Gå til innhold

Hesteridning når man er gravid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan man ri på hest når man er gravid (bare få uker på vei)?

Svært takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei, Spurte legen min om det samme og han sa at det ikke var noe problem. All fysisk aktivitet som normalt så lenge man orker.. Etterhvert vil det nok begrense seg selv.

Jeg rir et par ganger i uken og det går helt fint.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej jeg har fået modsat svar har haft heste selv da jeg boede på Island og dem måtte jeg få ander til at ride for mig imens jeg gik gravid, men hør med læge eller jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ukes ridetur i fjellet for et par år siden, var det med ei (venninne av min venninne) som da var nesten 6 mnd på vei. Hun var med på skrittegruppa hele uka, og hadde ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusinen til mannen min har egen hest, og i det første svangerskapet hennes red hun aktivt i konkurranser til hun var 6 mnd på vei, og hun red turer helt til samme dag som fødselen. Men snakk med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan da ikke tenke meg at det på noen som helst måte er farlig å ri?

Det er å falle av som er farlig...

Å ri som gravid er vel omtrent like trygt som å stå slalom, hoppe fallskjerm eller kjøre motorsykkel. Med andre ord helt trygt, med mindre det skjer et uhell.

Selv om du skulle falle av, så er det jo slett ikke alltid man faller på en slik måte at det ville være til skade for barnet. Men det er jo en vurderingssak hvilken risiko du er villig til å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar alle sammen.

Legen min har sagt nei, hun mener at jeg ikke skal ri i det hele tatt.

Har litt blødninger og magesmerter, noe hun mente kunne tyde på at jeg kan spontanabortere, og jeg har derfor fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro, selv om de også sier at dersom det er spontanabort på gang er det lite jeg kan gjøre for å forhindre det.

Jeg har egentlig planlagt en rolig skrittetur (etpar timer) på lørdag, men vil selvsagt ikke ta noen sjanser dersom det kan være farlig. Ringte legen igjen idag, men hun er borte til mandag. Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmue, i.i.

Takk for svar alle sammen.

Legen min har sagt nei, hun mener at jeg ikke skal ri i det hele tatt.

Har litt blødninger og magesmerter, noe hun mente kunne tyde på at jeg kan spontanabortere, og jeg har derfor fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro, selv om de også sier at dersom det er spontanabort på gang er det lite jeg kan gjøre for å forhindre det.

Jeg har egentlig planlagt en rolig skrittetur (etpar timer) på lørdag, men vil selvsagt ikke ta noen sjanser dersom det kan være farlig. Ringte legen igjen idag, men hun er borte til mandag. Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Hvordan i all verden kan du være "veldig i tvil" om hva du skal gjøre?? Du har blødninger og magesmerter som per definisjon er en truende abort , og er i tvil om hvorvidt du skal ofre en to timers ridetur eller ei?

Er det virkelig mulig eller har jeg misforstått noe vesentlig her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...