Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg er 4+6 og har mens-smerte lignende vondter som kommer og går. Noen som vet hva som skjer? Kan nevne at jeg er lettere bekymret ferskis i dette gemet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Høres ut som Braxton Hicks Contractions. Det er strekksmerter i livmoren og er ikke farlig, bare vondt. Men hvis det blir skikkelig ille så kontakter du lege, bare for å være på den sikre siden.

Skrevet

Dette er helt normalt, og kommer nok til å fortsette i tiden fremover også! Jeg er i uke 10, og har dette stadig vekk. Det er livmoren som utvider seg.

Gjest *nurket*
Skrevet
Høres ut som Braxton Hicks Contractions. Det er strekksmerter i livmoren og er ikke farlig' date=' bare vondt. Men hvis det blir skikkelig ille så kontakter du lege, bare for å være på den sikre siden.[/quote']

Braxton Hicks kalles kynnere på norsk, og det er ikke det samme som strekksmerter i livmoren. Men små sammentrekninger i livmoren som enkelte kan få på slutten av svangerskapet, noen får det også tidlig i svangerskapet. Og får da som regel beskjed om å ta det med ro.

Det rabarbara beskriver er strekksmerter. Og det er IKKE farlig. Bare livmoren som klargjør seg for et svangerskap.

Lykke til i svangerskapet! :-)

Skrevet

Jeg hadde slike strekk smerter de første, sikkert 8 ukene.

Og det vat kjempe vondt, kunne ikke nyse en gang. Men nå er jeg 13+5 og kan kjenne det av og til. Det er helt ufarlig, men ganske så ubehagelig

Gjest rabrabara
Skrevet

Takk og takk for svar, jeg er beroliget nå. :) Flott at dere som har erfaringer kan dele dem, det setter jeg stor pris på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...