Gå til innhold

Utseendefokuset på KG

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det pinlige med bildetrådene er når mindre pene brukere legger ut bilde av seg, får de som oftest bare veldig få kommentarer, og de er til gjengjeld lukne, halvhjertende og ofte nøytrale kommentarer, men så kommer det et bilde av en pen bruker og alle er "plutselig" logget på og skal kommentere.

Trenger ikke late som, for det er fakta.

Anonym poster: aa3edeeb996e78f15da42874df67946b

jeg syns det er helt omvendt. brukere som ikke er de vakreste får alltid masse kommentarer og hjerter, mens brukere som er vakre, får veldig få kommentarer. men, men...

Anonym poster: 3b968007fdd930c2d87b9b8d5101a7ca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det kan man ikke

KG er å foretrekke fremfor mange andre datingsider hvor man kan komme over veldig mye rart og sært.

Anonym poster: cf53fbdfdd96486bbfa86ad56cc848bd

For det kan man ikke her?

Anonym poster: 3ca38e7c2982f7b4f5a70f59c1eb5980

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei hei! En av de faste mannfolka her inne påstår ihvertfall at han har vært bortpå flere av de kvinnelige brukerne her inne. Han prøver ihvertfall HARDT på å sjarmere de i senk. Klarer han ikke det snur han den stygge siden sin til, og det er ikke pent, for å si det mildt.... Vær varsom!

Sjalu?

Anonym poster: 6f3c50df92de5dc01527e36cee12892a

• Liker 2
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

KG er å foretrekke fremfor mange andre datingsider hvor man kan komme over veldig mye rart og sært.

Anonym poster: cf53fbdfdd96486bbfa86ad56cc848bd

:ler: Vi kan umulig være på samme KG

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dømt flere her inne etter utseende. Morsomt at de som legger ut bilde tydeligvis ikke tenker over slikt.

Anonym poster: f2ea583b346d37786fa6d096126b0467

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dømt flere her inne etter utseende. Morsomt at de som legger ut bilde tydeligvis ikke tenker over slikt.

hvofor i helvete skal de tenke over at du feige anonyme nek tenker over slikt? :skratte: hhvem bryr seg lissom

Anonym poster: 5623abdaf7d96b24aeae514775fc2720

• Liker 8
Gjest uAnonymbruker
Skrevet (endret)

.

edit: trakk det tilbake, orker ikke være kjip i dag :fnise:

Endret av uAnonymbruker
AnonymBruker
Skrevet

hvofor i helvete skal de tenke over at du feige anonyme nek tenker over slikt? :skratte: hhvem bryr seg lissom

Anonym poster: 5623abdaf7d96b24aeae514775fc2720

du er naiv om du ikke tror at dømming av utseende er normalt. og de må gjerne ikke bry seg om det. men det påvirker nok hvordan mange både forstår og svarer på innleggene deres, i noen tilfeller. greit å ikke bry seg om det, men lurt å tenke gjennom det før man legger ut bilde.

AnonymBruker
Skrevet

du er naiv om du ikke tror at dømming av utseende er normalt. og de må gjerne ikke bry seg om det. men det påvirker nok hvordan mange både forstår og svarer på innleggene deres, i noen tilfeller. greit å ikke bry seg om det, men lurt å tenke gjennom det før man legger ut bilde.

Hvordan dømmer du? Liker du innleggene til de pene bedre enn de du ikke syns er så pene, uansett hva diskusjonen dreier seg om?

-TS

Anonym poster: 78b6d29493e3cdf36a9a77c136828e43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan dømmer du? Liker du innleggene til de pene bedre enn de du ikke syns er så pene, uansett hva diskusjonen dreier seg om?

-TS

Anonym poster: 78b6d29493e3cdf36a9a77c136828e43

nei, det handler ikke om pen/stygg. det går mer på at utseende/bilde også gir et inntrykk av en bruker. jeg liker/misliker ikke brukere eller innlegg fordi noen er pen eller stygg. men et bilde kan både forsterke/endre inntrykket man hadde. det har også mye å si hva slags bilde man legger ut.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Ja du har jo vært relativt desperat på skjekkefronten her du også.

Anonym poster: d5e9f8b19a39054770dd0bd36123b60d

Tihi kan ikke nekte for det, men den var ikke relativt desperat, mer latterlig desperat.

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

All forskning tilsier at hvordan man ligger an på skjønnhetsskalaen, påvirker din interaksjon med andre mennesker. Selvfølgelig vil dette gjelde her òg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All forskning tilsier at hvordan man ligger an på skjønnhetsskalaen, påvirker din interaksjon med andre mennesker. Selvfølgelig vil dette gjelde her òg.

Hva med de som ikke legger ut bilder da?

Anonym poster: 73c3ccce4a1cd23ce824515284f2bfb2

Gjest Katten.
Skrevet

Hva med de som ikke legger ut bilder da?

Anonym poster: 73c3ccce4a1cd23ce824515284f2bfb2

Ja, hva med dem?

Skriftspråk, meninger, diskusjoner, avatar, signatur osv vil være med på å forme inntrykket av disse brukerne òg.

Skrevet

Det er ikke noe man trenger å tenke gjennom i det hele tatt. Folk som dømmer på den måten der, har jeg ikke noe til overs for, så meningen dems spiller ingen rolle for meg.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Det er ikke noe man trenger å tenke gjennom i det hele tatt. Folk som dømmer på den måten der, har jeg ikke noe til overs for, så meningen dems spiller ingen rolle for meg.

Så med andre ord har du ikke noe til overs for noen?;)

Skrevet

Så med andre ord har du ikke noe til overs for noen? ;)

De fleste jeg kjenner, dømmer meg ikke pga utseende mitt. Mulig jeg hadde hatt færre venninner om jeg så ut som et krater, men de fleste vennene mine har jeg fra barndommen, og da var det ingen som tenkte sånn.

Gjest Vampen
Skrevet

De fleste jeg kjenner, dømmer meg ikke pga utseende mitt. Mulig jeg hadde hatt færre venninner om jeg så ut som et krater, men de fleste vennene mine har jeg fra barndommen, og da var det ingen som tenkte sånn.

Kjenner er vel nøkkelordet. Når man kjenner noen, så har man flere faktorer som påvirker oppfatningen man har av en person. Da blir utseende en del av en større sammenheng. Men når det er snakk om ukjente, om det er fremmede på gata eller brukere på et forum, så tror jeg de fleste i en eller annen grad dømmer basert på utseende og fremtoning. Jeg synes hvor pen eller stygg man er er mindre interessant. Men de tingene man kan gjøre noe med selv, f.eks klær, om man ser "ren og pen ut" eller i dette tilfellet hva slags bilder man legger ut, påvirker oppfatningen vi har av noen. Slike førsteinntrykk kan selvfølgelig være feil, men det trenger man noe mer for å finne ut av.

For å ta et eksempel, mitt inntrykk av deg som bruker er påvirket av bildene du legger ut. De bildene jeg har sett av deg gjør at jeg sitter med et inntrykk av deg som en person med humor og selvironi, som ikke er redd for å skille seg ut eller vise seg frem, og som ikke alltid er gravalvorlig. Det inntrykket passer med en del av innleggene du skriver, signatur og generell "forumspersonlighet", altså forsterkes oppfatningen av at "sånn er du". Om bildene du hadde lagt ut var av en helt annen type, f.eks fleksebilder, "chillern i bilen" eller full fest, og du så ut som du hadde rømt fra Paradise Hotel, så hadde nok også mitt inntrykk av deg vært annerledes. Inntrykket kan selvfølgelig være helt feil, men det er like fullt min "dom" basert på det jeg har sett og lest.

Poenget er altså ikke at man nødvendigvis ser på at noen ser ut som et krater eller ikke, og liker eller misliker noen basert på det, men at vi påvirkes av det vi ser. Og på et sted som KG, hvor vi har førre muligheter til å balansere inntrykkene et bilde gjør med personlighet, så vil nok utseende også ha noe å si. På godt og vondt.:)

• Liker 1
Skrevet

Kjenner er vel nøkkelordet. Når man kjenner noen, så har man flere faktorer som påvirker oppfatningen man har av en person. Da blir utseende en del av en større sammenheng. Men når det er snakk om ukjente, om det er fremmede på gata eller brukere på et forum, så tror jeg de fleste i en eller annen grad dømmer basert på utseende og fremtoning. Jeg synes hvor pen eller stygg man er er mindre interessant. Men de tingene man kan gjøre noe med selv, f.eks klær, om man ser "ren og pen ut" eller i dette tilfellet hva slags bilder man legger ut, påvirker oppfatningen vi har av noen. Slike førsteinntrykk kan selvfølgelig være feil, men det trenger man noe mer for å finne ut av.

Jeg sikta til det fysiske utseende på kroppen og ansiktet, i innlegget mitt. For meg er klær og den slags, et gjennspeil av personligheten, så selv om det er en del av utseende, sånn fysisk, er det jo personligheten man ser.

For å ta et eksempel, mitt inntrykk av deg som bruker er påvirket av bildene du legger ut. De bildene jeg har sett av deg gjør at jeg sitter med et inntrykk av deg som en person med humor og selvironi, som ikke er redd for å skille seg ut eller vise seg frem, og som ikke alltid er gravalvorlig. Det inntrykket passer med en del av innleggene du skriver, signatur og generell "forumspersonlighet", altså forsterkes oppfatningen av at "sånn er du". Om bildene du hadde lagt ut var av en helt annen type, f.eks fleksebilder, "chillern i bilen" eller full fest, og du så ut som du hadde rømt fra Paradise Hotel, så hadde nok også mitt inntrykk av deg vært annerledes. Inntrykket kan selvfølgelig være helt feil, men det er like fullt min "dom" basert på det jeg har sett og lest.

Nettopp, de bildene jeg har lagt ut, viser jo personligheten min. Tror jeg har lagt ut et par stykker som bare er utseende, men det har vært sånne modellfotografier, sånn som avataren min... Der ser jeg jo ikke noe hyggelig ut, egentlig, men det virker som de fleste her syns jeg er ganske hyggelig like vell.

Poenget er altså ikke at man nødvendigvis ser på at noen ser ut som et krater eller ikke, og liker eller misliker noen basert på det, men at vi påvirkes av det vi ser. Og på et sted som KG, hvor vi har førre muligheter til å balansere inntrykkene et bilde gjør med personlighet, så vil nok utseende også ha noe å si. På godt og vondt. :)

Det er det å dømme folk etter om de er et krater eller ikke, jeg sikta til i mitt innlegg. Som sagt, når man ser på stil osv, ser man jo en del av personligheten til mennesket.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg sikta til det fysiske utseende på kroppen og ansiktet, i innlegget mitt. For meg er klær og den slags, et gjennspeil av personligheten, så selv om det er en del av utseende, sånn fysisk, er det jo personligheten man ser.

Nettopp, de bildene jeg har lagt ut, viser jo personligheten min. Tror jeg har lagt ut et par stykker som bare er utseende, men det har vært sånne modellfotografier, sånn som avataren min... Der ser jeg jo ikke noe hyggelig ut, egentlig, men det virker som de fleste her syns jeg er ganske hyggelig like vell.

Det er det å dømme folk etter om de er et krater eller ikke, jeg sikta til i mitt innlegg. Som sagt, når man ser på stil osv, ser man jo en del av personligheten til mennesket.

Jeg er enig med deg at det å dømme noen basert på om de er et krater eller ikke, ikke er spesielt hyggelig, sympatisk eller "fornuftig". Jeg tror allikevel det skjer. Jeg tror nok sikkert man kan bli påvirket om man oppfatter noen som svært attraktive. Det har jo vært en debatt her inne tidligere. Og da er det nok en mulighet for at man også blir påvirket om man oppfatter noen som et krater. Hvordan man ser ut påvirker nok også hvordan innleggene blir oppfattet i noen tilfeller. For å sette det på spissen, tror du at du hadde hatt mest troverdighet i en debatt om kosthold og trening om bildene du la ut viste at du var 130 kg utrent spekk, eller 90 kg i muskler og generell fitness? Et slikt inntrykk trenger jo ikke å stemme, man jeg tror det påvirker oss allikevel. Og jeg tror, som katten er inne på, at hvordan man ser ut til syvende og sist påvirker hvordan man blir oppfattet. Både i form av at det forsterker et inntrykk man allerede har, eller endrer oppfatningen.

Det interessante med bildene som legges ut her er jo at det, i likhet med klær og stil, er også at bildene gir et inntrykk av hvordan man ønsker å fremstille seg. Man har jo valgt akkurat det bildet. Og jeg tror alt på et slikt bilde, fra utseende til klær, setting og positur er noe man kan bli "bedømt" etter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...