Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om det er lovpålagt med en viss betenkningstid etter man har gitt et jobbtilbud? Jeg har fått et tilbud, men venter på svar på en annen jobb senere denne uka. De som har gitt meg jobbtilbudet vil at jeg skal svare NÅ! Rektoren på den andre skolen nevnte på intervjuet at man alltid har en ukes svarfrist "uansett hva de måtte finne på å si". Er dette sant? Står det i alle fall noe sted? Jeg er så redd for å bli stående uten jobb... Dette er i Oslo kommune, forresten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Beano
Skrevet

Er det noen her som vet om det er lovpålagt med en viss betenkningstid etter man har gitt et jobbtilbud? Jeg har fått et tilbud, men venter på svar på en annen jobb senere denne uka. De som har gitt meg jobbtilbudet vil at jeg skal svare NÅ! Rektoren på den andre skolen nevnte på intervjuet at man alltid har en ukes svarfrist "uansett hva de måtte finne på å si". Er dette sant? Står det i alle fall noe sted? Jeg er så redd for å bli stående uten jobb... Dette er i Oslo kommune, forresten.

Si ja til jobben NÅ. Hvis du får den andre jobben, kan du jo alltid si opp den den andre. :)

Skrevet

Det er jo dårlig stil da... Da rekker jeg jo ikke skrive kontrakt engang før jeg sier opp!

Skrevet (endret)

Det er jo dårlig stil da... Da rekker jeg jo ikke skrive kontrakt engang før jeg sier opp!

Det skal være åtte dagers svarfrist.

edit: De kan heller ikke trekke tilbake tilbudet, så du kommer ikke til å stå uten jobb.

Endret av Miller
  • Liker 1
Skrevet

Vet du hvor det står? Kan jeg finne det noe sted på nett?

Skrevet

Vil du helst ha den jobben som ikke har svart deg enda?

Om du vil gardere deg, si ja, med forbehold om du får den andre jobben. Feks med frist ut uka eller hva dere kommer frem til.

Skrevet

Ja, vil helst ha den jobben. Har snakket med dem, og de finner ut av ting nå. Jeg må svare ja eller nei på den første jobben, fordi de har en annen kandidat de vil spørre om jeg sier nei, og de er redd hun forsvinner om det tar for lang tid...

Skrevet

Nei, men du kan ringe direkte til kommunen og høre. 02180

De vet det helt sikkert, og har åpne linjer frem til fem.

http://www.ledigesti...no/kontakt_oss/

Takk! Jeg tør ikke ringe noe sted nå, for jeg venter på telefon. Rektoren på den skolen jeg helst vil jobbe på, mente i alle fall at det de driver med er ulovlig. Hun skal ringe meg nå snart. Nervøs!

Skrevet

Hvis den andre kandidaten vil ha den jobben du ikke vil ha, har hun også mulighet til å si nei igjen til evt. andre jobber. Høres litt ut som de vet at de ikke er så ettertraktet, og prøver å lure dere søkere til å svare fort og så ikke ha samvittighet til å si nei etterpå.

Skrevet

Har du fått tilbud på mail eller kun muntlig?

Håper du får den andre jobben da!

Skrevet

Fikk kun muntlig jobbtilbud. MEN nå fikk jeg den jobben jeg hadde mest lyst på. Etter noen telefoner så ordnet det seg heldigvis! Deilig! :D

Skrevet

Fikk kun muntlig jobbtilbud. MEN nå fikk jeg den jobben jeg hadde mest lyst på. Etter noen telefoner så ordnet det seg heldigvis! Deilig! :D

Kjempebra! Gratulerer :D

Skrevet

Gratulerer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...