Gå til innhold

Trenger hjelp :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå begynnt å trene en god del, de siste 4 ukene har jeg trent omtrent 5-6 dager i uka. Da på trimsykkel, begynte de 2 første ukene med 1 mil og noen enkle styrkeøvelser. Deretter økte jeg til 1,5 mil pr gang. Den siste uka har jeg begynt med 30 day shred noen dager, da sykler jeg 1 mil og så video. Men føler ikke det skjer noen ting. Målet mitt er å gå ned ca 30 kg på sikt, men blir så lei meg når det ikke skjer noe.

Tror jeg spiser ganske sunt, kan gjøre noen forbedringer ja, men stort sett er det ganske sunt. Hva syns dere om treningen? Bør jeg øke og sykle mer? 1 mil er ca 20 min og 1,5 mil ca 30 min. Ser mange rundt meg som spiser mer enn meg og ikke rører seg i det hele tatt som aldri går opp i vekt, jeg har gått opp 30 kg på 2 år...

Fortvilet

Anonym poster: ff5f8ae186290f39d74d81a3d94a1f46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Så fint at du har begynt å trene! Fortsett med det, det er en rekke helsemessige grunner til å trene.

Imidlertid er kostholdet det mest avgjørende dersom man skal gå ned i vekt.

Jeg ville ikke trent mer, om jeg var deg, du trener allerede mer enn nok. Og det er vanskelig å gi noen råd om kosthold, siden du ikke skriver hva du spiser eller hvor store mengder.

Anbefaler deg å gå inn på fitnessbloggen.no. Der er det mange fine artikler om trening og kosthold.

Anonym poster: 7cadfbcf1315fdd775b4b4a0169e1d12

• Liker 2
Skrevet

70% av vekttap skjer ved matboret. Om du skriver hva du spiser så finnes sikkert feilen der.

• Liker 2
Skrevet

70% av vekttap skjer ved matboret. Om du skriver hva du spiser så finnes sikkert feilen der.

Btw. Jeg synest du bør ha minimum 30 minutter kondisjon pr økt med noe høy fart.

Men 5-6 dager i uka er kjempeflott!!

AnonymBruker
Skrevet

Spiser 2-3 hjemmelagde knekkebrød morgen, stort sett med hvitost, 1-2 glass ekstra lett melk

Lunch: F.eks en skyr, frukt, grønnsaksuppe

Middag: kylling, svinekjøtt, med fullkornspasta el ris el bare grønnsaker

Kvelds: knekkebrød el skyr el frukt, alt etter hva jeg har spist før på dagen..

meeen så kan det snike seg inn en sjokolade og jeg vet jeg må kutte det. Men er veldig greit hvis noen peker med fingereren og er litt streng og forteller meg det :P

Tenker jeg skal prøve å bytte ut knekkebrødene til frokost med havregrøt..

Skrevet

Men du må da gi det mer en 4 uker kjære deg! :) Du er kjempe flink, ikke gi opp! :)

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Mitt beste tips er å ikke gå for hardt ut, selv om du er kjempemotivert og giret. Da er det lett å bli lei. Varier trening mest mulig, slapp av, sørg for å være mett hele tiden. Det samme gjelder maten som for treningen, ikke vær redd for å spise.

Uansett om du av og til koser deg med sjokolade osv, så får du igjen for treningen. All trening gir effekt, selv om du ikke går ned i vekt hele tiden.

Gjest Tottelotta
Skrevet

Synes det hørtes ut som veldig lite mat.. Jeg hadde iallfall blitt temelig gretten om jeg kun fikk en skyr til lunsj!

Jeg ville passet på å få i meg nok vann, mye grønnsaker og protein fra rene kilder, i tillegg til å spe på med sunt fett fra fisk/avocado/nøtter..

Skrevet (endret)

hmm.. du spiser hvertfall ikke for mye tror jeg.

Kan kanskje være en ide å legge inn det du spiser i en dagbok. Det finnest dagbøker på nett som forenkler kontrollen på kalori inntaket. -spesielt om du ikke er veldig erfaren. De sjokoladene kan være nok til at du akkurat ikke kommer i kaloriunderskudd, da skjer det ingenting.

Dy bygger også muskler med å trene så det kan hende at du har gått ned i fett%.

Har du målt deg med målebånd? Om ikke så kan det være lurt å gjøre det også siden du er så flink å trene.

Lykke til

Endret av lashara
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville anbefalt lavkarbo. Har selv trent og spist sunt i maaange måneder, men vekta gikk kun ned 3 kilo. *frustrert*. Dro til legen å snakket om det. Han ba meg prøve lavkarbo i en måneds tid bare for å se om dette hjalp. Nå har jeg gått på det i tre måneder og har gått ned 15 kilo. Fantastisk! Snart har jeg nådd målet mitt, og skal begynne å tilføre kroppen karbohydrater igjen, sakte men sikkert :)

Anonym poster: 2f7d6df4327dbc0284fbda6f815a5075

• Liker 1
Skrevet

Problemet med lavkarbo er at en utskeielse koster deg DYRT. Det krever at du er veldig bevisst hele tiden. Spesielt om du går etter Atkins og skal være i ketose.

Men jeg vet at mange har hatt suksess med å miste mye vekt på lavkarbo. Skal du prøve deg på noe slikt så skaff deg bøker og les. (kanskje biblotekene har)

Ett annet problem med lavkarbo er at det er få som ønsker å leve slik resten av livet og mange erfarer vektoppgang med en gang de prøver og gå over til normal kost.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med lavkarbo er at en utskeielse koster deg DYRT. Det krever at du er veldig bevisst hele tiden. Spesielt om du går etter Atkins og skal være i ketose.

Men jeg vet at mange har hatt suksess med å miste mye vekt på lavkarbo. Skal du prøve deg på noe slikt så skaff deg bøker og les. (kanskje biblotekene har)

Ett annet problem med lavkarbo er at det er få som ønsker å leve slik resten av livet og mange erfarer vektoppgang med en gang de prøver og gå over til normal kost.

Jeg har utskeielser hver lørdag, og legger bare på meg vann, så de gramma jeg går opp forsvinner ganske fort. Det med at mange opplever vektoppgang er fordi de ikke bruker nok tid til å innføre karbohydrater til kostholder igjen. For å holde vekten må du bruke god tid på det, og etter innføringen, ikke spise overdrevent karbo.. Mange har lykkes med å gå over til lavkalori og ta det derfra. Det er så mange som bare "DER JA! Der var målet oppnådd! Big Mac og chips here i come"..

Anonym poster: 2f7d6df4327dbc0284fbda6f815a5075

Skrevet

for å ta ett eksempel så driver min beste venninde med lavkarbo. Jeg spiser balansert.

På 10 dager i julen la hun på seg 5 kilo, jeg 1 kg. Mitt kilo forsvant første uka etter, hennes 5 ble hun nettopp kvitt.

Jeg har også mye erfaring med lavkarbo selv så jeg vet hva jeg snakker om.

For meg virker det som om en kropp som er vant med lavkarbo bare suuuger til seg når den først får karbohydrater. Nettopp derfor mener jeg at en må en være veldig bevisst.

Men så finnest det jo mange lavkarbo alternativer til kake o.l som en kan forsøke å skeie ut med isteden i helga o.l

Jeg vet at lavkarbo kan være en lettere vei til stort vekttap OM en vet hva en driver med. Det skal få feilsteg til før at en går opp isteden fordi en feks ikke vet at en ikke kan spise ubegrenset med frukt sammen med den fete maten.

Også er det denne tilvenningen tilbake til normal mat da som jeg er meeeget skeptisk til!

Om det er interessant TS så har både Atkins og Fedon bøker du kan lese. Atkins er det mest ekstreme lavkarbo opplegget der du skal være i ketose mens fedon er litt mere "folkevennlig".

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har mistet 7 kilo på 7 uker med lavkarbo. Han teller ikke karbohydrater, men unngår brød og pasta og poteter osv. Før så løp han veldig mye og spiste sunt, men gikk ikke ned i vekt uansett. Nå går han ned i vekt uten å mosjonere engang (har en kneskade).

Han var skikkelig imot lavkarbo, men nå ser han jo at det fungerer.

Anonym poster: 1964a1e16c63a143a7e6c75bce7c55e4

Skrevet

Mannen min har mistet 7 kilo på 7 uker med lavkarbo. Han teller ikke karbohydrater, men unngår brød og pasta og poteter osv. Før så løp han veldig mye og spiste sunt, men gikk ikke ned i vekt uansett. Nå går han ned i vekt uten å mosjonere engang (har en kneskade).

Sånn var min mann også. Prøvde seg på lavkarbo og raste ned i vekt. Vi fikk kommentarer på at vi måtte spise, vi var blitt så tynne. Men vi spiste jo som to hester (gjorde ikke det, men vi var hvertfall konstant mette!). Så lavkarbo virker absolutt! Og man trenger ikke begynne å spise mer karbo heller iløpet av livet, om man trives med lavkarbo. Lavkarbo er ikke det samme som ketolyse, lavkarbo er på 10-150 karbs til dagen :)

Skrevet

Last ned myfitnesspal appen. Sykle litt lenger. Ha et godt definert mål. Spis alltid en bit mindre enn den siste du ville tatt etter et måltid.

Husk at når du legger inn kalorier i appen, så MÅ du ta med alt du drikker som kan inneholde kalorier. Juice, brus, melk, alkohol osv.

Dette er helt avgjørende for noen. Siden mange ikke tenker på at man kan legge på seg av det man drikker, er det ofte dette som gir kalorioverskuddet.

Forøvrig så tviler jeg på at de som sitter mer enn deg spiser mye mer, og ikke legger på seg.

Det går ikke an å holde vekta når man sitter stille om man spiser for mye. Og hva vet du om de ikke rører seg når de kommer hjem?

Jeg synes det hele er ganske enkelt.

Spiser man lite og beveger seg en del, går man opp i vekt. Spiser man mye og beveger seg lite, går man opp i vekt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på vei ned i kilo nå! Velger å ikke stresse med det, og har satt meg langsiktige mål! Det viktigste for meg er at det fremdeles skal være rom for kos og hygge!

Mitt største problem var at jeg spiste for lite på dagen, og dermed mistet kontroll på middagsinntaket og snavlinga! Derfor passer jeg på å spise godt og variert på dagen, og noterer alt på VGs vektklubb! Og jeg noterer ikke hele tiden, men med en gang jeg merker jeg mister litt kontroll igjen, så begynner jeg å notere! Og her skriver jeg selvfølgelig også inn utskeielser ... Det er greit å ha kontroll over dem også, og de motiverer litt til å la være neste gang!

Når det kommer til trening, så er ikke mitt fokus treningssenteret, selv om jeg er der ca tre ganger i uka, men nøkkelen for meg lå i å øke hverdagsaktiviteten! Uten et greit nivå av hverdagsaktivitet, så har dessverre ikke treningen så mye for seg! I tillegg passer jeg på å ha en styrkeøkt i uka minimum!

Så nå går jeg sakte, men sikkert ned i vekt! Koser meg, trener, får mer energi og er snill med meg selv:) det går ikke så superfort ned, men jeg feirer hvert et kilo!:)

Lykke til!

Anonym poster: 520f64fee9ab0bc2f8dd7949efcd2672

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode svar :-) Har vært inne på tanken om lavkarbo, men føler ikke det er noe for meg. Har prøvd det såvidt og turte jo knapt smake på barnas mat om den var varm, i fare for at det skulle bli for mye karbohydrater :P Men skal prøve å tilføye litt flere sunne fettkilder som avokado og laks :)

Gjest made4u
Skrevet

Idiottåpelig innlegg, sikkert av en av lavkarbo-misjonærene som aa...

At mannen din ikke gikk ned før skyldes utelukkende dårlige kunnskaper og at det ikke var bra det han gjorde, med kunnskap kunne alle feilene vært rettet opp så resultatene hadde kommet.

Lavkarbo er en kjempestreng lavkalorikur selv kunnskapsløse kan forholde seg til og de oppnår lavkalorikur de ikke har fått til da de har manglet kunnskapen til å redusere inntaket med annen mat.

AnonymBruker
Skrevet

Idiottåpelig innlegg, sikkert av en av lavkarbo-misjonærene som aa...

At mannen din ikke gikk ned før skyldes utelukkende dårlige kunnskaper og at det ikke var bra det han gjorde, med kunnskap kunne alle feilene vært rettet opp så resultatene hadde kommet.

Lavkarbo er en kjempestreng lavkalorikur selv kunnskapsløse kan forholde seg til og de oppnår lavkalorikur de ikke har fått til da de har manglet kunnskapen til å redusere inntaket med annen mat.

Hva går det av deg, egentlig? Dårlig dag?

Anonym poster: 7cadfbcf1315fdd775b4b4a0169e1d12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...