Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #1 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg tok fransk manikyr for ca. 2 uker siden, og nå har noen av neglene brukket - og jeg har dermed klippet alle ned til tilsvarende lengde. Men det ligger fremdeles et TYKT lag med lakk på neglene, som jeg gjerne vil ha vekk da det ser rart ut nå som jeg klippet alle neglene ned til en veldig kort lengde. Noen som vet hvordan dette fjernes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Del Skrevet 14. mars 2013 Fransk manikyr laget av hva? Gele, akryl, shellac.. Anonym poster: b15c65a799d0fd9527040f67113ee7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #3 Del Skrevet 14. mars 2013 Fransk manikyr laget av hva? Gele, akryl, shellac.. Anonym poster: b15c65a799d0fd9527040f67113ee7ec Jeg vet ikke forskjellen på dette.. Men hun tok i alle fall flere "lag" av en rosaaktig lakk på selve "hovedneglen", samt en hvit lakk (flere lag her også) på tuppen av neglen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #4 Del Skrevet 14. mars 2013 Er det mulig å rett og slett skrape det av med et eller annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Del Skrevet 14. mars 2013 Det er veldig vanskelig å gjøre noe når du ikke vet hva det er. Men du kan file det ned, det funker på det meste men er en heselig prosess som kan skade neglen om du ikke er forsiktig. For all del ikke skrap, da risikerer du å fjerne flere lag fra den naturlige neglen. Hvis det er akryl eller shellac kan de fjernes ved å bløtlegges i aceton. Anonym poster: b15c65a799d0fd9527040f67113ee7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 14. mars 2013 #6 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg ville gått tilbake/ringt tilbake og i det minste funnet ut hva det er du har fått på neglene dine, så gjøre det som AB over meg sier om det er akryl eller shellac eller få det fjernet profesjonelt om det er gelenegler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #7 Del Skrevet 14. mars 2013 Men det forsvinner vel av seg selv etterhvert dersom jeg bare lar det bli? Neglene vil jo vokse seg ut som normalt etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 14. mars 2013 #8 Del Skrevet 14. mars 2013 Det vil forsvinne, men negler vokser ikke så raskt, så ser ikke bra ut mens det står på Men om du ikke har problemer med det, så kan du så klart bare kjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #9 Del Skrevet 14. mars 2013 Det vil forsvinne, men negler vokser ikke så raskt, så ser ikke bra ut mens det står på Men om du ikke har problemer med det, så kan du så klart bare kjøre på. Uff.. Tror jeg heller gjør som dere foreslo, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #10 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg har brukt gelnegler når jeg har fått satt på, og da blir det som TS beskriver. Jeg har pleid å bruke en grov fil (vanlig neglefil er ikke grov nok) og filt slik at belegget - eller lakken - blir mye tynnere, spesielt på overgangen. Også lar jeg mine negler vokse ut. Bruker gjerne farget neglelakk i en periode for at det skal se mer velstelt ut. Gelen hjelper å styrke neglene mine mens de vokser ut, og hver gang jeg får satt på gel, så ender jeg med lange, naturlig negler noen mnd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #11 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvor kjøpes aceton, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #12 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvor kjøpes aceton, forresten? Apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalaya Skrevet 14. mars 2013 #13 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvis negldesigneren kun brukte vanlig neglelakk så er det bare å fjerne med neglelakkfjerner, så embalasjen ut som en neglelakk men du hadde hendene inni en uv-lampe så er det nok shellac, da må du ha aceton. Brukte negldesigneren en slags gele på pensel som du også hadde i uv-lampe så er det gelenegler, disse må files av. Hadde hun et pulver på pensel som hun dyppet i væske som luktet litt sterkt så er det acryl. Dette fjernes med acetonbad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 14. mars 2013 #14 Del Skrevet 14. mars 2013 Men ikke bad fingrene, bruk foliemetoden, så sliter det ikke så mye på huden rundt fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #15 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvordan utføres "foliemetoden"? Jeg hadde hendene inne i en uv-lampe, ja. Så det er vel shellac. Har ingen hvite tupper igjen nå, de har jeg klippet av da en del ble brukket under trening.. Så det er bare det rosa laget som må av nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalaya Skrevet 14. mars 2013 #16 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvordan utføres "foliemetoden"? Jeg hadde hendene inne i en uv-lampe, ja. Så det er vel shellac. Har ingen hvite tupper igjen nå, de har jeg klippet av da en del ble brukket under trening.. Så det er bare det rosa laget som må av nå! Dypp bomull i aceton, legg på neglen, brett aluminiumsfolie rundt slik at bomullen holdes på plass. Vent i ca 10-15 min og skrap restene forsiktig av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #17 Del Skrevet 14. mars 2013 Dypp bomull i aceton, legg på neglen, brett aluminiumsfolie rundt slik at bomullen holdes på plass. Vent i ca 10-15 min og skrap restene forsiktig av Ok, tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå