Gå til innhold

Hva betyr denne drømmen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I DAG våknet jeg av et mareritt. Perfekt tidspunkt jeg våknet på, forresten.. Men det var en ekstremt skremmende drøm, og jeg har ikke hatt mareritt på flere år. Disse marerittene pleide forresten å handle om min far som drepte min kjære hund - helt annerledes.

Det våkner med at jeg tror vi er i et spill. Jeg har velger en "fordel", et bilde av en mynt som har tallet 30 i venstre hjørne av ruten. Neste jeg vet er jeg nede i en grotte. Det virker som jeg er der for å redde noen. Det er et stort rom, og enda en liten grotte/hule, som jeg ser at menneskene skjuler seg i. Av en eller annen grunn vet jeg at det her skjer like ved en fabrikk eller er i kjelleren, og lyset går av hele tiden. Men hver gang jeg hopper, spretter det penger ut, og da lyser en del av grotta opp. Alle menneskene som skjuler seg hopper ut og tar til seg pengene. Jeg hopper rundt for å gi de mer. Her husker jeg en sterk frykt for noe som kan komme å ta oss. Husker at jeg plutselig tenker "hva betydde egentlig det tallet 30?", og med en gang jeg tenker det, går jeg tom for penger. Så blir det helt mørkt, og jeg tror det skjer noe veldig voldelig.

Når jeg våkner, våkner jeg opp hos de jeg tydeligvis er hos, i dårlig form og med brukket ben. Fått høre at spillet er over, men jeg bare må dra ned til grotten igjen, for å se om menneskene fremdeles er der. Om de lever eller om de er drept. Jeg drar med meg ei som ser ut som søsteren min. Vi finner fabrikken, går bort til et "høl" i bakken, og hun må heise meg ned med snor. Her får jeg flashbacks fra da det ble mørkt, og jeg ser meg selv i skrekk, liggende ut på bakken med et eb brukket ben, mens jeg prøver å komme meg ut. Det er helt mørkt, jeg er livredd for at noe skal ta oppmerksomheten hennes, eller at hun ikke kommer til å reagere fort nok hvis jeg trenger hjelp. Det er halvveis mørkt, men jeg finner ingen mennesker.

Så sitter vi plutselig i en bil, på vei hjem. Vi ser flere av samme fabrikk etablere seg rundt i landet. Alle har en blå firkant med noe svart som logo. I det vi skal svinge inn til gårdsveien våres, ser vi ei full vente gå rundt. Dette viser seg å være en venninne av meg (forstår ikke hvorfor hun er med i drømmen). Plutselig faller hun, men jeg tenker at hu er like ved huset hu mest sansynlig skal til, og vi har plukket henne opp full før. Så får jeg øye på fabrikklogoen like ved. Vi fortsetter hjem. Etter en liten stund, ser jeg ut av vinduet. Flere barn har samlet seg ved inngangen til huset, og skal starte en egen liten fabrikk, og de strikker og tøyser. Jeg får fnatt, og prøver å fortelle de i at de må dra med en gang ,at de ikke får lov til å bli her, men de nekter. Så forteller jeg de i huset at de må fjerne barna, for de skal til å bygge en slik dødsens fabrikk. Mor går ut og snakker med de, men sier de absolutt ikke vil oss noe vondt og lar de bli. Så ser jeg noe som ser ut som mennesker som bygger en fabrikk 200 m unna huset våres. Jeg turner helt, for jeg skjønner at dette er en av de dødsfabrikkene. Jeg går ut, og da er barna forran inngangen borte. Rett ved trappen ligger det to annonnseaviser, og det er for dødsfabrikken. Så får jeg plutselig melding av fabrikken, som spør etter etternavnet mitt, og jeg vet de er ute etter oss.

Jeg forteller moren min det. De har jo ikke lov til å bygge en fabrikk på våres eiendom uansett, men hun ler, og sier hun skal ta det opp på neste symøte. Så zoomes det plutselig inn på menneskene som jeg ser fra vinduet, og jeg får et bilde av mennesker som trener på maskiner.

Og så våkner jeg.

Føler den betyr noe/er redd den betyr noe?? Jeg har vært så stresset med framtiden nå, om hva jeg skal studere og bli osv. Og jeg har vært over gjennomsnitter interessert i trening.

Den er jo helt latterlig, men jeg våknet helt kaldsvettet og forundret. En alt for ekte drøm!

Anonym poster: 3468342995c6ad897ae33fa7211e3cce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert bare at du er stresset, jeg pleier å ha rarere og eklere drømmer når jeg er stresset, eller drømmer som handler bare om stressende ting. Jeg trur at sjeldent betyr detaljer i drømmer noe, og hvis de betyr noe så skjønner man det selv.

Anonym poster: bb95e686d4c2ee7236144d6b9db45588

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...