Gå til innhold

Hodepine under samleie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en mann i snart 20 årene.

Jeg har i snart en uke opplevd intens hodepine under samleie. Smerten begynner svakt midt under økten, men blir forferdelig vond rett før og etter orgasme. Hodepinen varer i ca. 10 minutter, før den da roer seg smått. Likevel forsvinner den ikke helt, og jeg kan ha små vondt i ca. 1 times tid.

Jeg har lest rundt på nett og funnet ut at det er mange som sliter med dette problemet, men jeg finner ingen svar på hvordan man skal kan løse problemet.

Er det noen som vet en løsning på dette?

Del gjerne dine erfaringer om du vet om noen eller har opplevd noe lignende :)

Anonym poster: 72cd4c54688e9d6ff5ce0856f1817ea7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen her kommer opp med noe ville jeg gått til legen :) Det er greit selv om du er mann ;)

Anonym poster: b4ab496ad39a95dfcaf7f98c1a1ca363

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det kan høres ut som den typen hodepine vi kaller for anstrengelseshodepine.

Jeg får den om jeg er alt for stresset (stramme nakke- og skulder muskler), har sovet for lite og drukket for lite vann.

Kombinasjonen av disse tre er garantert å gi meg en praktfull, migreneliknede umiddelbar hodepine som varer i rundt 5 - 10 minutter.

For meg hjelper det å korrigere på de tre sammenfallende faktorene; Få masert opp muskespenningene i nakke/skulder partiet, sove meg opp over noen dager og å huske å drikke et glass vann sammen med hver eneste kopp kaffe.

Jeg vet at jeg er konstruert slik, men første gangen ble jeg alvorlig bekymret ja...

Skrevet

Anstrengelseshodepine, som Lille-pus sier, kombinert med for lite inntak av vann i løpet av dagen. Ihvertfall høres det slik ut.

Se nøye på hva du gjør for tiden, stresser du mye i jobb eller hjemmet, kan det være årsaken til anspenthet i nakke og skuldre, som igjen fører til denne hodepinen under sex.

Særlig siden du sier at det har vært sånn i en ukes tid og ikke alltid, tror jeg det kan ha noe med generelt stress i det siste å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...