Gå til innhold

Sykepleierstudent-lojalitet til arbeidsgiver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en førsteårs sykepleierstudent som nå skal begynne å jobbe litt ved siden av studiene. Jeg har søkt sommerjobb i flere avdelinger i hjemmetjenesten her jeg bor (stor by og mange avdelinger). Jeg har fått tilbud om sommerjobb ved en avdeling på andre siden av byen og kan ta litt ekstravakter der ved behov. Jeg er også ute etter en fast helgestilling, men de har ingen ledige der nå.

Nå har en annen avdeling kontaktet meg med tilbud om jobb. Jeg har sagt at jeg allerede har fått sommerjobb ved den andre avdelingen, men denne avdelingen kan tilby meg en fast helgestilling selv om jeg ikke kan jobbe der i sommer. I tillegg er denne avdelingen 5 minutter å gå fra huset mitt.

Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Blir det veldig dumt for den første avdelingen om jeg tar en fast helgestilling på den andre avdelingen? Er det "normalt" å jobbe flere plasser som student? Burde jeg være lojal til den første avdeling og kun jobbe der, og vente til en helgestilling blir ledig der? Er så redd for å gjøre noe "feil" her. Noen som har innspill å komme med?

Anonym poster: 4d6bdc36a87609940df3e13c23de98b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha takket ja til den faste stillingen! Fast ansatt er gull verdt selv om det er en lav stillingsprosent:)

Har selv vært fast ansatt i 50% stilling et sted og tatt ekstra vakter på andre avdelinger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å jobbe to steder, inennfor helse og omsorg ser en som oftest ikke andre avdelinger som konkurrenter akkurat :-)

Vil også tro at den avdelingen du er vikar på har stor forståelse for at du takker ja til en fast helgestilling.

Anonym poster: 25c62dc8d061af4fbc7af7d692396d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider