Gå til innhold

Aomames treningsdagbok


Aomame

Anbefalte innlegg

Jeg har erfart tidligere at å dele treningsmål og prosess på nettet med andre kan være veldig lurt, så derfor prøver jeg meg på det her. Jeg skal gifte meg til sommeren, og har derfor som mål å gå ned litt i vekt, så jeg kan se smashing ut på bildene ;)

Jeg har imidlertid ingen hast, har planer om 5 kg på 4-5 måneder så jeg skal ta det i et rolig tempo. Jeg startet på rundt 73 kg i januar, og er nå nede i 70, så jeg er på riktig vei. Jeg sliter litt med å finne en stabil vekt, og gikk ned 74 til 68 kg for to år siden med god trening og sunt kosthold, men etter at jeg begynte å slurve både med treningen og godterispisingen så har jeg gått opp igjen. Så for meg handler det også om å finne en balanse jeg kan leve med på sikt, så jeg slipper å være en sånn som slanker meg hele tiden for det synes jeg er fryktelig dumt. Jeg ligger nå på en BMI rett over 25, så et fint mål er å komme meg under 25 og gjerne litt til, også holde meg der :)

Jeg er 26 år gammel, bor på østlandet og er veganer. Så du får ingen lavkarbotips her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver og planlegger ukens trening nå. Har som mål å få inn minst en utholdenhetsøkt og en styrkeøkt i uka.

Dette er planen for denne uka:

Onsdag: Spinning 45 min

Torsdag: styrkeøkt med frie vekter

Søndag: spinning intervall (4x4)

Sånn, nå har jeg skrevet det her, så da skal jeg ikke endre planen etterhvert som det dukker opp ting jeg heller vil gjøre, som å se på tv, spille simcity eller generell sofasliting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra trening nå. Det ble en bra økt! Gjennomsnitt på puls på 85% og 500 kcal forbrent :trene: Tok i bra på slutten og presset meg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink og dro på trening i går selv om jeg var sliten og tenkte at jeg fint kunne utsette det til i dag. Men jeg tok tak i meg selv, og dro allikevel. Så da kan jeg kose meg og ta det med ro hjemme i kveld :) Jeg kjenner godt at jeg trente styrke i går, er skikkelig støl! Jeg har generelt sett hatt mye større fokus på utholdenhetstrening fremfor styrketrening tidligere, men nå skal jeg prøve å trene styrke regelmessig også. Har lyst til å bli litt sterkere :trene: Så nå legger jeg inn minst en økt i uka der jeg tar store muskelgrupper med frie vekter, med bl.a. knebøy, markløft og utfall og armer, rygg og mage.

Men jeg lurer på hvor ofte man må trene styrke for å bli sterkere. Kanskje det ikke holder med en gang i uka? :klo: Det må jeg finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk ikke så bra med planen om søndagstrening. Plutselig skulle vi få besøk akkurat når spinningtimen var, så da ble det ingen trening den dagen. Men det ble to økter den uka, noe som jeg har satt som et akseptabelt minimum.

Planen for denne uka er å få inn tre økter. Jeg trente spinning i går, skal ta styrke i morgen, også blir det en spinningøkt til enten fredag eller søndag. Denne uken skal jeg ha tre økter.

Ble litt nedtur etter veiing på lørdag ettersom vekta sa at jeg hadde gått opp 0,4 kg. Og jeg som hadde en god følelse ettersom jeg følte jeg hadde vært flink med maten den uka. Men det går jo litt opp og ned, så forhåpentligvis så reflekterer det ikke en reell vektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførte styrketrening i dag! Synes det ble en bra økt, selv om jeg fremdeles føler meg litt n00b inne i styrkedelen av treningssenteret. Er skikkelig mør i beina, så det må jo være et tegn på at jeg gjør noe riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Treningsdagboka har blitt litt glemt... Men det betyr ikke at jeg ikker har vært flink! Jeg veide meg en uke etter at jeg hadde den skuffende veiingen, og da hadde jeg plutselig gått ned 1,1 kg. Så nå er jeg nede på normalvektig BMI :) Har ikke veid meg siden da. Forventer ikke all verdens nedgang ettersom det ble litt påskegodt :sjenert: Men det er lov. Jeg prøver jo å lage vaner jeg kan leve med resten av livet.

De siste to ukene har jeg også vært flink med fysisk aktivitet. Jeg trente to timer spinning og en time styrke før påske og i påsken gikk jeg to 1-milsturer på ski og hadde en styrkeøkt på treningssstudio. Denne uken har jeg vært på en spinningøkt og en styrkeøkt, og har planer om spinning nå i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det går bra :) Har gått ned en kilo til. Men jeg har mistet litt fokus på vektnedgang den siste par ukene, med en del fri, fest og utdrikningslag (i flertall!). Så nå må jeg finne fokus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du nok da! Men skjønner dte er lett å miste fokus når det er så mye moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...