Gjest rabrabara Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 Jeg er 4+6 og har mens-smerte lignende vondter som kommer og går. Noen som vet hva som skjer? Kan nevne at jeg er lettere bekymret ferskis i dette gemet.
Gjest Myumi Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Høres ut som Braxton Hicks Contractions. Det er strekksmerter i livmoren og er ikke farlig, bare vondt. Men hvis det blir skikkelig ille så kontakter du lege, bare for å være på den sikre siden.
Fibonacci Skrevet 25. mars 2004 #3 Skrevet 25. mars 2004 Dette er helt normalt, og kommer nok til å fortsette i tiden fremover også! Jeg er i uke 10, og har dette stadig vekk. Det er livmoren som utvider seg.
Gjest *nurket* Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Høres ut som Braxton Hicks Contractions. Det er strekksmerter i livmoren og er ikke farlig' date=' bare vondt. Men hvis det blir skikkelig ille så kontakter du lege, bare for å være på den sikre siden.[/quote'] Braxton Hicks kalles kynnere på norsk, og det er ikke det samme som strekksmerter i livmoren. Men små sammentrekninger i livmoren som enkelte kan få på slutten av svangerskapet, noen får det også tidlig i svangerskapet. Og får da som regel beskjed om å ta det med ro. Det rabarbara beskriver er strekksmerter. Og det er IKKE farlig. Bare livmoren som klargjør seg for et svangerskap. Lykke til i svangerskapet! :-)
Bridget Jones Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Jeg hadde slike strekk smerter de første, sikkert 8 ukene. Og det vat kjempe vondt, kunne ikke nyse en gang. Men nå er jeg 13+5 og kan kjenne det av og til. Det er helt ufarlig, men ganske så ubehagelig
Gjest rabrabara Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Takk og takk for svar, jeg er beroliget nå. Flott at dere som har erfaringer kan dele dem, det setter jeg stor pris på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå