blåfugl1 Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Hei! Jeg er vegetarianer og har lyst til å bli helt fri for animalske stoffer og ingriedienser, så nå har jeg kommet til den beslutning at jeg vil bli VEGANER. Jeg lurer derfor på hva som er obs i forhold til mat, godis, alkohol og drikke som de fleste ikke tenker over inneholder animalsk? Og hva er det man må kutte ut generelt, så jeg er forberedt (elsker sjokolade ogsånt som jeg nå ikke kan spise) Og generelt bare andre tips og retter, snacks oppskrifter osv. For livet som en veganer :-) På forhånd takk!
blåfugl1 Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2013 Sjekk ut www.veganmisjonen.com Takk!
Gjest Nanne70 Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Vær ekstra obs på at du får i deg alle vitaminer og mineraler som kroppen trenger, dette kan være en utfordring som veganer. Tenker da spesielt på kalsium og vitamin D, vitamin B12, jern og essensielle fettsyrer som omega-3. Riktignok er det vegetabilsk omega-3 i bl.a. linfrø- og rapsolje, men disse har visstnok ikke den samme dokumenterte helseeffekten som marint omega-3.
Zzyzx Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Peta har god kontroll på dette med animalske produkter, mye man ikke tenker over i det hele tatt. http://www.peta.org/living/vegetarian-living/animal-ingredients-list.aspx
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Rødt fargestoff e120, det er knuste lus. Anonym poster: 58229c0372470e1ce35be8cff63c1df6
Taste of Slow Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Hei, vegetarforeningen har mye fin info på hjemmesiden sin: http://veg-veg.no/vegan/ Jeg har også kjøpt en fantastisk bok som heter "the complete guide to vegan food substitutions" som inneholder både råd om hvordan man erstatter ting som egg, melk etc og en del fine oppskrifter. Jeg vet også at vegetarforeningen holder kurs innimellom - så det kan være verdt å ta turen dit Lykket til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå