Gå til innhold

Kløe i underlivet...?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For ca en måned siden opplevde jeg kløe i underlivet..

Var ikke rød og ikke sår, alt så normalt ut..

Etter samtale med legekontoret anbefalte de "Canesten" mot soppinfeksjon i underlivet. Har ikke hatt infeksjon i underlivet tidligere.

Prøvde en kombinasjonpakke, men tabletten fikk ikke virket ordentlig da det ble for ukomfortabelt. Kremen fortsatte jeg på og jeg merket forskjell.

Etter en ukes tid hadde jeg noen dagers opphold fra kremen..

Dette var ikke særlig lurt for kløen ville ikke gi seg.

Jeg startet derfor på igjen med kremen og brukte den i 2 uker som anbefalt.

Kløen stoppet etter det.. men nå, ca en uke senere virker det som det er tilbake igjen.

Hva kommer dette av?

Jeg har ikke blitt smittet av noen sykdommer, så det skal være utelukket.

Hva annet kan det være?

Jeg har enda ikke vært hos lege og har et stort ønske om å slutte med kremen da den påvirker sexlivet mitt.

Har dere noen erfaringer med soppinfleksjon i underlivet og hvor lenge den kan vare? Evt, hva kan man gjøre for å unngå at det kommer tilbake?

jente 24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Gå til lege.

Jeg snakket med legesenteret i dag og der var det selvfølgelig ikke noe ledig før om noen uker.

Damen i telefonen mente at dette var soppinfeksjon og at det var ikke stort legen kunne gjøre med det.

Hun trodde heller ikke det var noe annet.

Hun mente også at dette var ganske vanlig og var vanskelig å bli kvitt når det først hadde kommet.

Her tar man tiden til hjelp og fortsetter med kremen.

Innspill og erfaringer?

Skrevet

Ta en skikkelig kur MED vagitorie. Hvordan er den ukomfortabel for deg? Du må få tatt soppen i hele skjeden, hvis ikke kommer den bare tilbake. Har lest at det ikke anbefales å ha sex når man har soppinfeksjon fordi mannen kan smitte deg tilbake selv om han ikke får symptomer. Så prøv hold deg unna sex de to ukene kuren varer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ta en skikkelig kur MED vagitorie. Hvordan er den ukomfortabel for deg? Du må få tatt soppen i hele skjeden, hvis ikke kommer den bare tilbake. Har lest at det ikke anbefales å ha sex når man har soppinfeksjon fordi mannen kan smitte deg tilbake selv om han ikke får symptomer. Så prøv hold deg unna sex de to ukene kuren varer :)

Sist jeg prøvde tablett så fikk ikke jeg den sikkerlig oppi..musklene strammet seg og det var ikke mulig

å bli våt.. så den ble liggende veldig lenge uten å løse seg opp. var veldig ukomforbatelt og litt vondt :S

Jeg holdt meg derfor kun til krem etter det.. hadde et ønske om å slippe en slik tablett igjen.

Tips til hvordan dette kan gjøres lettere?

AnonymBruker
Skrevet

Smør vagitorien godt inn med masse krem, slapp helt av og finn en stilling hvor underlivsmuskulaturen er avslappet. Det kan f.eks. hjelpe å ligge på rygg eller å stå med ett ben på dolokket. Hvis du synes det er vanskelig å ha kontroll med innføringsrøret kan du sette vagitorien inn med fingeren, men du får best effekt hvis du får den så langt inn som man gjør med innføringsrøret.

Du kan få hastetime hos legen hvis du ringer rett etter at telefonene er åpnet og forklarer situasjonen din.

Anonym poster: 067b0f0ab926dbfc75a53f4ca665dcc1

AnonymBruker
Skrevet

Spør legen etter fluconozal på resept. Det er bare en pille, som tas oralt, og mye mer effektivt enn canesten. Greit å ha liggende uansett, til man plutselig trenger det.

Anonym poster: 04b48c710e3dddc718fc006dd86e0222

• Liker 1
Gjest aam1972
Skrevet

Hei, jeg har vert mye plaget av sopp og har funnet at i tillegg til å bruke Canesten som beskrevet ovenfor så hjelper det å kutte på sukker i maten. (Snop, brus og kaker)

Gjest Gjest
Skrevet

Smør vagitorien godt inn med masse krem, slapp helt av og finn en stilling hvor underlivsmuskulaturen er avslappet. Det kan f.eks. hjelpe å ligge på rygg eller å stå med ett ben på dolokket. Hvis du synes det er vanskelig å ha kontroll med innføringsrøret kan du sette vagitorien inn med fingeren, men du får best effekt hvis du får den så langt inn som man gjør med innføringsrøret.

Du kan få hastetime hos legen hvis du ringer rett etter at telefonene er åpnet og forklarer situasjonen din.

Anonym poster: 067b0f0ab926dbfc75a53f4ca665dcc1

Takk for tipset.

Jeg kjøpte en ny Canesten kombi-pakke i dag..Det var det de hadde på apoteket.

Som du sier, det gjelder å finne en stilling man kan slappe av i.

De på legesenteret nevnte også det at jeg kunne ringe om morningen, men hun visste ikke helt om det var "alvorlig nok" til en hastetime.

Jeg tenkte bare på det hun sa om "at legen ikke kan gjøre stort". Så om det bare er en soppinfeksjon så vil nok legen bare oppfordre meg til å fortsette med slike midler. Dermed føler jeg ikke det er noe vits til å dra.

Gjest Gjest
Skrevet

Spør legen etter fluconozal på resept. Det er bare en pille, som tas oralt, og mye mer effektivt enn canesten. Greit å ha liggende uansett, til man plutselig trenger det.

Anonym poster: 04b48c710e3dddc718fc006dd86e0222

Hmm.. det har jeg ikke hørt om før.. Hvor store er de pillene?

Kanskje det er løsningen om de tablettene som føres inn vaginalt ikke går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...