Gå til innhold

Jeg jente - innkalling til sesjon del 2.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år som jobber på en barneskole, praksis igjennom NAV. Men likevel. Jeg skal også gå helse linje på vg2 neste år. Har gjennomført grunnkurset. Nå er jeg innkalt til sesjon del 2, jeg ringte inn å forklarte situasjonen. At jeg skal gå skole og lignende, men likevel måtte jeg møte opp ellers ville de komme å hente meg.. Hva kan jeg gjøre for å slippe unna dette? Dette er jo helt på trynet..

Anonym poster: f7cd642a2f26ca4c730a117c9195c5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en jente på 20 år, og jeg ble innkalt til sesjon 2 for et år siden. Jeg ringte de å spørte om jeg måtte møte opp om jeg ikke kom til å reise inn i militæret uansett. De sa at det var greit, og at de skulle slette meg fra lista. Verre var det ikke.

Merkelig at du fikk et så vanskelig opplegg. :vetikke: Komme å hente deg faktisk. Ja da låser du døra :-P

Anonym poster: 73d97a31fbe92f58657ed7c2aec1437b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Du får nå bare møte opp.

Kvinner skriker om likestilling og da kan man ikke gå utenom det man selv ikke føler for ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må gå, men at man kan si etterpå at men ikke vil i militæret! ;)

Anonym poster: 436424afff57348399ee623beb64c04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du MÅ møte opp så får du heller gjøre det? Du får si at du ikke er motivert for å tjenestegjøre og at du skal begynne på skolen. Tviler på at de gidder å ta inn folk som ikke er motivert for et år i militæret. Har selv vært inne til førstegangstjeneste (jeg er jente) og om jeg hadde sagt at jeg ikke er motivert og at jeg ikke har lyst, så tviler jeg faktisk på at jeg måtte ha tjenestegjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Du har sesjonsplikt, men ikke verneplikt. på slutten av sesjonsdagen vil du få spørsmål om du har lyst til å avtjene førstegangstjenste eller ikke. Da kan du svare "ikke" og så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om at jeg på slutten av dagen kunne si at jeg ikke ville være med, og at det var greit for da var det frivillig for meg. Men hvorfor jeg må ta fri fra jobb og styre meg tre timer unna med tog og buss for å være der hele dag forstår jeg virkelig ikke, ihvertfall ikke når jeg ikke skal være der fremover uansett og det er frivillig.

Anonym poster: 18e7ea9fd43b63594e322dcbe42f72b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig om de vil ha meg ut i tjeneste (noe jeg regner med at er formålet med denne sesjonsdelen) Hvem skal da passe de små og eldre om det blir krig? Om jeg får dra den så langt.. Hvis alle vi innen helse skal ut å krige vil det jo ikke være noen igjen til å ta hånd om disse.

Anonym poster: 18e7ea9fd43b63594e322dcbe42f72b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig om de vil ha meg ut i tjeneste (noe jeg regner med at er formålet med denne sesjonsdelen) Hvem skal da passe de små og eldre om det blir krig? Om jeg får dra den så langt.. Hvis alle vi innen helse skal ut å krige vil det jo ikke være noen igjen til å ta hånd om disse.

Anonym poster: 18e7ea9fd43b63594e322dcbe42f72b5

Det har man da tatt høyde for.

http://www.sivilforsvaret.no/Tjeneste/Tjenesteplikt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han at du er vokst fra å leke krig, så får de mannfolk som ikke er blitt voksne styre med den biten. Si også at du ikke trenger noen trening i å ta romvask, den slags har du fått inn med morsmelken.

Anonym poster: 6029de8260df9264299cd61d417d4ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har man da tatt høyde for.

http://www.sivilfors.../Tjenesteplikt/

Nei, da jeg gjennomførte sesjon del 1. hadde jeg verken fått jobb eller søkt meg inn på skole.

Si til han at du er vokst fra å leke krig, så får de mannfolk som ikke er blitt voksne styre med den biten. Si også at du ikke trenger noen trening i å ta romvask, den slags har du fått inn med morsmelken.

Anonym poster: 6029de8260df9264299cd61d417d4ec6

Haha, ikke sant! Regner med at han blir fornøyd da. De kan jo komme å ta en titt her hjemme istedetfor, vasken går fint og jeg har kontroll på min kjære samboer (han derimot ble ikke tatt inn,forbanna dritt) Så føler ikke at jeg trenger trening i dette da :)

Anonym poster: 18e7ea9fd43b63594e322dcbe42f72b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da jeg gjennomførte sesjon del 1. hadde jeg verken fått jobb eller søkt meg inn på skole.

Spiller vel ingen rolle. De har da sanitet i forsvaret, de trenger også noen til å ta vare på folk ute i felten. Ellers har "alle" tjenesteplikt i sivilforsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beano

Jeg er en jente på 19 år som jobber på en barneskole, praksis igjennom NAV. Men likevel. Jeg skal også gå helse linje på vg2 neste år. Har gjennomført grunnkurset. Nå er jeg innkalt til sesjon del 2, jeg ringte inn å forklarte situasjonen. At jeg skal gå skole og lignende, men likevel måtte jeg møte opp ellers ville de komme å hente meg.. Hva kan jeg gjøre for å slippe unna dette? Dette er jo helt på trynet..

Anonym poster: f7cd642a2f26ca4c730a117c9195c5e9

Det er jo bare å møte opp og ta testene som er nødvendige. Etter det kan du bare fortelle dem at du ikke vil inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er heldig TS! Jeg vil inn i forsvaret, men kan ikke siden jeg ikke er norsk statsborger :(

Anonym poster: 96fe15d7ff59dfe5a59d16210c9f4834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare sesjon, du vil ikke måtte avtjene verneplikt som kvinne med mindre du vil.

Anonym poster: 20508ab021089c9f823813a8911cd706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på min innkalling til sesjon del 2! Jeg gleder meg å har begynt å trene. Vil inn som sanitet, da jeg senere skal utdanne meg til sykepleier en gang i tiden! Minne for livet!

Forresten, send mail til [email protected] eller noe i den duren og forklar situasjonen. Ha med fødselsnr og alt, så fikser de som regel ting slik at det blir greit for deg:)

jente 20 :)

Anonym poster: bec07d3d5d3f9db6fbd1475dc410c85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får nå bare møte opp.

Kvinner skriker om likestilling og da kan man ikke gå utenom det man selv ikke føler for ;)

Veldig enig i denne. Dette er en del av likestillinga. Møt opp og ta det som en kvinne, ikke jentunge. Alle jentunger hadde hatt godt av 1 år i militæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i denne. Dette er en del av likestillinga. Møt opp og ta det som en kvinne, ikke jentunge. Alle jentunger hadde hatt godt av 1 år i militæret.

Kvinner har bare sesjonsplikt, man blir ikke beordret til førstegangstjeneste dersom man ikke ønsker det selv. Er klar over at det er tjenesteplikt for både kvinner og menn på papiret, men de få kvinnene som plukkes ut til dette slipper da unna med et par uker eller så, så det er virkelig ingenting å være redd for om man ikke har ønske om militærtjeneste.

Anonym poster: 20508ab021089c9f823813a8911cd706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...