Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 På e-bay opererer de som regel med "paypal" som betalingsmetode..hvordan fungerer dette? Og, er det en sikker betalingsform?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Ja det er det. Hos Paypal registrerer du deg med et Visa eller annet kort. Betalingen går via dem og mottaker ser ikke ditt kort- eller kontonummer. Det fungerer sånn at du logger deg inn, velger beløp som skal sendes og hvem det skal sendes til. Alle som har en mailadresse kan være sendere og mottakere.Alle transaksjoner går via kryptert server så det skal være trygt på linje med nettbanker ol. Jeg har brukt PayPal lenge og aldri hatt noen problemer. I det siste har både eBay og PayPal blitt utsatt for "feilmailer", dvs at noen sender mail til deg og utgir seg for å være dem. Du kan lese mer om det på nettsidene deres. Det er like viktig å beskytte passord/innlogging her som i nettbanken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå