Gå til innhold

Brekker meg av alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg begynte å drikke i det små da jeg var 16 og hadde en ganske intent periode med festing noen måneder da jeg var 17. Nå er jeg 18 og drikker kanskje en gang annahver måned eller lignende.

Men i det siste har jeg begynt å brekke meg ved lukten, smaken og i det hele tatt bare tanken på alkohol. Har aldri synes det har smakt særlig godt, men jeg har da hvertfall klart å få ned noe uten å skjære grimaser.

Har prøvd prosentinnhold både 20 og 50, men det er like ille uansett. Jeg tror ikke det har vært noen spesiell trigger, jeg bare merket plutselig at det er jævlig kvalmt.

Og det er ganske kjipt nå som russetiden nærmer seg... Hjelp? Noen tips, råd eller erfaringer?

Anonym poster: fdaa019d50cfe7c933c345752d268ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La være å drikke alkohol?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La være å drikke alkohol?

Kunne kanskje presisert at jeg ønsker å drikke alkohol. Synes det er gøy å bli litt fjern, la ting skje naturlig og også mye på grunn av det sosiale.

Skrevet

Hva blander du med? Etter jeg ble totalt drita på sprit og appelsinjuice, klarte jeg ikke å blande med appelsinjuice på skikkelig lenge. Takler heller ikke lukten eller smaken av RedBull lenger. Kanskje du har drukket deg "mett" på det du blander med? Prøv å blande med noe annet, og kanskje noe som gjør at du ikke smaker alkoholen. Er selv glad i Tom Collins drink mix, blandet med sprit og sitronbrus.

Har du prøvd å drikke mildere saker, som øl, cider, etc?

AnonymBruker
Skrevet

Hva blander du med? Etter jeg ble totalt drita på sprit og appelsinjuice, klarte jeg ikke å blande med appelsinjuice på skikkelig lenge. Takler heller ikke lukten eller smaken av RedBull lenger. Kanskje du har drukket deg "mett" på det du blander med? Prøv å blande med noe annet, og kanskje noe som gjør at du ikke smaker alkoholen. Er selv glad i Tom Collins drink mix, blandet med sprit og sitronbrus.

Har du prøvd å drikke mildere saker, som øl, cider, etc?

Blander bare med brus, forskjellig brus hver gang. Men det gir mening, at jeg faktisk har blitt mett på det. Føles som om alt "tetter seg" i halsen når jeg svelger det og ettersmaken blir bare så vond. Liker ikke øl, men cider og noen likører går ganske greit ned når jeg tenker meg om :) Et veldig smart tips, skal forsøke å blande med noe annet. Appelsinjuice høres ikke særlig godt ut, men kan prøve neste gang for det. Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Blander bare med brus, forskjellig brus hver gang. Men det gir mening, at jeg faktisk har blitt mett på det. Føles som om alt "tetter seg" i halsen når jeg svelger det og ettersmaken blir bare så vond. Liker ikke øl, men cider og noen likører går ganske greit ned når jeg tenker meg om :) Et veldig smart tips, skal forsøke å blande med noe annet. Appelsinjuice høres ikke særlig godt ut, men kan prøve neste gang for det. Tusen takk for svar! :)

Kjenner igjen følelsen, ja! Helt sikkert det som har skjedd med deg også.

Syns det er veldig godt å blande med appelsinjuice, men forsvinner ikke alkoholsmaken, da. Vet Meny og ICA har en del forskjellige drinkmikser! Eventuelt finnes det masse forskjellig rusbrus, alt fra Smirnoff til Breezers.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Prøv andre drikker enn sprit. Øl eller vin f.eks.

Anonym poster: ec8ce9c260fc1e7b77ba498ab386951b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke drikke øl eller cider istedet for sprit?

Anonym poster: d2a956d79b97f000bedea42374d19075

• Liker 1
Gjest GetOverIt
Skrevet

Du er ikke gammel nok til å drikke brennevin uansett.

Gjest Blomst83
Skrevet

Har du prøvd martini bianco og sprite? Det skal sies at jeg sitter her og brekker meg med tanken på det,men det er fordi det ble veldig mye av det når jeg var 18/19 så det er noen år siden. Men da synes jeg det var veldig godt.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Har du prøvd martini bianco og sprite? Det skal sies at jeg sitter her og brekker meg med tanken på det,men det er fordi det ble veldig mye av det når jeg var 18/19 så det er noen år siden. Men da synes jeg det var veldig godt.

Usj, kjente kvalmen kom bare jeg leste navnet :P Men ja, det gikk ned mye av dette da jeg var yngre også.

Ellers så er det jo som andre skriver, masse av rusbrus og cider å ta av. Du må vel ikke drikke sprit? Det er du jo ikke gammel nok til engang.

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Tror det er ganske mange som blir kvalm bare ved å lese navnet,men det er nettopp fordi det ble det helg etter helg.

AnonymBruker
Skrevet

Gravid?

Anonym poster: 122c86fa737ca501821b07508855b5e4

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Liker ikke øl eller vin, men skal gå til innkjøp av cider og rusbrus før neste helg. Tror jeg skal forsøke meg på martini bianco også. Aldri smakt før! TS :)

Gjest Vevila
Skrevet

Blande med funsaft! Det er alltid godt :)

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor drikke når du blir dårlig av det ?

Det vitner om at du ikke er moden nok til å drikke egentlig ,når du drikker for å bli fjern eller for at ting skal skje naturlig. Det er ikke naturlig å drikke seg drita for å tørre ting.

Ligg unna det som gjør deg syk.

Anonym poster: 71cc5210c5cece026a1f1fb1016057bc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...