Gå til innhold

Advarsel: Star Tour


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiste nylig med Star Tour, uspesifisert til syden. Var klar over at det står i betingelsene at en risikerer å måtte dele leilighet med en av samme kjønn.

Når jeg bestilte, dagen før avreise, var eneste alternativ flysete eller uspesifisert. Jeg valgte uspesifisert.

Kom til hotellet ved 23 tiden om kvelden, og i leiligheten var det 2 homoseksuelle mannfolk som reise sammen fra Danmark.

Det var 1 soverom med dobbelt seng i leiligheten og en sofa i stuen/kjøkkenet.

Ringte guidene med engang jeg ble klar over dette og de sa de ikke kunne gjøre noe, så sent på kvelden. Jeg pratet med resepsjonen og fikk et rom til 30 Euro for natta.

Dagen etter var Star Tour folka på hotellet for å informer om turer etc, og jeg ba om en liten samtale med de, som var greit.

Forklarte de situasjonen og fikk til svars at de ville kontakte ,eg i løpet av dagen. Det gikk 2 dager før jeg ble kontaktet, og fikk da tilbud et enkelt rom på dette hotellet for 285 Euro for resten av oppholdet.

Måtte sjekke ut kl. 12:00 mandagen, etter første natta, og fant ut at jeg ikke ville være på dette hotellet. Homsene var ikke bare koselige, han ene var litt for koselig mot meg. Så jeg dro og fant meg et annet hotell, ikke langt i fra, brukte hotels.com for å finne noe. Fikk 5 dager der for 140 EUR, som er billig, men standarden var der etter. Bodde så resten av oppholdet på et 5 stjernes luksus hotell med spa og nydelig ala carte restaurant.

Hadde jeg ønsket å bo på dette hotellet i 7 døgn ville det kostet meg EUR 210. Star Tour skulle ha EUR 285 i tillegg til det de hadde fått fra før.

Fikk så brev i dag fra Star Tour at denne "saken" hadde vært oppe i klagenemda deres og det ble funnet ut at dette var helt ok, i henhold til vilkårene :-)

Det var de selv som sendte dette til sin egen klagenemnd etter en e-post fra meg.

Reiser 8-10 ganger i året, ofte bare fly, fikser hotell selv, noen få ganger uspesifisert........Ving og Apollo har alltid vært super bra, tatt seriøst i mot henvendelser.

For mitt vedkommende.........aldri mer Star Tour.

Noen som har erfaringer ift. uspesifisert?

Anonym poster: 6fb061b5c7dace2c1cac1e4a3ae8c25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiste nylig med Star Tour, uspesifisert til syden. Var klar over at det står i betingelsene at en risikerer å måtte dele leilighet med en av samme kjønn.

Når jeg bestilte, dagen før avreise, var eneste alternativ flysete eller uspesifisert. Jeg valgte uspesifisert.

Kom til hotellet ved 23 tiden om kvelden, og i leiligheten var det 2 homoseksuelle mannfolk som reise sammen fra Danmark.

Det var 1 soverom med dobbelt seng i leiligheten og en sofa i stuen/kjøkkenet.

Ringte guidene med engang jeg ble klar over dette og de sa de ikke kunne gjøre noe, så sent på kvelden. Jeg pratet med resepsjonen og fikk et rom til 30 Euro for natta.

Dagen etter var Star Tour folka på hotellet for å informer om turer etc, og jeg ba om en liten samtale med de, som var greit.

Forklarte de situasjonen og fikk til svars at de ville kontakte ,eg i løpet av dagen. Det gikk 2 dager før jeg ble kontaktet, og fikk da tilbud et enkelt rom på dette hotellet for 285 Euro for resten av oppholdet.

Måtte sjekke ut kl. 12:00 mandagen, etter første natta, og fant ut at jeg ikke ville være på dette hotellet. Homsene var ikke bare koselige, han ene var litt for koselig mot meg. Så jeg dro og fant meg et annet hotell, ikke langt i fra, brukte hotels.com for å finne noe. Fikk 5 dager der for 140 EUR, som er billig, men standarden var der etter. Bodde så resten av oppholdet på et 5 stjernes luksus hotell med spa og nydelig ala carte restaurant.

Hadde jeg ønsket å bo på dette hotellet i 7 døgn ville det kostet meg EUR 210. Star Tour skulle ha EUR 285 i tillegg til det de hadde fått fra før.

Fikk så brev i dag fra Star Tour at denne "saken" hadde vært oppe i klagenemda deres og det ble funnet ut at dette var helt ok, i henhold til vilkårene :-)

Det var de selv som sendte dette til sin egen klagenemnd etter en e-post fra meg.

Reiser 8-10 ganger i året, ofte bare fly, fikser hotell selv, noen få ganger uspesifisert........Ving og Apollo har alltid vært super bra, tatt seriøst i mot henvendelser.

For mitt vedkommende.........aldri mer Star Tour.

Noen som har erfaringer ift. uspesifisert?

Anonym poster: 6fb061b5c7dace2c1cac1e4a3ae8c25a

Det står også i papirene mine, i tillegg til at en kan måtte dele leilighet med en av samme kjønn, at det skal være soverom til alle. I dette tilfellet var det 1 soverom, med en dobbeltseng, og en sofa på kjøkken/stua.

Jeg har valgt å ikke å forfølge denne saken, men heller advare folk mot denne "turoperatøren" og det har de fått beskjed om.

Tenker bare med gru, om en ressurssvak person opplever det samme.........en som har lite penger, dårlig språk ferdigheter, en som er lite reisevant........ikke bare, bare å havne opp i noe slikt da.

Anonym poster: 6fb061b5c7dace2c1cac1e4a3ae8c25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som reiser uspesifisert blir som regel innkvartert på rene luksushoteller, men så har man de 1 av 40 som faktisk blir plassert på en drittplass som matcher det de har betalt for turen, og det tror jeg ikke de fleste forventer seg. Jeg regner med at du betalte relativt lite for turen i utgangspunktet?

Men det jeg reagerer på her, det er at det faktisk var et ledig rom på hotellet, og da forstår jeg ikke hvorfor ikke startour ga deg et eget rom til å begynne med. Å stue deg sammen med fremmede mennesker skal jo være siste utvei, om de absolutt ikke har et eneste ledig rom på et eneste av hotellene deres på destinasjonen..

Anonym poster: dda14077344f81c919ba14c35e185032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Har vært heldig jeg da, vi reiste med ving, thomas cook og star tour før. og har kommet på 4 stjerners resorter hver gang, ganske sentralt også.. som regel alltid fått leiligheter, siden det er det billigste for de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er derfor jeg aldri reiser uspesifisert, nettopp fordi man ikke vet hva man får. Jeg har bare gode erfaringer med Star Tour. Hvis man er lite reisevant, ressurssvak osv så burde man ikke reise uspesifisert heller, ihvertfall kan man ikke forvente så altfor mye.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var så ille ville jeg klaget til pakkereisenemda. Hjelper ikke å sutre til andre om det, om du mener de må gjøre noe med det klager du til en instans som faktisk kan gi selskapet kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fjellhamster

Du reiste jo uspesifisert...? En liten hendelse betyr ikke at Star Tour er dritt, selv om jeg skjønner ferien din ble ødelagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet ditt? Hva mener du star tour gjorde feil??

Tuller du? TS skriver jo at i reglene står det at man risikerer å dele leilighet med en av samme kjønn, og at det skal være soverom til alle. Hun måtte dele med to av motsatt kjønn (eller ser du på homofile menn som kvinner?) og det var kun ett soverom i leiligheten.

Anonym poster: f061b40761dd9b93ec2ed2c3236647f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at TS er mann? Siden h*n sa at han ene var litt for "koselig" mot h*n? Jeg går utifra at poenget med å dele leilighet med personer av samme kjønn, er for å slippe evt. uønsket tilnærmelser/flørting/"koselighet".

Uansett, så måtte TS dele leilighet med 2 personer, ikke 1 som det sto i reglene. + at h*n ikke fikk eget soverom.

Ikke at jeg skjønner at folk vil reise uspesifisert og dele leilighet med fremmende, men de bør ihvertfall få det lille de har krav på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står i vilkårene at man kan dele rom med en av samme kjønn, og man ender opp med å dele med to av det motsatte(uavhengig av legning)er vilkårene brutt. Kan jo oppstå både ekle og skumle situasjoner av slikt, kan ikke se at det er spesielt forsvalig av selskapet.

Jeg ville klaget til nemden for pakketurer. Jeg tror nok brudd på vilkår skjer med alle selskap i større eller mindre grad, så ikke sikker på at en generell advarsel mot Star Tour er noe vits. Men for både egen og andres del kan en ordentlig klage føre frem for deg, og muligens hindre brudd på vilkår i fremtiden.

Endret av CathFoto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at TS er mann? Siden h*n sa at han ene var litt for "koselig" mot h*n? Jeg går utifra at poenget med å dele leilighet med personer av samme kjønn, er for å slippe evt. uønsket tilnærmelser/flørting/"koselighet".

Uansett, så måtte TS dele leilighet med 2 personer, ikke 1 som det sto i reglene. + at h*n ikke fikk eget soverom.

Ikke at jeg skjønner at folk vil reise uspesifisert og dele leilighet med fremmende, men de bør ihvertfall få det lille de har krav på.

Åååå, da så, tror charterselskap opererer med at rom med sovesofa=soverom. Men fortsatt en for mye i leiligheten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste jeg ser er innlegg hvor man skal slenge dritt om et selskap, et produkt e.l. Greit, du er misfornøyd, send en klage da vel. Hvis du får medhold, fint for deg, hvis ikke så er det trolig deg det er noe galt med.

Anonym poster: c99ee4db180da2c5efc13ef19fa06125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det verste jeg ser er innlegg hvor man skal slenge dritt om et selskap, et produkt e.l. Greit, du er misfornøyd, send en klage da vel. Hvis du får medhold, fint for deg, hvis ikke så er det trolig deg det er noe galt med.

Anonym poster: c99ee4db180da2c5efc13ef19fa06125

Ja ikke skal man få "advare" kunder. Brukte et produkt en gang som gjorde at jeg mistet alle øyevippene mine. Klagde det inn og fik medhold, men produktet fikk de fortsette å selge. Villede ikke satt pris på om noen advarte det slik at du slapp å gå gjennom det samme??

Anonym poster: 22a7dc37626a5df96f9a6638d7700ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, da så, tror charterselskap opererer med at rom med sovesofa=soverom. Men fortsatt en for mye i leiligheten ja.

Blir jo litt feil å bruke stuen som soverom? Når morningen kommer, så vil jo den andre gjesten komme inn i stuen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...