Gå til innhold

Er dette for mye godteri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du dette er for mye lørdagsgodt for en unge for barn rundt 10-13 uten deling?

En 150 gram Stratos

En 0,5 liter cola

Variende potetgull fra lørdag til lørdag, men alltid noe på 200-250 gram.

Det er da altså kun lørdagene og aldri til skjelden ellers i uka.

Snakker forresten om meg selv fra da jeg var barn. Men det var det vanlige, men fikk alltid høre det om at jeg fikk så mye og hvor bortskjemt jeg var.

Hva er egentlig vanlig nå i dag?

Anonym poster: ca26a650d679a34ce1b76082af5b5f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fikk lørdagsgodt fikk jeg gjerne en liten altså 0,5 dl brus og en eske med stupedame og haribo fersken :P Synes ikke det hørtes så veldig galt ut jeg... Mange som spiser og drikker de mengdene flere ganger i uka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applepie

Det er jo greit over 1500 kalorier, altså det samme som omtrent 3 lette middager... Jeg spiste også mye godteri når jeg var mindre, men ble ganske chubby av det gitt... først nå som jeg flytta for meg selv har jeg begynt å spise mye bedre og er ikke overvektig lengre heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk alltid en sånn Barnetvpose (tror den het det) med div godteri oppi om lørdagen når jeg var lita. Brus var ikke endel av lørdagsgodtet, hadde ikke noe tradisjon på det. Men fikk saft.

Har to jenter selv, de får og godteri bare på lørdager. Minsten på 9 kjøper seg som oftest en hockeypulver og et kinderegg, og størstejenta på 16 kjøper seg en smil eller melkebart. Ingen av jentene er noe glad i brus, så det kjøper vi sjeldent. Kan av og til kjøpe iste. De får velge selv, og det er dette de vil ha.

(såklart; når det er jul, påske o.l så blir det litt mere snop).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å få brus til middag + senere også om jeg ville ha så lenge det var mer igjen.. en vanlig størrelse sjokolade + en pose med smågodt eller en annen type godteri (godt og blandet, fox, sånn bon bon-pose). Noen ganger noe kjærlighet eller noe ved siden av det også + at jeg kunne få potetgull hvis familien hadde... Fikk vel nesten så mye lørdagsgodt jeg hadde lyst på:P Og masse mer i ferier og helger. Var aldri feit da, tynn som en strek, og spiste ellers normalt i hverdagen (fikk ikke sjokoladepålegg, ikke brus i hverdagen osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk alltid en sånn Barnetvpose (tror den het det) med div godteri oppi om lørdagen når jeg var lita. Brus var ikke endel av lørdagsgodtet, hadde ikke noe tradisjon på det. Men fikk saft.

Har to jenter selv, de får og godteri bare på lørdager. Minsten på 9 kjøper seg som oftest en hockeypulver og et kinderegg, og størstejenta på 16 kjøper seg en smil eller melkebart. Ingen av jentene er noe glad i brus, så det kjøper vi sjeldent. Kan av og til kjøpe iste. De får velge selv, og det er dette de vil ha.

(såklart; når det er jul, påske o.l så blir det litt mere snop).

Pleier eldstedattera di å sitte hjemme med familien om lørdagskveldene, eller er hun på filmkvelder ol? I så fall kan det jo være at hun spiser mer uten at du er klar over det...

Anonym poster: ef9be7e41697e70d0488910ba597eb31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehodet

:sjokkert: fikk dere en hel 0,5 alene?

Jeg måtte dele med søsteren min, og det var viktig at det var på streken like mye i hvert glass.

Så fikk vi en stjernepose på deling. Det var igrunnen ikke så mye snop i den posen når jeg tenker meg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte dele en 0,5 med både storbror og lillesøster, så fikk vi en tv pose digg på deling :) og vi tre delte en chipspose:) men mistet lysten på søtt etter at lillesøster christel døde, fordi jeg spiste akkurat noe søtt da jeg fant henne bevisstløs på gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det var altfor mye!!

Anonym poster: 5d7a388348a8a4e7bc876241deb17684

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier eldstedattera di å sitte hjemme med familien om lørdagskveldene, eller er hun på filmkvelder ol? I så fall kan det jo være at hun spiser mer uten at du er klar over det...

Anonym poster: ef9be7e41697e70d0488910ba597eb31

Hun er ofte hjemme ja. Såklart; er hun til ei venninne på en fredag eller lørdag så regner jeg med at hun spiser noe ekstra søtt da, men det var jo ikke spm her:) Hvis hun har venninner her på filmkveld så bruker jeg å kjøpe inn litt ekstra; noe potetgull, litt smågodt. Men i venninnegjengen hennes så har de en greie med at de baker når de skal kose seg med noe til film.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Lol, husker jeg fikk en 10'er å kjøpe smågodt for og det ble en ganske stor pose pluss at jeg fikk en skål med chips skruer med paprika. Fikk så mye brus jeg ville.

Da jeg ble litt eldre ble det alltid en skål med smågodt/småsjokolade og en pose French Fries chips. Var heller ikke restriksjoner på brus.

Nå kunne jeg spise alt uten å tenke over det fordi jeg var syltynn da. Trente kampsport, var ute og lekte/syklet etc hele tiden(var ikke gaming og pc på den tiden).

Så synes det så helt normalt ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste kinderegg/TV godt/liten sjokolade (f.eks). Kan ikke huske at vi drakk brus annet enn i selskaper. Mamma og tante drakk light brus, og det smakte ikke godt. Drakk saft. Av og til en pose ostepop på deling ;)

Var mer opptatt av å leke enn å spise godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ofte hjemme ja. Såklart; er hun til ei venninne på en fredag eller lørdag så regner jeg med at hun spiser noe ekstra søtt da, men det var jo ikke spm her:) Hvis hun har venninner her på filmkveld så bruker jeg å kjøpe inn litt ekstra; noe potetgull, litt smågodt. Men i venninnegjengen hennes så har de en greie med at de baker når de skal kose seg med noe til film.

Men det er vel ikke noe bedre om de spiser masse hjemmebakst, det inneholder jo uansett masse fett og sukker..? (Med mindre man baker sånne kjipe lavkarbo- og lavkaloriting, da..)

Anonym poster: 2b96c9ae9a147ddc09bf054e4459d0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vel ikke noe bedre om de spiser masse hjemmebakst, det inneholder jo uansett masse fett og sukker..? (Med mindre man baker sånne kjipe lavkarbo- og lavkaloriting, da..)

Anonym poster: 2b96c9ae9a147ddc09bf054e4459d0fa

Jeg er ikke så hysterisk på det. Hvis hun og venninnene velger å bake brownies eller boller en lørdag så må de bare kose seg med det. Så lenge resten av kostholdet er sunt og regelmessig så tar ingen skade av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...