Gå til innhold

Liste som oppdateres ang. dyretesting... Noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter etter en nettside der det er en oversikt over merker og produsenter som tester på dyr og som ikke tester på dyr, som nylig er oppdatert og som blir oppdatert fremover... Finner bare gamle nettsider osv, noen som vet om noen? :)

Og... Jeg vet at Libresse, OB, Tampax osv tester på dyr.. Hvilke tamponger kan jeg da bruke? Samme gjelder oppvaskmiddel osv. Det står liksom ikke på listene..

Anonym poster: 1b2ca55e163b73d31914d5921c2f5198

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og... Jeg vet at Libresse, OB, Tampax osv tester på dyr.. Hvilke tamponger kan jeg da bruke? Samme gjelder oppvaskmiddel osv. Det står liksom ikke på listene..

Tamponger fra Natracare, eventuelt menskopp.

Vaskemidler fra f.eks Bio Kleen.

www.iherb.com er en fin side. :-)

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg leter etter en nettside der det er en oversikt over merker og produsenter som tester på dyr og som ikke tester på dyr, som nylig er oppdatert og som blir oppdatert fremover... Finner bare gamle nettsider osv, noen som vet om noen? :)

Anonym poster: 1b2ca55e163b73d31914d5921c2f5198

Rema 1000 sin Soft style tester ikke på dyr. Dog har de bare bind og OB i normal størrelse. Jeg kjøper pluss av Natracare sine.

Av oppvaskmidler er det Ecover i alle fall som ikke tester på dyr.

Gjest Tidssone
Skrevet

Tror vi de har endret noe siden 2007?

Skrevet

My baaad, de er visst flinke igjen! Yey! :-D

Gjest Tidssone
Skrevet

Fnis. Jeg kjente jeg ble litt matt et øyeblikk der, for jeg har lett lenge etter ok produkt.

Tror Coop sin Änglamark også er dyrevennlig.

Gjest Badabing
Skrevet

Fnis. Jeg kjente jeg ble litt matt et øyeblikk der, for jeg har lett lenge etter ok produkt.

Tror Coop sin Änglamark også er dyrevennlig.

Nei, de tester faktisk på dyr. Jeg ble lurt av logo osv, de så typisk dyrevennlige ut..

Tamponger/bind etc: i tillegg til Natracare, har du Ellen som selges på apotek.

Og i tillegg har visst Dermica kommet med bind, tamponger osv nå. De selges på Apotek 1.

Gjest Tidssone
Skrevet

Ingen av Coops EMV-produkter (våre egne merkevarer som COOP og Änglamark) er testet på dyr. Disse produktene har heller ikke animalske ingredienser.

De fleste innholdsstoff i bl.a. hygieneprodukter er på ett eller annet tidspunkt blitt testet for toksikologiske egenskaper, hvor bl.a. dyreforsøk kan ha blitt brukt. I og med at noen av ingrediensene kan ha blitt testet på dyr tidligere, kan vi ikke merke ferdige produkter med "Ikke testet på dyr".

Coop ønsker ikke dyretesting og ser positivt på at alternative metoder for testing av ulike stoff tas i bruk. Mvh KristiniCoop

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ingen av Coops EMV-produkter (våre egne merkevarer som COOP og Änglamark) er testet på dyr. Disse produktene har heller ikke animalske ingredienser.

De fleste innholdsstoff i bl.a. hygieneprodukter er på ett eller annet tidspunkt blitt testet for toksikologiske egenskaper, hvor bl.a. dyreforsøk kan ha blitt brukt. I og med at noen av ingrediensene kan ha blitt testet på dyr tidligere, kan vi ikke merke ferdige produkter med "Ikke testet på dyr".

Coop ønsker ikke dyretesting og ser positivt på at alternative metoder for testing av ulike stoff tas i bruk. Mvh KristiniCoop

Hm, trodde de testet jeg. Står på rød liste på dyrevern.no, så derfor har jeg trodd at de testet på dyr.

Men det var jo en god nyhet. De har jo vaskemidler og alt, men nå får de vel ikke teste uansett med den nye loven som nettopp kom.

Gjest Tidssone
Skrevet

Noen blir stående på de røde listene fordi de ikke kan garantere at ingrediensene noensinne har blitt testet på dyr.

Gjest Badabing
Skrevet

Pøh. Rema sitt merke har til og med klart å komme seg på listen for ikke-dyretestede produkter, så det må jo være noe Coop ikke har gjort bra nok. Jeg sluttet i alle fall med Anglamark etter at jeg fant ut dette. Kjøper heller Ecover, og eventuelt Rema1000.

Gjest Badabing
Skrevet

Ja. Sist sjekket i 2007...

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener? At Dyrevernalliansen sist sjekket Änglamark i 2007?

Gjest Tidssone
Skrevet

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener? At Dyrevernalliansen sist sjekket Änglamark i 2007?

Ja. For å få stå på grønn liste må du dokumentere rimelig mye i forhold til at null ingredienser testes å dyr. Dette har Coop sagt at de ikke kan garantere. De sier at de ikke kan garantere at ingredienser ikke (tidligere) har blitt testet på dyr. Dette fikk dyrevernalliansen som svar i 2007.

Hvordan tror dere egentlig Clinique og mange andre har kommet seg unna? Dere tror ikke fullt og fast på at NULL av ingrediensene de bruker i produktene sine har blitt testet på dyr en eller annen gang?

Gjest Badabing
Skrevet

Ja. For å få stå på grønn liste må du dokumentere rimelig mye i forhold til at null ingredienser testes å dyr. Dette har Coop sagt at de ikke kan garantere. De sier at de ikke kan garantere at ingredienser ikke (tidligere) har blitt testet på dyr. Dette fikk dyrevernalliansen som svar i 2007.

Hvordan tror dere egentlig Clinique og mange andre har kommet seg unna? Dere tror ikke fullt og fast på at NULL av ingrediensene de bruker i produktene sine har blitt testet på dyr en eller annen gang?

De som er godkjent, skal kunne dokumentere at ingen ingredienser er testet på dyr og at de heller ikke kjøper resultater av andre som dyretester. De som ikke står på noen av listene, er gjerne blant sistnevnte. De tester ikke selv, men kjøper resultater av andre.

Clinique er forøvrig ikke safe lenger..

Gjest Tidssone
Skrevet

Nå er det jo slutt på testing av nye produkter, da.

Jeg tror det skal godt gjøres å lage produkter der ingen ingredienser har blitt testet på dyr. (Nå snakker jeg ikke om de som lager økologiske naturprodukter.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...