Gå til innhold

Hvor "dypt" sitter muggen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighet som særlig ved våte sesonger som sommer/høst er utsatt og blir muggen. Så det må vaskes.

Men vi vasker, og t.o.m nå på vinteren, når det er som tørrest, har vi funnet mugg på soverommet. Bak lista.

Hvor "dypt" sitter muggen? Jeg har foreslått for huseieren at det burde bli foretatt en undersøkelse av eksperter, men det er jo såååå dyyyyyyrt. Så vi må vaske.

Men siden det er tilbakevendende mugg, kan jeg da anta at muggen, etter overflatebehandling, kommer tilbake fordi muggen sitter inni veggen, dypere?

At hele veggen burde fjernes for å få bukt med muggen?

Eller kommer den tilbake på tilfeldigvis? Noen muggeksperter her?

Trenger sårt svar, det avgjør om vi må flytte eller ikke...

Anonym poster: 76b263be550e1e7a483513b40e7304ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muggen kan i verste fall sitte langt inni veggen, helt inn i isolasjonen. Siden det er tilbakevendende, er det logisk å anta at den i beste fall sitter i treverket bak lista.

For å bli kvitt problemet, må sannsynligvis hele eller deler av veggen fjernes, tørkes ut og bygges nytt, da det høres ut som om det er dårlig kledning, manglende membran eller drenering som er årsaken.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, slik kan dere ikke bo!! Dere kan bli alvorlig syke!

Enten så må dere flytte eller så må dere ta kontakt med huseiger og KREVE at noe blir gjort! Dere kan ta kontakt med leieboerforeningen for hjelp.

Har selv bodd i en leilighet der det var mugg, og selv om det ikke var mye så var jeg konstant syk med halsbetennelse, alltid trøtt, tungpustet og vondt i hodet.

Faens jævla huseiger, tenker han ikke på helsen til leietakerene sine?! Jeg blir så forbanna!!

Anonym poster: 94c9218eb5f5b58e1c11eae00acbd9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...