Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at datteren min har et øye som er litt smalere, henger mer på en måte. Litt sånn som Paris Hilton har.

Er dette noe som blir verre når de blir eldre, eller pleier det holde seg relativt jevnt? Bare lurer litt siden jeg syns hennes har blitt tydeligere i den senere tid.

Videoannonse
Annonse
Gjest LineaAlba
Skrevet

Hmm. Det vet jeg ikke. Men kanskje det hadde vært lurt å sjekke det ut? Skjeler hun i tillegg med øyet? Hvor lenge har det vært sånn? Ser hun godt? Mange spørsmål her nå, men kanskje det ligger en årsak bak det. Uansett er det vanlig å være litt asymmetrisk i ansiktet. Jeg syns øyet til Paris Hilton er fint, jeg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det som kalles "lazy eye".

Anonym poster: 0260d66b6b862bc1daf88646e97f3d4d

Skrevet

Hmm. Det vet jeg ikke. Men kanskje det hadde vært lurt å sjekke det ut? Skjeler hun i tillegg med øyet? Hvor lenge har det vært sånn? Ser hun godt? Mange spørsmål her nå, men kanskje det ligger en årsak bak det. Uansett er det vanlig å være litt asymmetrisk i ansiktet. Jeg syns øyet til Paris Hilton er fint, jeg!

Hun skjeler ikke og har normalt syn sier de standard se på ting testene hos helsesøster.

Det har vel vart en stund, men er ikke sånn kjempemarkant. Ser det mer når hun er trøtt.

Lazy eye ja. Satt og skulle komme på hva jeg kunne kalle det, og eneste som poppet opp i hodet var puppy dog eye, haha.

Gjest LineaAlba
Skrevet

jeg ville tatt henne med til øyelege eller nevrolog for å sjekke det. det kan være ingenting, men det er lurt å oppdage sånne ting tidlig, siden barnets synsbark kan bli underutviklet dersom signalet fra øyet er feil.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ptosis_(eyelid)#section_4

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, var ikke litt klar over at det kunne være så mye bak.

• 1 måned senere...
Skrevet

I dag har vi vært hos legen med dette.

Det er mulig det er muskulært. Hun har, siden hun begynte på skolen, vært noe plaget med hodepine og vondt i magen. Jeg har tenkt at dette har muligens vært dårlig innemiljø på skolen m.m

Men legen i dag sa at hun faktisk hadde myalgier i nakken og at det er sannsynlig at hun sliter med spenningshodepine! I en alder av åtte år. Dette samfaller med at jeg begynte å merke dette med øyet for 1-1.5 år siden. Visstnok kunne det vært muskler helt fra nakken som kunne dra helt frem mot øyet og også nerver i klem

Har fått henvisning både til fysioterapeut og til øyelege. Så får vi se hva fysioterapeuten sier. Mye mulig det må en oppvask til med skolen. Det er jo ikke rom der for å være snille piker ...

AnonymBruker
Skrevet

Et søskenbarn av meg har et lazy eye og det er mye mer synlig enn det på bildet ditt, jeg ser det knapt på bildet i forhold til søskenbarnet mitt. Hun ble operert og da ble mislykket. Men så fikk søsteren hennes en sønn med det samme, og jeg trur ikke at han skal opereres pga sjansen for å bli bra er minimal. http://w3.unisa.edu.au/hawkecentre/images/photos/adams.gif ca sånn ser hun ut, og sønnen til søstra. Men jeg skjønner jo at det varierer på graden man har.

Kjempe bra hvis dere finner ut av dette Silfen, håper at det er noe som kan fikses uten operasjon el. lignende. Lykke til :)

Anonym poster: 1a73230e11581af3add72349aaa6794f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...