Gå til innhold

Wok og stir fry - trenger hjelp :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å lære å woke. Har dere gode oppskrifter med kjøtt, grønnsaker som også er smakfulle ? Er på jakt etter en god smak, ikke bare smak fra kjøttet/grønnsakene. Hva er det "lille" ekstra for den gode smaken?. Og hvordan bruker dere nudler i retter ? Må selvfølgelig være sunt. Jeg har lyst å bruke mer grønnsaker i kosten.

Det samme gjelder å steke ris på stekepanne med grønnsaker og kjøtt, hvordan får dere "det lille ekstra" som gir den perfekte smaken ?

Kan noen hjelpe meg med tips, triks og oppskrifter som ikke består av tusen ting fra invandrerbutikker ? Liker å finne ingridiensene på rema :)

På forhånd takk :)

Anonym poster: f9b67f2c5b28f07c188a54d5d8a7407a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å ha litt vanlig soyasaus, litt østers- ellers fiskesaus og litt ketjap manis i woken min. Stekt ris lager jg ikke, men jeg vil tro at det kunne være godt med litt "five-spice" i den.

Nudler tilsetter jeg når alt det andre er ferdig, de skal bare blandes raskt inn i det andre.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winston

Ketjap manis og sesamolje gjør susen, i tillegg til hvitløk, chili og ingefær. Gjerne også hakket koriander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...