Gå til innhold

Abort på samme rom som en gutt.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre enn meg som har tatt medisisk abort, og opplevd at de har måttet utføre dette på samme rom som en av motsatt kjønn, altså en gutt/mann.

Jeg utførte en abort ved lokalsykehuset mitt for noen måneder siden, og opplevde dette som svært krenkende da jeg måtte dele rom med en gutt på rundt 18 år da jeg skulle utføre aborten. Sykepleieren sa også høyt hva jeg skulle gjøre og hva som kom til å skje etter at jeg tok pillene (som skulle fremkalle rier), og denne gutten fikk så klart med seg alt, siden det bare var et par meter mellom sengene våre. Er dette normalt? Min mor reagerte sterkt når hun fikk høre at jeg måtte gjøre noe så personlig som en abort på et "unisex-rom".

Spørsmålet er altså; noen andre som har lignende erfaringer eller vet om dette rett og slett er lov?

Anonym poster: df59562121281c0b4e6d095fc34c01e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres jo helt sykt ut....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men usj! Det hadde jeg aldri gått med på! Med mindre han er der for å få ett kamera opp i rumpa, så vil jeg ikke delt rom med en gutt/mann.

Anonym poster: 5dea696bfda2955d4ce687a0b92514bf

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være at det var noen som var i samme ærend som deg. Det er ikke helt uvanlig at trans* menn blir gravide, og de blir da sendt gjennom samme mølle som alle andre.

Men det er uansett et grovt brudd på taushetsplikten.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tok medisinsk abort og delte rom med fire andre mens jeg lå å spøy og blødde ned hele senga, hadde glatt byttet med deg :P

Anonym poster: 15cf32f9fbbb48cbda98a26abcaab1db

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Dette trodde jeg virkelig ikke gikk an. Uansett om det kanskje var overbelegg, skulle man tro personalet sørget for at det var samme kjønn hvis man måtte dele rom.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åh herregud, den der med at sykepleiere/andre snakker så høyt i et stille rom er så utrolig ubehagelig!

Og med en gutt/ung mann ved siden av...

Anonym poster: 0c31a7a884f183e30e1d1aa08be35254

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sykepleier så vet jeg at det er uhyrlig sjelden at kvinner og menn deler rom, det kan jeg bare komme på har skjedd et par ganger i de årene jeg har jobbet.

Og at det har skjedd når du skulle ha abort synes jeg er merkelig.

Var det en vanlig medisinsk avd? Eller en gynekologisk avd?

Jeg jobber på et lokalsykehus og vi har egen avdeling for medisinske aborter, fire enerom kun til det. Så vi er nok priviligerte.

Anonym poster: 1a2f4c3a1f517b3875124cc55a476aa7

Gjest Beano
Skrevet

Du burde klage dette inn til pasientombudet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...