Gå til innhold

Jobber du mens du studerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har aldri hatt jobb mens de studerer?

Anonym poster: e56ecca2896150123e06b34d03d02e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første årene av lærerutdanningen jobbet jeg ikke ved siden av studiene. De siste fem årene har jeg alltid jobbet. De siste 3 1/2 år har jeg jobbet 50% ved siden av studier.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første året klarte jeg meg fint uten jobb, bodde billig. Etter at jeg flyttet tl en ny by for snart seks år siden har jeg jobbet 5.5 av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jobber innimellom. Men ikke flere ganger i uka. Det er snakk om noen ganger i måneden, pluss ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ganske mye også faktisk. Ikke unormalt at jeg har jobbet fulltid flere måneder på rad.

Blitt en del våkne netter for å få gjort ferdig innleveringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har 2 jobber og jobber ca 40%. Må det for å ha råd til leie + andre nødvendige utgifter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid jobbet deltid tre-seks ganger i måneden ved studiene, mest for å ha noe annet å gjøre (jeg har ikke trengt det økonomisk sett). Nå jobber jeg 60% mens jeg skriver master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg jobber. Hvordan skulle jeg ellers klart meg? Lånet dekker jo såvidt leie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobba ikke det første året jeg studerte og klarte meg helt fint :) men da hadde jeg en husleie på 3750 kr. nå bor jeg i Oslo og betaler ca 4500,-. kunne nok ha klart meg nå også, men liker å ha litt ekstra å rutte med og derfor har jeg to jobber ved siden av studiene. jobber ca 1-2 ganger i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frem til nå bare jobbet i sommerferien og ellers klart meg på lånekassen og noe tilskudd fra foreldrene mine. Nå i vår har jeg derimot jobb som studentassistent på universitetet, der jeg hjelper andre studenter med veiledning av øvinger. Får totalt rundt 11 000 utbetalt for ett semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid jobbet. Jeg liker å jobbe og jeg liker å ha råd til å kjøpe det jeg vil og bruke feriene mine på reiser. Nå er jeg straks ferdig med å studere, har hatt full BSU siden 2011 og kan gå på jobbintervjuer som viser at jeg har hatt samme stabile deltidsjobb i over 5 år og derfor en svært troverdig referanse derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Har jobbet ved siden av både videregående og andre studier.

Jobber i dag 120% mens jeg studerer på deltid (tilnærmet 75%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i sommerferien og juleferien. Jobbet også i påskeferien de første årene da jeg fortsatt reiste hjem til foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frem til nå bare jobbet i sommerferien og ellers klart meg på lånekassen og noe tilskudd fra foreldrene mine. Nå i vår har jeg derimot jobb som studentassistent på universitetet, der jeg hjelper andre studenter med veiledning av øvinger. Får totalt rundt 11 000 utbetalt for ett semester.

Oi, og hvor lenge er ''frem til nå?''

Anonym poster: 74b40c415c45b11c5923aabe67b485c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid jobbet. Jeg liker å jobbe og jeg liker å ha råd til å kjøpe det jeg vil og bruke feriene mine på reiser. Nå er jeg straks ferdig med å studere, har hatt full BSU siden 2011 og kan gå på jobbintervjuer som viser at jeg har hatt samme stabile deltidsjobb i over 5 år og derfor en svært troverdig referanse derfra. :)

Så bra for deg! :) Håper jeg kan også skaffe meg en jobb snart!

Anonym poster: 74b40c415c45b11c5923aabe67b485c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg jobba ikke det første året jeg studerte og klarte meg helt fint :) men da hadde jeg en husleie på 3750 kr. nå bor jeg i Oslo og betaler ca 4500,-. kunne nok ha klart meg nå også, men liker å ha litt ekstra å rutte med og derfor har jeg to jobber ved siden av studiene. jobber ca 1-2 ganger i uka

Det er alltid bra med litt ekstra inntekt, og det ser også bra ut på CV'n! :)

Anonym poster: 74b40c415c45b11c5923aabe67b485c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, og hvor lenge er ''frem til nå?''

Anonym poster: 74b40c415c45b11c5923aabe67b485c1

Jeg er på siste året i masteren min nå (så 4,5 år) Husleia har vært på rundt 4000 hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg har hatt jobb ved siden av skolen nesten hele tiden siden ungdomsskolen, kommer fra en familie med dårlig økonomi og mye gjeld. Nå jobber jeg deltid 4-5 dager i uken og studerer fulltid. Trives veldig bra med å jobbe, og har mye lettere for å få ting gjort om dagene mine er fullstappet med jobb, studier, venner og trening, så det fungerer veldig bra. Jobber også i alle ferier om jeg kan, og de røde dagene jeg får muligheten til.

Hadde en periode der jeg bare levde på det jeg fikk ut betalt fra lånekassen, og det ga meg omtrent akkurat 2000 kroner etter at husleien var betalt. Det gikk altfor hardt utover sparekontoen med utgifter som lege, tannlege, julegaver osv. Fungerte ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det gjorde jeg, hurtigruten og aktmodell.

Aiaiai, aktmodell? Bra betalt?

Anonym poster: 74b40c415c45b11c5923aabe67b485c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...