Gå til innhold

Sykepleierstudent-lojalitet til arbeidsgiver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en førsteårs sykepleierstudent som nå skal begynne å jobbe litt ved siden av studiene. Jeg har søkt sommerjobb i flere avdelinger i hjemmetjenesten her jeg bor (stor by og mange avdelinger). Jeg har fått tilbud om sommerjobb ved en avdeling på andre siden av byen og kan ta litt ekstravakter der ved behov. Jeg er også ute etter en fast helgestilling, men de har ingen ledige der nå.

Nå har en annen avdeling kontaktet meg med tilbud om jobb. Jeg har sagt at jeg allerede har fått sommerjobb ved den andre avdelingen, men denne avdelingen kan tilby meg en fast helgestilling selv om jeg ikke kan jobbe der i sommer. I tillegg er denne avdelingen 5 minutter å gå fra huset mitt.

Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Blir det veldig dumt for den første avdelingen om jeg tar en fast helgestilling på den andre avdelingen? Er det "normalt" å jobbe flere plasser som student? Burde jeg være lojal til den første avdeling og kun jobbe der, og vente til en helgestilling blir ledig der? Er så redd for å gjøre noe "feil" her. Noen som har innspill å komme med?

Anonym poster: 4d6bdc36a87609940df3e13c23de98b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha takket ja til den faste stillingen! Fast ansatt er gull verdt selv om det er en lav stillingsprosent:)

Har selv vært fast ansatt i 50% stilling et sted og tatt ekstra vakter på andre avdelinger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å jobbe to steder, inennfor helse og omsorg ser en som oftest ikke andre avdelinger som konkurrenter akkurat :-)

Vil også tro at den avdelingen du er vikar på har stor forståelse for at du takker ja til en fast helgestilling.

Anonym poster: 25c62dc8d061af4fbc7af7d692396d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier kan du fort komme til å jobbe flere steder da 100% stilling er noe vi alle har hørt om, men sjelden har noe direkte forhold til;) Jeg ville tatt den faste stillinga=)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville garantert satset på jobben som var 5 min gåtur unna huset. Spesielt når det er fast helgestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke og behøver ikke å tenke over lojalitet ovenfor arbeidsgiver som sykepleierstudent. Du bør ta det som er fast, og jo nærere det er jo bedre.

Anonym poster: 7dd4302ace05556b9dc611a91128cd6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det som er fast........

Tenk på deg selv, og legg lojaliteten til den du velger

Anonym poster: f94436974c8131f5dd1643eb84aba06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående å jobbe i hjemmesykepleie ville jeg valgt den som er lengst vekk. Når du jobber ute på den måten er det veldig fint å slippe å traske rundt i ditt eget nabolag, og å møte på brukere på fritiden din.

Greit å ha et skille mellom jobb og hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest småhjerte

Takk ja til den faste stillingen! Når det er fast stilling du søker/ønsker, så er det helt normalt at du går videre å søker på andre arbeidsplasser når den første ikke hadde muligheten til å tilby deg det. Om du skal ha sommerjobb på den første arbeidsplassen og om den faste jobben starter i sommer, så må du passe på å gi beskjed så de ikke setter deg opp dine faste helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...