AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 hvor mye tid av ferien bør man beregne i Orlando hvis man vil få med seg litt av parker og sånn? Prøver å planlegge en usa tur men lurer på hvor lenge vi bør beregne der. Vi er to venninner som har veldig lyst å besøke en del av parkene der. Anonym poster: a392d557a6fd22a8c99ffb047161820d
Eliza Doalot Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer på det samme så slenger meg på!
Gjest Badabing Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Orlando by er ikke særlig interessant etter mitt syn, men parkene er stas! Jeg ville plukket ut de du har mest lyst til. Det er vanskelig å rekke over mer enn en park per dag, spesielt om det er kø. I tillegg er det relativt dyrt. Dere har ikke barn? Da anbefaler jeg sterkt Universal-parkene (Universal Studios + Adventure Island). Her kunne jeg slått ihjel enda mer tid. Vi hadde en dag tilsammen på begge parkene som ligger rett ved siden av hverandre. Adventure Island har forskjellige temaer og masse fart og berg -mog dalbaner. Universal Studios er filminnspillingparken. Magic Kingdom er veldig gøy for barn, samt nostalgiske voksne. Jeg synes den var artig å ha fått med seg, men kjæresten min syntes det var dritkjedelig (det er der Askepottslottet osv er, den opprinnelige parken). Til sist valgte vi Sea World. Jeg syntes noe var ok, og noe ikke var så ok. Delfinshow etc. Men den hadde Kraken, som var en utrolig morsom berg-og dalbane. Ville nok kanskje heller valgt Epcot, eventuelt Busch Gardens - men den ligger et stykke unna.
freddy Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Vi var der i 10 dager og besøkte 4 parker. Bush Gardens er absolutt et must i tillegg til Disney. Ellers er jeg enig i at det ikke er så fælt mye å se/oppleve ellers i Orlando. Vi var i "belive-it-or-not"-huset, noe som var kjempemoro med masse interaktive ting og duppeditter som du kan aktiviseres med. Og så reiste vi litt rundt med bil på "landsbygda" for å se mer av det ekte USA. Var også v/en innsjø med masse flotte hus og gikk tur der, uten at jeg husker hva det het der i farta. Du har jo bøttevis m/shopping-malls også, hvis dere er interessert i shopping.
caroprins Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Ca 10 dager om dere skal få med dere de fleste parkene uten å stresse for mye. Vi brukte 2 dager på flere av dem.
Greengrass Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Vi drar på søndag og skal være der i 12 netter. Blir endel parker, Island of Adventure, Busch Garden og Epcot er allerede bestemt. Mulig det blir flere. Så skal vi kjøre litt rundt, muligens ned mot Key west. Legger i såfall inn en overnatting og bruker et par dager på turen. Vi skal også oppsøke noen strender, shoppingmalls -og ellers cruise rundt i vår Mustang og storkose oss i varmen!
Safiye Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Vi brukte en uke der, og fikk meg oss Sea World (Vi kjøpte ukespass så hit dro vi ofte), Disney World (Magic Kingdom), Universal Studios og en hel andre småparker. Hvis dere reiser midt på sommeren, bør dere regne med mye ekstra tid på alt da det fort kan bli alt for varmt og overfylt med folk der. Anbefaler også å reise litt rundt i byen der, veldig mye fint å finne på og se, blant annet er det mange gode restauranter downtown og flotte kjøpesentre.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har vært i alle de store parkene i Orlando mange ganger, og jeg opplever fremdeles noe nytt hver gang jeg er der. Man kan aldri få nok tid i Orlando! Den største tabben man gjør er å beregne for lite tid. Dere trenger minst en uke i parkene (minst en hel dag i hver park!), og enda mer tid om dere skal på shopping eller bade/sole dere i tillegg Parkene som er mest verdt å besøke er Magic Kingdom, Animal Kingdom, Hollywood Studios, Epcot, Universal Studios, Islands of Adventure, SeaWorld og Busch Gardens. Badeparkene til Disney har for altfor mye folk og du ender opp med å stå i kø for ingenting. Hvis dere vil i et badeland kan det anbefales å spandere på seg en tur til Discovery Cove, hvor det er mulig å snorkle og bade uten store mengder mennesker. Kjøp billetter til Disney på forhånd. Kjøp direkte fra Disney sin nettside - det er mye svindel på andre nettsider. Med ukespass får dere en god pris pr dag (dagsbilletter er dyrest), og med Park Hopper-billetter kan dere gå mellom parkene som dere vil i løpet av dagen. Kjøp toparksbillett til Universal + Islands of Adventure, da kan dere også gå mellom parkene i løpet av dagen. Med QuickQue (SeaWorld) og Express Pass (Universal/IOA) sparer dere mye tid på å stå i kø, så det er en lur ting å bruke penger på for å få mest mulig ut av dagen! Uten køer er det faktisk mulig å komme seg gjennom alle de kuleste ridene i både Universal og IOA på samme dag. Er dere en hel dag i hver park vil dere få med dere mye, men langt fra alt. Finn ut på forhånd hva som er viktigst for dere (show, berg- og dalbaner eller hva?) og velg parker deretter. Det er bare å spørre her om det er noe dere lurer på, for jeg har ganske god peiling på akkurat dette Anonym poster: 3c2a804211392f76776bad7ac99e0bf4
reiselyst72 Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Mange gode tips her allerede ser jeg. Alt kommer jo an på hvor mange parker dere vil se og budsjett. Hotellprisene er lavere i Orlando enn resten av Florida, så sånn sett kan man jo tilbringe en del dager der. Men billetter til parkene gjør jo gjerne stort innhugg i reisekassen... Er dere voksne og på Florida rundtur så hadde jeg kanskje plukket ut et par parker og hatt en fridag også for shopping. Det er et par gode outlet malls i Orlando.
Gjest Badabing Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Kom på nå at vi fant en slik betal for 2 parker, få én gratis. Så det kan jo også lønne seg å sjekke ut hvilke slike tilbudspakker som finnes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå