AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #101 Skrevet 21. mai 2013 Hei! Skal ha spansk muntlig som privatist 6.Juni! Ca hvor lenge varte eksamen? Anonym poster: de038b23d658095ec9b856bfe212de8a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #102 Skrevet 21. mai 2013 NVB kode er koden som er knyttet opp til navnet mitt. Og siden jg leverte to ark er jeg usikker på om jeg skrev riktig kode (man vet aldri om jeg blandet et tall :o ) på begge. Fikk ikke tid til å dobbelsjekke Jeg får bare vente og se hva som skjer. Jo, oppgavene på 4 var så kjedelige. Jeg skrev mest på den oppgaven, men mot slutten ble det litt slurvete. Setningene ble veldig enkle og innholdet dårligere. Jeg var mer bekymret for og ikke fullføre så jeg bare skrev rett på innføringsarket Jeg tviler på at vi kan stryke med grammatiske feil. Har jo ett på kriteriene og en 2 i språkkateogrien er når man har mye grammatiskfeil og kan enkelt forstå noe innholdet i oppgavene. Jeg tror sensur er ca. 20 juni/21 juni, og karakterene legges ut fortløpende Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71 Okay, det går sikkert bra:) Samme her! Likt egentlig ikke så godt temaet, men gikk greit. Vi får krysse fingrene og håpe på det beste! Håper det blir tidligere, for ettersendingsfristen er 1 juli og det tar jo tid for skolene å fikse nytt vitnemål. Man må jo bestille og slikt. Jeg skal oppdatere tråden når jeg får igjen eksamen. Då får vi håpe at alt går bra! Anonym poster: 3fa45cf44c94dcc041e8f2b5fb4a5921
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #103 Skrevet 21. mai 2013 Hei! Skal ha spansk muntlig som privatist 6.Juni! Ca hvor lenge varte eksamen? Anonym poster: de038b23d658095ec9b856bfe212de8a Hei! Eksamen varer i ca 30 minutter. Du får 40 minutter forberedelsestid på eksamensdagen. Når du kommer trekker du et tema/får utdelt. Jeg fikk "Spania geografi og samfunn." I tillegg til dette står det en cd spiller på forberedelsesrommet med en lydfil på spansk. Jeg noterte bare ned hva de sa. Når jeg kom inn snakket vi spansk hele tiden. Vi begynte å prate om lytteprøven. Type: lærer: Hva handlet teksten om? Meg: teksten handlet om Oslo.. Også gjenfortalte jeg det jeg husket. Lytteprøven var enkel og foregikk i nåtid. Jeg hadde ikke et foredrag men en samtale om det spanske samfunn. Man kunne bestemme selv om man ville stå eller sitte, og om man ville prate alene eller ha samtale. - jeg fikk det. Tilslutt spurte de litt om når jeg sto opp, når jeg dusjet, hvor jeg jobbet og fritidsinteresser. Anonym poster: 3fa45cf44c94dcc041e8f2b5fb4a5921 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #104 Skrevet 22. mai 2013 Da er jeg ferdig! Skrev 4 sider med spansk. 1,5 sider på oppgave 1 og 2, og 1,5 sider på oppgave 3, og 1 på oppgave 4. Den 5 siden er bare kilder. Ble nok noen grammatiske feil, det regner jeg med, men tror jeg skrev nok. Hva syntes du om oppgavene/ temaet? Jeg ble faktisk litt overrasket, men når jeg leste teksten og begynte å skrive løsnet mye og det ble lettere. Har en god følelse nå, og håper at jeg skrev riktig slik at jeg består. Alt fra 2 til 6 er absolutt godtatt fra min side;) Jeg vil helst ikke skrive det jeg skrev på eksamen inn her i tilfellet sensor sjekker om vi har kopiert tekst fra nettet, og hvis de finner teksten her kan de tro vi har kopiert noe. Bare slik i tilfelle:) Hvordan gikk det med deg? Anonym poster: 3fa45cf44c94dcc041e8f2b5fb4a5921 Beklager at jeg forsatt oppdaterer denne tråden. Jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg. Jeg kan ikke skjønne hvordan du skrev 1,5 sider på oppgave 1 og 2. Var det ikke slik at man skulle skrive et par setninger på oppgave 1? For det var slik jeg tolket oppgaven. Det samme gjelder vel også oppgave 2. Der sto det at vi skulle forklare kort... Når det gjelder oppgave 3 trodde jeg at vi også skulle skrive kort. Der skrev jeg omtrent en halvside. Jeg er så forvirret og bekymret. Føler at jeg burde ha skrevet mer, men jeg gjorde ikke det siden jeg husker at læreren min sa at man måtte følge hva de ba om. Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #105 Skrevet 22. mai 2013 Beklager at jeg forsatt oppdaterer denne tråden. Jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg. Jeg kan ikke skjønne hvordan du skrev 1,5 sider på oppgave 1 og 2. Var det ikke slik at man skulle skrive et par setninger på oppgave 1? For det var slik jeg tolket oppgaven. Det samme gjelder vel også oppgave 2. Der sto det at vi skulle forklare kort... Når det gjelder oppgave 3 trodde jeg at vi også skulle skrive kort. Der skrev jeg omtrent en halvside. Jeg er så forvirret og bekymret. Føler at jeg burde ha skrevet mer, men jeg gjorde ikke det siden jeg husker at læreren min sa at man måtte følge hva de ba om. Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71 Ikke tenk på det! Jeg skrev kort altså, men oppgave to ble litt lang pga sitering av tekst. Jeg skrev bare noen setninger på oppgave en, men med 1,5 i linjeavstand, overskrift, avsnitt osv blir det jo litt. Eneste grunnen til at jeg skrev mer på oppgave tre var fordi jeg slet med å skrive nok på oppgave 4. Som jeg skrev tidligere så gjorde jeg dette fordi jeg håpet det ville veie opp for en laber langsvarsoppgave. Husk at dette bare er spansk 2! Husker ikke at det sto vi skulle skrive kort på oppgave tre, men det var jo åpenbart oppgave 4 som var langsvarsoppgaven, og du har jo svart på den! Det er det viktigste! Du svarte jo på alle oppgavene, det er jo kjempe bra! Grunnen til at folk stryker er fordi de ikke klarer å svare på alle oppgavene, de skriver alt for kort, og bare feil. Du har jo skrevet nok, svart på alt, og har sikkert ikke mye feil:) De retter helt annerledes i språk enn i andre fag:) Anonym poster: 3fa45cf44c94dcc041e8f2b5fb4a5921
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #106 Skrevet 22. mai 2013 Ikke tenk på det! Jeg skrev kort altså, men oppgave to ble litt lang pga sitering av tekst. Jeg skrev bare noen setninger på oppgave en, men med 1,5 i linjeavstand, overskrift, avsnitt osv blir det jo litt. Eneste grunnen til at jeg skrev mer på oppgave tre var fordi jeg slet med å skrive nok på oppgave 4. Som jeg skrev tidligere så gjorde jeg dette fordi jeg håpet det ville veie opp for en laber langsvarsoppgave. Husk at dette bare er spansk 2! Husker ikke at det sto vi skulle skrive kort på oppgave tre, men det var jo åpenbart oppgave 4 som var langsvarsoppgaven, og du har jo svart på den! Det er det viktigste! Du svarte jo på alle oppgavene, det er jo kjempe bra! Grunnen til at folk stryker er fordi de ikke klarer å svare på alle oppgavene, de skriver alt for kort, og bare feil. Du har jo skrevet nok, svart på alt, og har sikkert ikke mye feil:) De retter helt annerledes i språk enn i andre fag:) Anonym poster: 3fa45cf44c94dcc041e8f2b5fb4a5921 takk for oppmuntringen. Har vært så deppa i hele i går og i dag. Har ikke engang orket å øve til muntligeksamen... Jeg husker at på oppgave tre stod det ikke om hvor lang/kort vi måtte skrive, men jeg skrev relativ kort. Nå som jeg tenker meg om burde jeg ha skrevet litt mer Jeg bare tenker på hvordan jeg har feilstavet ord, brukt feil ord to-tre ganger, og mot slutten ble setningene mine dårligere. I hvertfall i de to siste avsnittene. Dette er fordi jeg ville forte meg å skrive ferdig. Jeg vet at du ikke vet hvordan det vil gå, fordi begge er jo i samme situasjon, men måtte bare få det ut Jeg tenker kun på de skrekkhistoriene jeg har hørt........håper virkelig at sensoren er snill denne gangen! Men nå skal jeg slutte å plage deg, takk for hjelpen Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71
Gjest Linaria Skrevet 22. mai 2013 #107 Skrevet 22. mai 2013 Lykke til alle sammen! Jeg kan komme opp i muntlig i spansk 3. Føler meg absolutt ikke klar for det. Kan ikke snakke flytende spansk på langt nær. Jeg gjorde meg forstått da vi var i Spania, men jeg sliter med å bøye verb riktig i spontansamtale. Jeg priser meg i hvert fall lykkelig for at jeg ikke kom opp i skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #108 Skrevet 23. mai 2013 Lykke til alle sammen! Jeg kan komme opp i muntlig i spansk 3. Føler meg absolutt ikke klar for det. Kan ikke snakke flytende spansk på langt nær. Jeg gjorde meg forstått da vi var i Spania, men jeg sliter med å bøye verb riktig i spontansamtale. Jeg priser meg i hvert fall lykkelig for at jeg ikke kom opp i skriftlig. Takk og masse lykke til Det eneste du kan gjøre er å øve så mye du kan frem til den mulige muntlig-eksamen. Hvis du kommer opp, gjerne oppdater denne tråden for å fortelle hvordan det gikk! TS Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #109 Skrevet 24. mai 2013 Hei igjen! Under forberedelsestiden, er det lov å bruke internet? Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #110 Skrevet 24. mai 2013 Hei igjen! Under forberedelsestiden, er det lov å bruke internet? Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71 Nei, Internett er ikke lov under forberedelsetiden. Bare notater og skolebøkene. Lykke til forresten! Anonym poster: 3fa45cf44c94dcc041e8f2b5fb4a5921
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #111 Skrevet 25. mai 2013 Jeg fikk 6 på muntlig eksamen. TS Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #112 Skrevet 25. mai 2013 Jeg fikk 6 på muntlig eksamen. TS Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71 Gratulerer så mye! Kan du fortelle litt om hvordan det foregikk og om temaet du fikk? Anonym poster: de038b23d658095ec9b856bfe212de8a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #113 Skrevet 25. mai 2013 Gratulerer så mye! Kan du fortelle litt om hvordan det foregikk og om temaet du fikk? Anonym poster: de038b23d658095ec9b856bfe212de8a Jeg fikk utlevert en kort tekst. Den var enkel å forstå og jeg trengte nesten ikke ordbok til oppgaven. Deretter ble jeg fortalt at jeg skulle snakke litt om Spania og kulturen. På eksamens rommet hilste jeg på dem og jeg begynte å fortelle om teksten. Da jeg var ferdig med det sa han at jeg skulle snakke om Spania og jeg valgte å snakke om noen tradisjoner. I motsetning til den andre AB som hadde eksamen, måtte jeg snakke fritt og han stilte kun spørsmål 3 ganger. Det var mot slutten Så det varierer veldig. Det som jeg fikk pluss poeng for var at setningensoppbyggningen var avansert, så det er noe du burde vurdere å jobbe med om du ikke er flink med akkurat dt TS Anonym poster: 93f7bd13ce01209bba739fe108d0ec71
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #114 Skrevet 21. juni 2013 Endelig ferdig! Gratulerer med 6 TS!! Kjempe bra jobbet! Nå fikk jeg igjen eksamenskarakteren på skriftlig og jeg fikk 5. Er kjempe fornøyd og er klart for høyere utdanning til høsten! Krysser fingrene for at alt går like bra med dere også! Denne dagen har jeg ventet på veldig lenge "hoppe av glede"Anonymous poster hash: 3fa45...921
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #115 Skrevet 21. juni 2013 Endelig ferdig! Gratulerer med 6 TS!! Kjempe bra jobbet! Nå fikk jeg igjen eksamenskarakteren på skriftlig og jeg fikk 5. Er kjempe fornøyd og er klart for høyere utdanning til høsten! Krysser fingrene for at alt går like bra med dere også! Denne dagen har jeg ventet på veldig lenge "hoppe av glede"Anonymous poster hash: 3fa45...921 Hei du og takk Jeg fikk også 5 på skriftlig eksamen. Jeg er veldig glad for resultatet Da blir det studier til høsten for begge Takk for samarbeidet TS Anonymous poster hash: 93f7b...c71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå