Gå til innhold

Trille katten i dukkevogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig det er litt søttt å se småjentene trille kattepusen i dukkevogn.

Men er det galt? Er to jenter på 8-9 år som jeg ser triller ei vogn med ei katt i. Har også sett ved flere anledninger at katten har hoppet ut på egen hånd og jentene lar hun hoppe ut, de holder ikke igjen.

Men i går så jeg en nabo rope og skrike til dem noe sånt som, "få den j*** katten ut av den vogna nå" og han løp bort til dem og skreik at katter skal ikke i vogn og at to småjenter har ikke noe med å gå tur med dyr eller barn.

Så at de to ble litt redd. Men overreagerte han? Jeg og ei venninne gikk også tur med kattene våres da vi barn og virket jo som kattene likte det. De hoppet jo opp der frivillig og da. Men er det skadelig for kattene? Bør man nekte barna å gå tur med kattene i vogn?

Kan også nevne at jeg i hvertfall har kun sett dem gå tur i boretslaget her og de bor like ved, så det var ikke sånn at de gik tur på mottorveien akkurat. Ikke noe trafikk uttenfor her.

Anonym poster: fbf301ba222a875efa73b42ea5a58af2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

i stallen triller jeg ofte katten i trillebår, den kommer løpende og hopper opp i trillebåra og blir med fra stallen og til sagflisa, der hopper han av når jeg har sagflis i trillebåra. Noen ganger hopper han opp på sagflisa og blir med tilbake til stallen, og slik går dagene.

Mitt inntrykk er at noen katter synes tydeligvis at dette er gøy

Anonym poster: 126ac602f46c05371195160e042f479a

• Liker 6
Skrevet

Jeg trillet dukkevogn med høner i når jeg var liten. Tviler på at de tok no skade av det. Så lenge katten får hoppe ut av vognen når den selv vil og den ser ut til å kose seg så ville jeg latt dem fortsette å gjøre det :)

• Liker 5
Skrevet

Klart det er greit så lenge katten kan hoppe ut når den vil :)

• Liker 5
Skrevet

Da jeg var liten gikk jeg ikke bare tur med katten i dukkevognen, jeg kledde han opp i dukkeklær også. Han protesterte ikke ( selv om lue ikke var en favoritt), krøllet seg sammen nede i vognen og sov seg gjennom turen.

Nei, dyr er ikke leketøy. Men så lenge katten ikke lider noen overlast, og ikke blir tvunget til å være i vognen,gjør det noen skade?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trillet også den ene katten min(den andre ville ikke, så den lot jeg være) i dukkevogn når jeg var liten. Jeg hadde jo egentlig en dukke der, men katta pleide å hoppe oppi av seg selv og bli med på tur.

Hvis katten har mulighet til å hoppe av når den vil og ikke blir tvunget oppi så ser jeg ikke problemet.

Anonym poster: 94175a735b2f26423892869dd8103f34

AnonymBruker
Skrevet

5th%20Ave%20Stroller-01.jpg

Anonym poster: 9ec40388a93c9e730755b59b4f7d85bf

• Liker 1
Skrevet

Så lenge katten får hoppe ut synes jeg det er helt ok. Er ikke så lett og bestemme over en katt uansett. Ble mer sjokkert når jeg møtte en jente alene på tur med en tsjekkisk rottehund, jenta var max seks år. Stakkars hunden ble nappet mye i båndet. Fikk sagt pent i fra til henne, men tviler på at det sank inn...

• Liker 2
Gjest Trolletrine
Skrevet

Da jeg var barn kledde jeg hunden min i dukkeklær, satte han i dukkevognen og dro på trilletur med venninnene mine. Tror absolutt ikke han led noe nød.

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Det å trille katt i dukkevogn er virkelig ikke det verste som kan skje. Så lenge den ikke har det kjipt og får hoppe ut når den vil, så syns jeg katt i dukkevogn er et bra alternativ til en ekte baby. Jeg trillet rundt på kaninen min. (helt til jeg fikk en lillesøster)

• Liker 5
Skrevet

Jeg gjorde det selv også. Prøvde også å kle pus i kjole. Hun likte det ikke, men fant seg i mye rart :P Ble hun sint, lot jeg henne gå, selføgelig. Men rolig katt som var glad i barn :) Tror nok naboen overreagerte ja...

• Liker 2
Skrevet

Minstejenta her har trillet masse med katten i dukkevogna. Ikke noe problem det, vil ikke katten trille mere så hopper den bare ut:)

Men her elsker katten å ligge i dukkevogna, den vil veldig gjerne sove der. Hvis det ligger ei dukke i vogna så står katten på to bein og kikker i vogna og remjer stygt helt til noen fjerner dukka så den kan legge seg :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hva med å trille liten hund i dukkevogn da?

Skrevet

Katter pleier jo å si ifra om de ikke liker behandlingen så om katten kan hoppe ut å gå sin vei ser jeg ikke problemet med dukkevogn og katten.

Vi trillet kanin og marsvin i vogna når vi var små og kledde på den gamle jakthunden hjemme på gården, og det var alltid voksne i området og dyrene led ingen nød på noen måte. Jakthunden elsket barn og tillot nok litt mye, men sa ifra dvs la seg til å sove når hun ble lei...

• Liker 3
Skrevet

Katten sier nok i fra om det ikke er greit å være i vogna. Så lenge pus legger seg frivillig og får lov til å hoppe ut når det er nok så er nok denne kjeftenaboen et større problem.

• Liker 4
Skrevet

Min datter har trillet rundt med meitemark i dukkevogna.. :)

Katt i vogen er jo helt topp, han naboen må du be roe seg ned

• Liker 4
Skrevet

Så lenge katten får hoppe ut ser jeg ikke på dette som et problem. Katten hadde nok ikke funnet seg i å ligge i vogna hvis den ikke ville.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å trille liten hund i dukkevogn da?

Jeg er mindre positiv til å trille hund i dukkevogn. De er ikke like selvstendige som katter som bare kan hoppe ut av vognen og tusle avgårde på egenhånd. Og de er i mange tilfeller mye mere tålmodig og finner seg i mere, selv om det går ut over egen trivsel.

Katter er mere "fuck it, I`m out"

Og hunder er mere "uff jeg liker ikke dette, men jeg får holde ut"

Anonym poster: cdb82f4b1aa2f70362fdbf8f1ee6142e

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Vet du hvem sin katt det var? Kunne det være at det var naboen sin katt? Om det er barna sine famile som eier kattene har han ingenting med det, er det derimot hans katter forstår jeg ham godt.

Når det er sagt: nei, ser ingen problem med at de triller på katten om den får hoppe ut når den vil. Nå skal det sies at jeg har sett flere barn tvinge dyr, holde de fast i hale og pels, og det er ikke ok. Virker iblant som om foreldre ikke ønsker å se det og bare smiler til dem.

Skrevet

Så lenge de behandler katten pent og den kan gå når den er lei så ser jeg ikke problemet.

Den naboen er jeg skeptisk til, derimot. Hadde det vært mitt barn så hadde jeg tatt meg en alvorsprat med fyren. Stakkers jenter.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...