Gå til innhold

Null utdanning, kort CV, ung mor i arb.livet...hjelp!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en tobarnsmor på 25 år, som har jobbet som pleieassistent på et sykehjem i et år nå (engasjement), men pga. samboers jobb/skole må jeg flytte i sommer.

Jeg var hjemme med barna mine i tilsammen fem år, fra jeg var 19 til 24 år, pga. samboer som jobber i Forsvaret flyttet vi fire ganger i løpet av disse årene. (ikke mulighet til å ha en ekstrajobb engang)

Nå skal vi endelig kjøpe leilighet og slå oss til ro. Vi har endel sparepenger (BSU+på sparekonto), så det går greit å få lån selv om sambo skal ta gjøre ferdig utdanningen sin nå(jobber ved siden av i Forsvaret).

Pga. situasjon kan ikke jeg ta utdanning enda, og da lurer jeg på, hvilke mulighter har jeg til å få en jobb? Og hvilke yrker må jeg regne med å evt. få jobb i?

Hva ville du gjort om du var meg?

Jeg vil gjerne ha en jobb, evt, ringevikar om ikke noe annet dukker opp..

Er utdanning det eneste som teller?

Jeg er oppvakt, vennlig, serviceinstilt og har lett for å tilpasse meg. Mestrer pc'n relativt greit, har god allmennkunnskap, snakker engelsk flytende og fransk og tysk i nødsfall, er en god problemløser og har sans for koordinering, er anvendelig og kommer vanligvis godt overens med de fleste.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første som slo meg var at du sikkert kunne fått deg en jobb som resepsjonist på et hotell. Du har har språk kunnskaper, ok pc kunnskaper. Dessuten er du vant til å omstille deg. Det regner jeg med du er, siden du har flyttet så mye. Du har sikkert lært mye av det som er verdt å ta med seg.

Utdannelse er viktig, men av de jobb intervjuene jeg har vært på så er det ikke det de har spurt mest om. Det går mer på hvordan jeg er som person, hva lærte jeg utav det...

Min erfaring nå er at teamarbeid er viktig. Selv om du kanskje ikke har hatt en jobb der du har jobbet i team, så hadde jeg trukket inn det at du er vant til mange forskjellige mennesker..bla,bla..

Ellers, kanskje barnehage hadde vært noe for deg ? Siden du har barn så har du jo god erfaring?

Om du ikke finner noen aktuelle jobber, så kanskje du kunne tatt kurs via friundervisningen?

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du finner ut hva slags felt du ønsker å jobbe innen, kan du jo begynne på den utdannelsen som der lønner seg mest. Du kan lese hjemme, og reise til eksamener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hjelpepleier mangel er det ikke noe problem å få seg jobb som assistent ved sykehjem... Og det har du jo også jobbet som. Alle sykehjem jeg vet om blir sjeleglade for å få inn folk som har erfaring.

Lykke til!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...