AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Hei! Jeg har fått omgangssyken... Har prøvd å finne ut hvordan jeg fikk det, og fant ut at ei venninne av meg hadde det. Hun hadde det 4 dager før vi møttes. Kan det virkelig være hun som har smittet meg?? Leser jo overalt at man bør være hjemme fra barnehage/jobb i 48 t etter at man er symptomfri. Jeg er livredd for å smitte resten av familien og lurer på om det holder å "isolere" meg i 2 dager eller om jeg burde vente litt lenger... Anonym poster: 9db9cfc78fca0a0677aa91c73fbe120f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Man smitter jo før og etter utbruddet, så å gå i butikken kan være en stor risiko. Behøver ikke å være noen nære som smitter deg. God håndhygiene er den beste måten å forebygge på, men det er ingen garanti. 48 timer etter siste runde med oppkast/diare er ganske sikkert. Anonym poster: 6a735a910c3412cbb3b68e80aa202487
miss dolly Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Jeg fikk det litt over et døgn etter at jeg var sammen med venninnen min. Enig i at jeg kan ha fått det i butikken ol. Men samtidig veldig rart at hun har hatt det rett før meg... Hmmm! TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå