Gjest Anonym Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hei! En god venninne av meg har et veldig stort selvtillits problem. Eller hun sier hun har bra selvtillit, men man merker hun ikke har det. Hun har veldig mange venner, ser bra ut, men hun er ekstremt kritisk til seg selv. Hun nekter å bli tatt bilde av (klassebilder, vennebilder, vanlige bilder) og da vi skulle ta portrett bilde på skolen, nektet hun å stille opp. Hun mener hun er så stygg både i virkeligheten og på bilder. Hun har absolutt ingen bilder av seg selv noen steder. På Facebook, Twitter eller hjemme hos seg selv. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har heller ingen bilder av meg selv. Lettere å skylde på at "jeg er stygg" enn å forklare at jeg er overhodet ikke interessert i å ha bilder av meg strødd rundt på nett.
Strixvaria Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Hm. Vanskelig problemstilling, men samtidig er ikke det å ha mange bilder av seg selv rundt omkring på nettet et bevis på at man har stor selvtillit, faktisk kan det heller tenkes at det er motsatt. De som har hundrevis av bilder er etter min erfaring ofte oppmerksomhetssyke og har et stort behov for bekreftelse nettopp pga. dårlig selvtillit og usikkerhet rundt eget utseende. Jeg har selv gitt klar beskjed til alle mine venner og familie om at jeg ikke vil at det skal tas bilder av meg i noen sammenhenger, fordi jeg ikke vil ha random bilder jeg ikke har kontroll på spredd rundt på Facebook, instagram osv., men jeg har ikke dårlig selvtillit av den grunn. Det er ikke verre enn at jeg verner om privatlivet mitt litt mer enn de som ukritisk lar seg avbilde i alle mulige sammenhenger og får svært lite flatterende partyshots og det som verre er spredt for alle vinder. Det er helt uaktuelt for mitt vedkommende. Endret 10. mars 2013 av Strixvaria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå