Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men du er jo ikke oppsagt før etter sykemeldingen (og selv da har du oppsigelsestid, så du har vel egentlig ikke slutta enda).

Synd du ikke er organisert. Da hadde du sluppet advokatutgifter...

Anonym poster: 2e9cd9bb8b970c83c60e5b3da5cccc9a

Nei, det er jo greit nok. Men sjefen kan si/gjøre hva han vil om ikke jeg går til sak. Kan ikke akkurat true ham med pistol og få ham til å gjøre det jeg vil. Må gå rettens vei for å forandre situasjonen.

Og hva skal jeg legge til grunn for saken? Sykepengene? Da taper jeg. For å få det skriftlig at jeg ikke er nyansatt? Det er nok litt tynt grunnlag.

TS

Anonym poster: 4cdd738027f7cfd83a8dfa2edae7912a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må definitivt finne deg ny arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Du må definitivt finne deg ny arbeidsgiver.

Jeg vet det. Er i gang med å søke ny jobb, men det er ikke så mye ledig i mitt felt. Jeg har drømmejobben. Bare sjefen som er forferdelig.

3 mnd oppsigelsestid også :(

TS

AnonymBruker
Skrevet

Neida, er du ikke "nyansatt med alt som hører med"...? Da har du ikke tre måneders oppsigelse ;)

Anonym poster: 9287edf25cd1cdf352c37b8eb7b1b00b

• Liker 10
Skrevet

Du kommer vel til å organisere deg nå ?

Da vil du få juridisk hjelp i lignende situasjoner som denne - og ka nvirke som om sanns. for at det skjer igjen er stor.

Kan virke som om sjefen er ute etter å ta deg hvis ikke han generelt er en stor idiot da. Men du burde tenke gjennom om det er noe du gjør (eller ikke) som får sjefen til å bli kvitt deg. Kan det være mer enn bare sykemeldingen som ligger bak ?

Er dette et lite privat firma hvor sjefen er øvereste sjeg er det kanskje vankelig å få gjort noe med forholdene på arbeidsplassen - men hvis ikke ville jeg gått til ledelese/andre sjefer - finnes det en fagforening tilknyttet arb.plassen kontakt de.

Skal du jobbe der videre er det jo kjempeviktig at du oppfører deg "eksemplarisk " . Huske å varsle skriftlig om sykdom og lever sykemelding i tide :-)

Jeg kjenner jeg blir provosert på dine vegne - jeg hadde hatt store problemer med å ha en slik sjef. Igjen forutsatt at du ikke 'fortjener' dette - dvs. at du har gjort en dårlig jobb eller hatt mye fravær o.l. som gjør at de ikke vil ha deg som sansatt lenger.

Hvis han ikke ellers hindrer deg i å utføre jobben så får du bite tenne sammen og holde ut - benytt deg gjerne av råd over og lykke til så får jeg håpe at du finner en anen jobb som også er bra .

Skrevet (endret)

Blir helt sjokkert av å lese denne tråden. Fy faen for et råtten sjef! Dessverre er det en del slike rundt omkring i det ganske land. Håper du finner deg ny jobb, TS! :)

edit: leif

Endret av Lista
  • Liker 1
Skrevet

Sykmelding skal sendes snarest etter du har fått den. At han kan si deg opp tviler jeg på. Men han kan pga sen levering oppfatte at du har "skulket" jobben disse ukene. Hør med arbeidstilsynet der du bor.

Man må først gi advarsel skriftelig først. er det ikke bedring kan man deretter gi fyken. men dette høres helt sykt ut. dette er ikke lov. Jobber du for privat bedrift? Han ble vell snurt fordi du var syk.

AnonymBruker
Skrevet

Har fått et intervju over påsken, håper jeg får napp der! Gidder virkelig ikke mer nå. Jobber for en privat bedrift, ja.

Han er snurt for at jeg var borte. Han er også snurt på grunn av noe som har skjedd i mitt privatliv (hvorfor forstår jeg virkelig ikke) og fordi jeg ikke ville stille på møte for å prate om det som har hendt. Som ikke har noe med jobben å gjøre. Jeg gidder virkelig ikke sitte på et møte og brette ut privatlivet. (Vil helst ikke brette det ut her heller, men tenk i retning kjøpt hus, gravid samboer, fått hund, dødsfall/arv eller andre slike ting).

Er i dialog med NAV nå ang. sykepenger. De skal bestemme om jeg har krav på pengene. Hvis de bestemmer at jeg har det (fikk penger av dem, enda jeg leverte for sent til dem også), så får jeg utbetalt sykepenger for arbeidsgiverperioden av dem. Så krever de pengene fra arbeidsgiver.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neida, er du ikke "nyansatt med alt som hører med"...? Da har du ikke tre måneders oppsigelse ;)

Anonym poster: 9287edf25cd1cdf352c37b8eb7b1b00b

Jo. Kommer an på kontrakten.

Anonym poster: 4e39b14a93545ac5062ac7817b49a675

AnonymBruker
Skrevet

Jo. Kommer an på kontrakten.

Anonym poster: 4e39b14a93545ac5062ac7817b49a675

Har ikke skrevet under ny kontrakt.

TS

• 2 uker senere...
Skrevet

Merker at jeg er veldig spent på hvordan dette har gått, TS?

Hvordan gikk intervjuet ditt, og fikk du sykepengene dine?

Signerer også det en over her skrev; regner med du organiserer deg nå? Det koster litt pr måned, men hvis/når man kommer opp i en slik situasjon så har man et kobbel av regelryttere i ryggen.

AnonymBruker
Skrevet

Saken er fortsatt inne hos NAV. Jeg skal gi beskjed når det skjer noe ;)

Jobben har jeg ihvertfall ennå. Men jeg har levert oppsigelse.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...