encore Skrevet 14. mars 2013 #21 Skrevet 14. mars 2013 Min datter har trillet rundt med meitemark i dukkevogna.. Kostelig! 1
encore Skrevet 14. mars 2013 #22 Skrevet 14. mars 2013 Når det er sagt: nei, ser ingen problem med at de triller på katten om den får hoppe ut når den vil. Nå skal det sies at jeg har sett flere barn tvinge dyr, holde de fast i hale og pels, og det er ikke ok. . Helt enig der! Niesen min lugget bikkja mi så den hylte fordi han ikke hadde lyst å kose, men da vanket det tidenes skyllebøtte på henne gitt
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #23 Skrevet 14. mars 2013 Det å trille katt i dukkevogn er virkelig ikke det verste som kan skje. Så lenge den ikke har det kjipt og får hoppe ut når den vil, så syns jeg katt i dukkevogn er et bra alternativ til en ekte baby. Jeg trillet rundt på kaninen min. (helt til jeg fikk en lillesøster) og du lot kaninen hoppe ut akkurat når den ville? Fra lav barnevogn, selvsagt, så ikke den skadet seg.. Anonym poster: c8c45125015d8c824d77c978ac2ff161
Gjest uAnonymbruker Skrevet 14. mars 2013 #24 Skrevet 14. mars 2013 og du lot kaninen hoppe ut akkurat når den ville? Fra lav barnevogn, selvsagt, så ikke den skadet seg.. Anonym poster: c8c45125015d8c824d77c978ac2ff161 Jeg hadde en sånn lav dukkevogn med langt håndtak, vet ikke om de eksisterer lenger. Så der var det fritt frem å både hoppe ut og inn. Men han var en ni kilos ekstremkanin. Han hadde ikke giddet å hoppet ut av en barnevogn for alt i verden. Han lå oppi der og spiste kløver. Men hadde han villet så kunne han helt fint ha humpet rumpa si over den lille kanten og ut på gressplenen igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #25 Skrevet 14. mars 2013 Jeg hadde en sånn lav dukkevogn med langt håndtak, vet ikke om de eksisterer lenger. Så der var det fritt frem å både hoppe ut og inn. Men han var en ni kilos ekstremkanin. Han hadde ikke giddet å hoppet ut av en barnevogn for alt i verden. Han lå oppi der og spiste kløver. Men hadde han villet så kunne han helt fint ha humpet rumpa si over den lille kanten og ut på gressplenen igjen. Hvordan fikk du tak i den om den stakk av da? Anonym poster: c8c45125015d8c824d77c978ac2ff161
Gjest uAnonymbruker Skrevet 14. mars 2013 #26 Skrevet 14. mars 2013 Hvordan fikk du tak i den om den stakk av da? Anonym poster: c8c45125015d8c824d77c978ac2ff161 Det var da voldsomt til interesse for kaninen min Hvor fort tror du en kanin på ni kg hopper? Den var ikke akkurat Usain Bolt. (Vi hadde inngjerdet hage) 15
Purple Basil Skrevet 14. mars 2013 #27 Skrevet 14. mars 2013 Om katten selv ønsker å ligge i vognen er det greit, at pus selv hopper inn og ut som hn ønsker. Men tvang er Da jeg var liten hadde jeg ei pusejente som elsket å ligge i dukkevognen, trillet henne rundt i leiligheten til hun sovnet og da hun var lei gikk hun av selv. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #28 Skrevet 14. mars 2013 Katten led helt sikkert ikke, men når det er sagt så er ikke noen dyr leketøy mine øyne. Og det har barn flest godt av å lære. Anonym poster: 7763d3c8bf74fea69b6276bd95e98435 4
Gjest lisha Skrevet 14. mars 2013 #29 Skrevet 14. mars 2013 Jeg syns egentlig det er litt søttt å se småjentene trille kattepusen i dukkevogn. Men er det galt? Er to jenter på 8-9 år som jeg ser triller ei vogn med ei katt i. Har også sett ved flere anledninger at katten har hoppet ut på egen hånd og jentene lar hun hoppe ut, de holder ikke igjen. Men i går så jeg en nabo rope og skrike til dem noe sånt som, "få den j*** katten ut av den vogna nå" og han løp bort til dem og skreik at katter skal ikke i vogn og at to småjenter har ikke noe med å gå tur med dyr eller barn. Så at de to ble litt redd. Men overreagerte han? Jeg og ei venninne gikk også tur med kattene våres da vi barn og virket jo som kattene likte det. De hoppet jo opp der frivillig og da. Men er det skadelig for kattene? Bør man nekte barna å gå tur med kattene i vogn? Kan også nevne at jeg i hvertfall har kun sett dem gå tur i boretslaget her og de bor like ved, så det var ikke sånn at de gik tur på mottorveien akkurat. Ikke noe trafikk uttenfor her. Anonym poster: fbf301ba222a875efa73b42ea5a58af2 så lenge de behandler katten fint, syns jeg bare det er søtt! jenta mi triller både hunden og katten i vogna si - stor stas for alle parter sær grinebiter av en borettslagsnabo syns jeg (minte meg om noen av mine gamle naboer)
Gjest LanaLane Skrevet 14. mars 2013 #30 Skrevet 14. mars 2013 Kle ut katten? No way! Katt i dukkevogn høres feil ut i mine øyne, men jeg har aldri hatt katt, så hva vet jeg...
Gjest Riskjeks Skrevet 14. mars 2013 #31 Skrevet 14. mars 2013 Jeg både kledde på og trillet katten da jeg var liten... Katter gjør som de vil, gidde de ikke mer, så hopper de ut og stikker. Ser ingen problemer med dette... 3
LukaFrost Skrevet 15. mars 2013 #32 Skrevet 15. mars 2013 Da vi var små kunne vi alltids finne på å kle på katten klær og legge den i dukkevogna. Vi har faktisk bilde av en godt påkledt katt sittende i vippestol! Utrolig hva kattene våre fant seg i. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2013 #33 Skrevet 15. mars 2013 Helt enig der! Niesen min lugget bikkja mi så den hylte fordi han ikke hadde lyst å kose, men da vanket det tidenes skyllebøtte på henne gitt Vi har også opplevd lignende; av en eller annen grunn har svigerinnen min fått for seg at datteren hennes elsker hunden vår, men det ser ikke slik ut. Hver gang datteren (seks år) tror vi ikke ser på, sparker hun den, slår etter den, og prøver å lugge den i pelsen. Vi sier ifra, mens foreldrene bare ser på og smiler. Vet ikke helt hvordan vi skal håndtere det, hunden vår er svært tolmodig, men om ungen får sjansen og virkelig tar den, vil den vel prøve å forsvare seg? Og på toppen det evige maset fra svigerinnen: 'Datteren vår EEEElsker jo hunden deres, hihihi, la henne leke med den, da!'. Ja, riktig.. Er jo noe annet med svært små barn som ikke forstår. Man tar tak i kattehalen fordi den stikker ut og er fin, hehe. Uansett; synes ofte jeg ser barn som plager dyr og foreldre som bare smiler. Helt merkelig. Kanskje de ikke vil innse det? Hadde sønnen vår sparket etter dyr, ville jeg tatt en lang samtale med ham, ikke smilt og oversett.. Når jeg leser om katter som blir kledd på dukkeklær blir jeg litt satt ut. Ingen dyr liker det, og jeg synes foreldre bør si ifra.
Gjest Errata Skrevet 15. mars 2013 #34 Skrevet 15. mars 2013 Å kle på katter dukkeklær er over grensen for hva jeg hadde tillatt mine barn. Det er fristende og søtt, ja (gjorde det nok en gang selv da jeg var liten), men over grensen i leketøysbehandling for min del, Å trille i vogn, der i mot, som nevnes i HI, er helt greit for meg. Som nevnt ørten ganger, så lenge katten får stikke av om den vil, er det ikke noe stress. Jeg har også hatt en katt som likte å ligge i dukkevognen, og som gjerne ble liggende for en trilletur så lenge han lå godt og mykt, og fikk teppe på om det regnet 1
Gjest Leticia Skrevet 15. mars 2013 #35 Skrevet 15. mars 2013 Å trille katten i dukkevogn ser jeg ikke noe galt i. Den kan hoppe ut når den vil, men å ta på dukkeklær blir å dra det vel langt etter min mening. Klær er ikke naturlig for dyr, og de fleste katter misliker å lukte annet enn sin egen lukt (derfor de vasker seg etter å ha blitt klappet, for eksempel.) I tillegg er det jo vanskelig for katten å kle av seg. Skjønner at det er søtt, men her bør foreldrene statuere et eksempel. En katt er et levende dyr, ikke ei dukke.
Gjest EryMax Skrevet 16. mars 2013 #36 Skrevet 16. mars 2013 Men her elsker katten å ligge i dukkevogna, den vil veldig gjerne sove der. Hvis det ligger ei dukke i vogna så står katten på to bein og kikker i vogna og remjer stygt helt til noen fjerner dukka så den kan legge seg Det gjør ung katten til ei venninne også, men hun bryr seg ikke om det er litt rot i vogna hun legger seg oppi uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå