Gå til innhold

P-piller -> miste kåtheten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 27 år, i et fast forhold og blir ikke kåt.

Dette plager meg utrolig mye, for jeg vil jo bli kåt og ha deilig sex. Jeg ønsker å være kåt hver dag og vil ha sex så mye som mulig. Jeg vil være så kåt at jeg jeg ikke klarer å la være! Når jeg faktisk blir tent, så er det så befriende, du nyter livet på en helt annen måte. Men når jeg ikke er det, noe jeg er nesten HELE tiden, så er jeg så lat. Jeg hater da sex, blir dårlig av tanken. Jeg vil ikke, IKKE være kåt liksom.

Jeg lurer på om dette kan komme av p-piller? Noen som har vært borti det? For jeg sluttet kanskje med p-pillene for en uke siden, og kjenner jeg blir tent på alt som kan minne på sex akkurat nå, og jeg vil ikke at det skal forandre seg. Jeg vil ha det slik jeg har det nå... Hva kan jeg gjøre? Jeg må jo ha prevensjon liksom... Sliter med å finne p-pille som funker for meg. Jeg blir så sur og sint og i dårlig humør av den ene typen, får småblødninger av den andre osv.. Dette er noe jeg har snakket mye med legen om, men jeg har prøvd nesten alle p-pillene som er og finner ikke den rette for meg. Hva andre muligheter er det? Kondom er ikke noe jeg ønsker å bruke med min partner heller...

Anonym poster: 96b521c50d28ccadd0a2021a43233744

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet (endret)

Ja, jeg mistet fullstendig sexlysten av p-piller.

Bruker kondom, og det er ikke noen drømmesituasjon, nei. Men ingenting av hormonprevensjon fungerer, vi foretrekker kondomer fremfor null sexlyst og sur og grinete kjerring. Frem til han kan sterilisere seg, må det bare bli sånn.

Endret av Marmot
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg mistet fullstendig sexlysten av p-piller.

Bruker kondom, og det er ikke noen drømmesituasjon, nei. Men ingenting av hormonprevensjon fungerer, vi foretrekker kondomer fremfor null sexlyst og sur og grinete kjerring. Frem til han kan sterilisere seg, må det bare bli sånn.

HUFF! Grusom sannhet..........

Anonym poster: 3ce7416f539476615608fc2289b5b636

Skrevet

Finnes jo spiral av ulike slag? Mini-pille? Har ikke peiling altså, bare kaster ting ut her :P

Gjest Blubberella
Skrevet

Minipille kan være verre en p-piller. Jeg fikk bare litt nedsatt sexlyst av p-piller men nesten fraværende sexlyst av minipiller. Den eneste løsningen hvis man vil være sikker på at ikke sexlysten skal bli mindre er å bruke prevensjonsmiddel uten hormoner. Da er det vel bare kobberspiral, pessar og kondom igjen. Ja og så sånne dingser som måler temperaturen og sier ifra om sikre og usikre perioder.

Skrevet

Jeg mistet hele lysten da jeg startet på Cerazette etter fødsel

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på trionetta i mange år etter jeg fikk sønnen min, og hadde sjelden lyst på sex. Har etter det gått på forskjellige typer som cerazette og yasmin, jeg har stortsett vært singel de siste årene så det har ikke vært noe problem å ha liten sexlyst. Men for et års tid siden sluttet jeg på p-piller og etter en liten stund kjente jeg sexlysten komme tilbake, og den har IKKE forsvunnet for å si det sånn, ganske plagsomt i grunnen så lenge jeg er singel :)

Anonym poster: dec9bf73465ff17b83be111e77fa55b0

Skrevet

Kjent bivirkning av p-piller, ja.

Du kan jo evt prøve kobberspiral, den er uten hormoner.

Ellers finnes det pessar, eller du kan bruke "sikre perioder" i kombinasjon med kondom på fruktbare dager hvis det ikke er fullstendig krise å bli gravid.

Skrevet

Jeg mistet hele lysten da jeg startet på Cerazette etter fødsel

Samme her !!! Var helt tragisk !!! Vi bruker ikke prevensjon nå pga jeg ammer enda og Cerazetten heiv jeg i bosset!! Maktet ikke å ha null interesse for sex!

Skrevet

Kjent problem ja... Ingen flere kunstige hormoner her i gården! Jeg har brukt PFC i mange år, og er meget godt fornøyd. Bruker kondom på fruktbare dager. http://www.pfc.no/

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at mange slutter å bli kåt når de går på p-piller er ofte fordi de bruker en pille med høyt nivå av noe som heter levonorgestrel.Sjekk om p-pillen din inneholder dette og i hvor stor andel. Mine piller inneholder 150 mikrogram levonorgestrel og har så og si fjernet lysten min totalt. Har sjekket rundt på nettet og mange leger sier at middelet virker sterkt avtennende. Jeg skal til lege neste uke og bytte til et annet merke med høyere innhold av etinyløstradiol, som IKKE fjerner sexlyst. Oralcon som jeg bruker inneholder bare 30 gram av dette.

Hvis du vil ha mer sexlyst så snakk med legen din og se om du får bytte til et preparat som inneholder mest mulig etinyløstradiol og minst mulig levonorgestrel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...