Gå til innhold

Hva tenker dere om denne bilen? (km?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke betalt 20k for en bil som har gått +300k km.

Uansett så er bilen solgt men det var vel kanskje bare et eksempel på spm ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke betalt 20k for en bil som har gått +300k km.

Uansett så er bilen solgt men det var vel kanskje bare et eksempel på spm ditt.

Jeg var intr. i denne først, men den er jo ikke aktuell nå lengre når den er solgt. Men tenkte mer på om jeg i utgangspunktet er "dum" så ser på biler med den km stand. Har hørt at den km.standen ikke bør skremme meg, og at det er gode motorer, spesielt denne med diesel. Hører at motorer i dag går fort 400-500, og at det er heller rust som tar bilen kontra km.

Og med tanke på prisen, så oppfattet jeg det nesten som ett røverkjøp, kontra andre biler i samme prisklasse og/eller samme bil med ca. lik km stand er priset høyere.

Er student, med deltidsjobb. Har nok penger til å klare å holde bil, men sitter langt fra godt i det. Dvs. Jeg bruker ikke penger på røyk, er nesten aldri på byen og lignende. Jeg sparer inn hvor jeg kan, for å kunne holde bil. Derfor vil heller ikke min økonomi tåle store reparasjoner. Jeg må holde deler selv, men har en bror som er tidligere ansatt på verksted som vil gjøre evt. arbeid for meg gratis.

Så, hvorfor ville ikke du betalt 20.000 for denne bilen? Hva risikerer jeg at vil skje? Bilen ser generelt ut som den er i god stand..

Anonym poster: 15c35c2678fb790dc4ff183aed70363f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen ser velholdt ut. Heller en som har gått 23.000 i året i snitt og da sikkert fått byttet olje etc regelmessig, en en som har stått i en garasje og gått noen få tusen i året uten særlig vedlikehold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Biler i dag går ikke noe lenger enn gamle biler. Sannsynligheten for at en ny merce skal rulle 1 million km som enkelte av 80 - og 90tallsmercene gjorde, eller golf for den saks skyld, er liten. Mye elektronikk og dyrere deler. På gamle biler kunne du smekke inn ei lyspære til 50 kr selv. På nyere biler må du ha den på verksted og betale 3-4000 kroner for disse "fantastiske" xenonpærene som ryker hvert tredje år.

Nyere biler som har gått langt må du regne endel verkstedutgifter på, med mindre MYE har vært gjort før den selges til deg.

Nå er riktignok Golf 4 en ganske gammal bil, og en ganske god bil. Jeg hadde ikke umiddelbart blitt skremt av 300,000km om den var velholdt og hadde papirene i orden. Et åpenbart tips er selvsagt å aldri kjøpe en bil med overdimensjonerte dekk og felger. Ikke bare ødelegger det bilen, men det vitner om at en tulling har eid den. 20,000 var i overkant stivt for den synes jeg, men med litt prut hadde du sikkert kommet ned i 17-18. 15 er den muligens verdt.

Fortsett å se etter gamle kjerringer eller gubber som selger sin gamle Golf 4. Man kan treffe jackpot med Golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 15-20.000 er det du må ut med uansett etterhvert, for å få en bil som kjører og har eu-ok et års tid eller mer. Denne ser i tillegg ut til å være i god stand, og selger virket relativt nøktern og ærlig, og prisen var satt til 18k, biler på finn i denne prsiklassen ligger nesten alltid ute med et par tusenlapper i prutepotensiale.

Dere som ikke ville betalt dette, hva mener dere er rimelig pris for denne bilen, og hva forventer dere å kunne kjøpe for 18.000? (sånn av nysgjerrighet)

Anonym poster: 90196bc7691232b725bae48e9c7c5b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...