Gå til innhold

Barnefritt bryllup

Dixie

Anbefalte innlegg

Hadde ikke blitt fornærmet (Jeg har jo ikke barn selv så dette er en hvis-situasjon) om jeg hadde blitt bedt i bryllup uten barna mine. Det bestemmer jo brudeparet selv. En legger forskjellige rammer rundt bryllupet og dette bør gjestene respektere.

MEN det med kirken syntes jeg var rart og veldig...tja....merkelig. Kirken er et åpent hus. En vielse er jo som en gudstjeneste og vanlige mennesker som ikke har noe med bryllupet å gjøre er fri til å komme og se. Jesus selv sa vel noe om "La de små barn komme til meg og hindre dem ikke...". En kan jo ønske at det ikke blir mange barn der, men å ringe rundt og forsikre meg blkir litt dumt. Kirkerommet er jo åpent for alle... Dessuten bør jo foreldre ha såpass mye vett at de snakker med litt store barn på forhånd at herjing blir ikke aktuelt og ta med mindre barn ut om de begynner å gråte... Ikke verre enn det.

Som noen andre sa her. Det er greit med detaljstyring, men om en skal ha streng kontroll på hver en bevegelse på dagen så er en nødt til å bli skuffet! Ærlig talt tror jeg at litt løsere tøyler = en større opplevelse og en mindre stressete dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi var bedt i bryllup uten barn til noen ungene ikke kjenner ville jeg antakelig ikke tenkt mer over det enn at det er sært -veldig sært- å "stenge" kirken for barn.

Dersom det var noen ungene kjente, og hadde hatt lyst til å se hadde jeg tatt de med meg i kirken uansett. Kirken er åpen for alle. Men mine er store og kan oppføre seg, da..... Jeg hadde ikke tatt med barn som ikke ville selv og som ikke ville hatt noen glede av det.

Og blir man invitert til fest uten barn, det være seg bryllupsfest eller julebord, ja da går man uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke barna i invitasjonen - ja, så er man bedt uten barn.

I kirken kan man da ikke legge føringer på hvem som kommer. Den er jo åpen for alle.

Vi har et vennepar med to barn på 9 og 11 år. Barna har jeg kjent siden de ble født, men de er alikavel ikke bedt. Men de skal bli med hit til byen og de kommer i kirken for å se oss og det synes jeg er kjempekoselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kommer ikke til å be noen barn i bryllupet. Regner med at de av gjestene våre som har barn skjønner at barna ikke er invitert, når navnene deres ikke står i invitasjonene. Tror kanskje mange foreldre synes det er hyggelig å ha en barnefri kveld også.

Men dette gjelder da festen. Om foreldrene har med barna i kirken og leverer dem til barnevakt etterpå får være opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen at jeg ikke kunne tenkt meg å eksludere barna fra et bryllup, men hadde ikke blitt støtt om vi hadde blitt invitert til et bryllup uten barna. Det respekterer jeg fult ut. Men hadde vel antaglevis blitt støtt om det hadde ringt noen for å kontrollere at vi ikke skulle "snike" inn barna våre til bryllupet... Det er vel å gå litt for langt. Tanken på at disse måtte virkelig mislike barn hadde nok slådd meg i øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen at jeg ikke kunne tenkt meg å eksludere barna fra et bryllup' date=' men hadde ikke blitt støtt om vi hadde blitt invitert til et bryllup uten barna. Det respekterer jeg fult ut. Men hadde vel antaglevis blitt støtt om det hadde ringt noen for å kontrollere at vi ikke skulle "snike" inn barna våre til bryllupet... Det er vel å gå litt for langt. Tanken på at disse måtte virkelig mislike barn hadde nok slådd meg i øyeblikket...[/quote']

He he, "snike" barna inn :ler: ...Akkurat sånn tolker jeg dette.. Hjelp...tenk om det kom noen barn i vielsen..Høres helt skrullete ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å ha hørt at det går an å ha lukket kirke.

Det er i så fall den eneste muligheten brudeparet har for å være sikker i forhold til å utelukke barn (hvor er alders-grensen, forresten?) fra vielsen.

Å ringe rundt for å utelukke barn til vielses-seremonien, synes jeg er uhørt, like uhørt som å ta med seg barn til en bryllupsfest (eller annen fest) hvor barnet ikke er invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...