Gå til innhold

Kviser av sukker, er vi flere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere der ute som får uren hud og kviser av sukker?? Jeg trodde jeg var utsatt, men har aldri vært mer sikker enn jeg er nå. Kuttet ut alt av sukker fra kosten og har aldri hatt finere hud. Glemte meg en gang og tok noen biter sjokolade og seigmenn hos en venninne og et par dager senere hadde jeg to tre kviser som ble store og stygge.

Gikk uten sukker etter det og kvisene forsvant ganske fort.

Ingen tvil at jeg ikke tåler sukker, det gjelder forresten fruktsukker også, for mye bær på en gang har gitt meg store utslett, dessverre. Alt med måte...

Ser ofte at folk skriver at mat ikke kan påvirke huden, det er det hormoner som gjør, om man får kviser av noe. Synes det er rart enkelte er så overbevist om at det vi putter i oss ikke har noe å si for huden, det stemmer ikke hos meg.

Anonym poster: 0bb2f6ecc8f0455d172b7d21654c039b

Videoannonse
Annonse
Gjest Morteno
Skrevet

Det er ikke ukjent at sukker kan gi kviser. Tror jeg har det litt sånn selv, men ikke så ekstremt. Spiser jeg litt mye godis så kan det hende jeg får en kvise eller to.

AnonymBruker
Skrevet

Det er meieriprodukter som gir kviser ikke sukker.

Anonym poster: 4138ca1c98e90b446608d189916e0e47

AnonymBruker
Skrevet

De som sier at kosten ikke påvirker om man får kviser eller ikke, mener vel bare at det ikke setmmer for alle. For noen er det faktisk hormonene som rår, og da blir det veldig slitsomt med dem som kommer og sier "kutt ut sukker. kutt ut melk," osv, da det blir fremstilt slik at det er vi selv som velger å ha kviser fordi vi absolutt vil ha sukker.

Så selv om noen har visse matsorter som fremkaller kviser, gjelder det ikke alle.

Dere er jo de heldige, da :)

Anonym poster: 8ace7ae4c939f8694b8696c9b91dd183

Skrevet

Om jeg kutter ut sukker og meieriprodukter får jeg ikke kviser. Så for min del er det begge de delene.

Meieriprodukter er værst, men huden blir ikke fin før jeg kutter ut begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg kutter ut sukker og meieriprodukter får jeg ikke kviser. Så for min del er det begge de delene.

Meieriprodukter er værst, men huden blir ikke fin før jeg kutter ut begge deler.

Sikkert teit spørsmål, men... Hva spiser du da? Kanskje jeg også skal kutte ut alt melkeprodukt, er jo faktisk laktoseintolerant i tillegg, men jeg spiser noe melkeprodukter uten laktose.

Anonym poster: e0e54b249faa46a44687f24423688638

Skrevet

Jeg spiser kjøtt, fisk, bønner, egg, grønnsaker, lavkarbobrød, frukt, bær, noe (lite) soyaprodukter, havremelk ol. Også spiser jeg fersk mozarella i tillegg. Men merker ikke noe på huden av den.

I perioder spiser jeg melkeprodukter og sukker, men merker det godt på huden, vekta og magen.

Skrevet

Jeg er desverre alt for glad i sjokolade til å kutte det helt ut, men sukker har jeg prøvd å få ned. Jeg sliter ikke så mye med kviser, men mer urenhet og irriterte porer. Har i det siste prøvd dagkrem med ekstra K vitamin, ser ut til at det hjelper ganske mye.

Skrevet

Huden min er aldri så fin som når jeg er flink med kostholdet, og aldri så kvisete som når jeg ikke er det.

Pavilion, det finnes sjokolade uten raffinert sukker :)

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har det ingen innvirkning på kosthold og kviser.

Hormoner derimot har veldig stor innvirkning på meg. Har PCOS og uten p-piller så får jeg store utbrudd rundt mensen, nå er det bare et par kviser.

Anonym poster: bcc7e35a6f976332048d808401d780e5

Gjest roger
Skrevet

Feil og feil og feil. Kviser forårsakes av feil ratio av omega 3 og 6. Slutt å spis junk, få i deg sunne fettsyrer i riktig ratio:

omega 6:omega 3 = 2:1.

Vanligvis er forholdet i all for stor grad lent mot omega 6.

Skrevet

Feil og feil og feil. Kviser forårsakes av feil ratio av omega 3 og 6. Slutt å spis junk, få i deg sunne fettsyrer i riktig ratio:

omega 6:omega 3 = 2:1.

Vanligvis er forholdet i all for stor grad lent mot omega 6.

Jeg er enig i at omega og sunne fettsyrer er viktig, men det er helt feil at bl.a sukker ikke kan gi kviser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...