AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Tenkte jeg skulle kutte opp kyllingfilet og gratinere i en form, men jeg lurer litt på hvilken "saus" jeg kan bruke. Ser flere oppskrifter som bruker creme fraice og fløte, er denne blandingen noe bra? Tar gjerne imot oppskrifter Anonym poster: b4be7383ec6a3fcfd3354be574a60c09
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 En veldig god og enkel rett jeg lager av og til er med pastasaus. Bruner saltet og peprete kyllingfileter først på begge sider, legger dem i en oljet form og dekker dem med saus. Så har jeg krutonger over sausen, og revet ost til slutt (hvitost og parmesan som regel, + mozzarella i ny og ne). Gratinerer i 20 min på 200ºC. Smaker godt alene, men passer til pasta hvis det er mye saus. Jeg bruker som oftest et helt glass og to fileter. Annen oppskrift: 3 dl Yoghurt, 2 ss garam masala eller tandoori-krydder, salt, 3 ss olje, 1 boks tomater. Blander dette sammen og dekker kyllingen med det i en ildfast form. Skjærer en løk i skiver og dekker over. Jeg bruker steketermometer for å sjekke når kyllingen er ferdig, men omtrent en time i ovnen på 200 grader. Serverer til couscous eller ris. Anonym poster: bdeab207dea1c43d863dd859e2e7fd0f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå