Gå til innhold

holde tilbake samvær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har noen bekjente hvor mor og far er skilt for noen år tilbake. De har bidrag gjennom nav og mor får forskuddsbetaling.

Far har ikke betalt bidrag de siste 6 mnd og grunnet mors høye inntekt får hun ikke all verden i forskuddsbetaling.

Hun mener hun da har all rett til å holde tilbake samvær for å straffe far. Vi vet ikke hva hun sier til barna, men har hun rett til dette /loven på sin side?

Anonym poster: f7c15afaaa6c155f975db7ea2d264440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei,iforhold til loven vil vel dette ses på som samværs sabotasje,ligger en del info om dette på nett

Endret av moon willow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI

Far får bidragsgjeld, men hun har ikke rett til å holde tilbake samværet på grunn av penger

Anonym poster: b2c171a3dbe4e14de5900dba4e8dc638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hor jeg kan finne utdrag om dette på nett?

Anonym poster: f7c15afaaa6c155f975db7ea2d264440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bidragsgjeld bør holdes uten for barna,og samvær må fungere normalt. det er nav sin oppgave å hente inn bidrag. la nav gjøre den jobben =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har hun absolutt ikke rett til. I praksis så selger hun da ungene sine for bidrag.

For en idiot! Villig til å ta fra ungene faren sin for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det har hun absolutt ikke rett til. I praksis så selger hun da ungene sine for bidrag.

For en idiot! Villig til å ta fra ungene faren sin for penger.

ja, for så enkelt er det jo.....

hva med å snu litt på det: hva er det faren egentlig gjør som ikke gidder bidra økonomisk til sine barn? Hva om det faktisk har betydning for BARNAs livskvalitet at han nå bare ikke gidder å bidra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klart. Betaler han ikke så kan han bare drite i ungene. Forholdet til far måles i kronene han gir til mor. Alle vet jo det :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å penger er roten til mange ulykkelige barnefordelingssaker/samværsavtaler...

De eneste taperne er barna, og de voksene bør være voksene, dvs at penger og andre uenigheter bør løses av profesjonelle i den grad det er mulig, så holder man en ok tone ovenfor barna.

Skammelig at foreldre holder barna som gissel, og skammelig at foreldre ikke gjør opp for seg bidragsmessig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel vært motsatt: betaler han ikke så skulle barnet hatt mer tid m far for å kompanserevfor manglende bidrag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klart. Betaler han ikke så kan han bare drite i ungene. Forholdet til far måles i kronene han gir til mor. Alle vet jo det :plystre:

Gjør han ikke det allerede ?

Eller synes du det er en ansvarsbevist far det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så mye snakk om penger?? Min eks betaler bidrag kanskje annenhver måned. Han har alltid hatt et anstrengt forhold til penger, han bruker for mye på unyttige ting og sløser mye selv om han har en god inntekt. For meg er det viktigste at han bruker tid med ungen, og han er en flink far. Når ungen er der får de det de trenger. Kunne ikke falt meg inn å holde tilbake ungen fordi han ikke betaler. Vi klarer oss alltid, men vi lever ikke fett. Selvfølgelig skulle jeg ønske han betalte det han skulle til enhver tid, men penger er penger og gidder ikke sabotere for barnet pga penger. For det er ALLTID barnet som sitter igjen som taper, ikke vi som voksne...

Anonym poster: 5da17dd3bb7cc7fea6362d63c12113eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi har noen bekjente hvor mor og far er skilt for noen år tilbake. De har bidrag gjennom nav og mor får forskuddsbetaling.

Far har ikke betalt bidrag de siste 6 mnd og grunnet mors høye inntekt får hun ikke all verden i forskuddsbetaling.

Hun mener hun da har all rett til å holde tilbake samvær for å straffe far. Vi vet ikke hva hun sier til barna, men har hun rett til dette /loven på sin side?

Anonym poster: f7c15afaaa6c155f975db7ea2d264440

Hun har ingen rettigheter til å gjøre dette, faktisk kan det straffe seg dersom han går til sak om omsorgen....

Hun får dekket av staten og han opparbeider seg gjeld. Begge to er lusne foreldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han ikke det allerede ?

Eller synes du det er en ansvarsbevist far det er snakk om?

Vi vet ikke mer enn hva TS skriver. Vi vet ingenting om BY i denne saken, og uansett er unger og penger to vidt forskjellige ting. Det tror jeg både du og jeg er enig i. Ihvertfall er lovverket helt enig med meg i denne saken.

Ville du satt en pengesum på dine barns hoder? Synes du det er riktig at samvær kun skal finne sted om BY betaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Å bruke barnas samvær som tvangsmiddel for å få det slik hun vil er egoistisk. Det ville vært i samme gate som å være en dårlig mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...