Gå til innhold

Blod fra endetarm-trenger råd!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Diddl

I går kveld fikk jeg sjokk da det var blod på papiret- og jeg tenkte det værste.

Var da blod fra endetarm, ikke mye- men litt- slik at det kom på papiret.

Noen som vet hva det kan være?

Har ikke vært til doktor- tenkte jeg kunne spørre her først- om noen har erfaring med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hemorider???

Det er ganske vanlig å få det når du er gravid og de kan sprekke og dermed blø litt. Ikke farlig og lett å behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette lyder som hemorider, som er helt normalt at få når man er gravid, man kan købe på apoteket hemoride krem som man kan smøre rumpa sin med og det kan hjælpe hvis man skulle være så uheldig at få en stor hemoride da må den fjernes oprativt og det gør man ikke før efter fødsel.

En hemoride er helt ufarlig men frygtelig generende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antagelig hemmoroider!Mange som blir velsignet med den plagen under og etter svangerskap. Jeg har vært heldig å få slite med det også i mange år etterpå... :ler: 10 år siden min siste fødsel, og tarmen ble aldri det den engang var, gitt! Det er litt av en belastning kroppen og tarmene blir utsatt for under et svangerskap.

Friskt blod på papiret tyder på en rift i eller like innenfor endetarmsåpningen, og er vanligvis helt ufarlig. Mht. sykdommer i tarmen av mer alvorlig karakter, må det tas prøve av avføringen for i det hele tatt å avdekke om det finnes blod.

Jeg tror derfor ikke du trenger å frykte noe, men spør gjerne legen neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme og ble kjemperedd!

Spak spurde jeg jordmor på neste kontroll, og hun sa at det var ganske vanlig å få hemorider eller en liten rift som kunne blø litt.

Værst var det dessuten da jeg oppdaget det i bleien til lillemor. Visste seg at de små også kunne få små rifter av bla. hard mage.. Da var jeg redd da! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme etter ca. 6 uker. Var sikker på at jeg spontantaborterte og ble helt varm i hodet og fikk hjertebank. Grusomt! Med etter litt undersøkelser fastslo jeg med sikkerhet at det var bakerst det kom fra. Ganske logisk etter mange dager med treg og hard mage. Ble ganske lettet da, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...