Gå til innhold

oldemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barns oldemor A (min mormor) har aldri vært noen som jeg har hatt noe til felles med, og når vi er sammen har vi ingenting å prate om. Sånn har det alltid vært mellom oss. Jeg liker ikke hun rett og slett. Mye pga oppførselen hennes.

Men da barnet mitt ble født så ville jeg at h*n skulle få danne sitt eget inntrykk av henne, uten å bli farget at mitt oppfattning. Så vi har gjevnlig dratt på besøk til henne, invitert til bursdager( min og barnet mitt sine) og feiret jul sammen noen ganger. Jeg har vært positiv til at vi skal være sammen med henne ovenfor barnet mitt.

I dag spurte jeg h*n om vi skulle dra på besøk til oldemor ( h*n har også oldemor B på min fars side) Og jeg fikk et veldig klart nei fra h*n, det har også skjedd de siste 4-5 gangene jeg har spurt.

Men denne gang mente jeg andre oldemor B og når jeg forklarte at det var oldemor B ble han kjempe glad og sa at det ville han.

Siste dager har det skjedd ting i familien som har gjort at min mor, far og søster ikke vil ha noe som helst med oldemor A å gjøre igjen.

Det vil heller ikke jeg, selv om i dette tilfelle har hun ikke gjort noe mot meg, det er mer en totalvurdering av at dette er noe jeg ikke vil ha i livet mitt.

Men altså det jeg prøver å kommer frem til er spørsmålet:

Kan jeg konkludere med at barnet mitt har ikke ønsker å ha noe med oldemor A å gjøre siden dette er 5-6 gang h*n ikke ønsker å møte henne?

Barnet mitt er forresten 6 år

Anonym poster: d6f322e292eabdceb2124afe3ac2a4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke vits i å presse dem på hverandre så lenge begge ikke gir uttykk for at det skulle være anderledes enn det er.

Det er viktigere at barnet har et godt forhold til besteforeldrene, som etter det jeg skjønner ikke kan være så fryktelig gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oldemor, ikke bestemor. Hun er i slutten av 70 årene. Så jeg kan med god samvittighet la det bli med den kontakten de har hatt til nå?

Og en annen side av saken er vel at muligens barnet mitt fra nå av vi merke at positiviteten i forhold til oldemoren vil ikke være tilstede.

TS

Anonym poster: 7679e7b735872630760f1e25211c0bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med barnet om hvorfor han/hun ikke vil møte oldemor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med barnet om hvorfor han/hun ikke vil møte oldemor?

Jeg har spurt h*n de gangene han ikke har villet treffe henne. Og svarene har vært fordi jeg vil ikke, det er kjedelig og jeg vil heller være hjemme.

TS

Anonym poster: 7679e7b735872630760f1e25211c0bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oldemor, ikke bestemor. Hun er i slutten av 70 årene. Så jeg kan med god samvittighet la det bli med den kontakten de har hatt til nå?

Og en annen side av saken er vel at muligens barnet mitt fra nå av vi merke at positiviteten i forhold til oldemoren vil ikke være tilstede.

TS

Anonym poster: 7679e7b735872630760f1e25211c0bd1

Jeg forsto at det var oldemor du snakket om, og derfor mener jeg det er viktigere at barnet har et godt forhold til sin mormor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsto at det var oldemor du snakket om, og derfor mener jeg det er viktigere at barnet har et godt forhold til sin mormor. :)

Ja det ser jeg nå :rodme: Leste vist svaret ditt litt for fort . Beklager

TS

Anonym poster: 7679e7b735872630760f1e25211c0bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold deg til at hun en dag skal dø, og tenk på hvordan du vil føle det da. Høres kanskje bombastisk ut, ikke meningen å være slem. Men hvis du sitter med en følelse i dag av at du kan stå for å kutte henne ut, og at dette ikke blir en slags "angrende sorg" etter at hun er død, tenker jeg at dere bare kan kutte henne ut, da har du dine grunner, tenker jeg.

Anonym poster: 380635f4b7dd1d132824bffc91429d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...