Gå til innhold

Forlag til navn på hannhund? :-)

oreokake

Anbefalte innlegg

Det kommer en Jack Russel Terrier inn i familien om kort tid, så jeg lurte på om noen hadde noen artige forslag til hundenavn? :D

Jeg er ikke den som bestemmer i siste instans, da det er mor og far den skal bo hos, men vi er alle enig om at navn som Tassen, Kompis, og andre klassiske hundenavn er uaktuelle.

Så nå håper jeg noen er kreativ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alex, Georg, Jack, Fredrik

Anonym poster: b40364a51f82778f82fa72066fc53fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, Jack er jo vanligvis veldig rampete og energiske. Rocky, Loke, Bandit, Milo, Jackal, Nero, Merlin, Kojak, Zorro (rev på spansk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils-Per

Har allltid syntes det er litt humor med åpenbare menneskenavn på dyr. Dobbelt-navn, for eksempel. Ole-Johnny, Leif-Vidar, Stein-Brigt Erlandsen og den type ting.

For en Jack Russel terrier vil jeg si at "Bjarte" er helt perfekt, evt. "Bjarta" dersom det er snakk om ei tispe. "Ole-Johann" er også helt glimrende, evt. "Olga Marie" (hvis du er glad i sang og musikk).

Historiske navn knyttet til 2. verdenskrig er også artige: Vidkun, Adolf, Theodor, Winston, Josef, Henry, Hirohito o.s.v.

Bare etternavn kan også være tøft. En kompis av meg hadde en gang en katt som het "Haftorsen".

Andre forslag: Johannesen, Fjørtoft, Stoltenberg, General von Schneider, Mister Pommeroy, Monsieur Le Clerk og så videre. Kan bruke ditt eget etternavn også. Si du heter "Madsen" til etternavn, så kan hunden hete "Herr Madsen".

Du kan jo teste det ut ved å si "Neimen, er det ikke den godeste ... som ligger her og drar seg? Vil du ut en tur?"

Endret av Nils-Per
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre forslag: Johannesen, Fjørtoft, Stoltenberg, General von Schneider, Mister Pommeroy, Monsieur Le Clerk og så videre. Kan bruke ditt eget etternavn også. Si du heter "Madsen" til etternavn, så kan hunden hete "Herr Madsen".

Du kan jo teste det ut ved å si "Neimen, er det ikke den godeste ... som ligger her og drar seg? Vil du ut en tur?"

Haha, jeg digger det. Spørsmålet er om det er like lett å overtale mamma. Vi får håpe hun har litt humor! Når jeg skal kjøpe min helt egen hund om et par år, så skal jeg kalle han Willfred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, jeg digger det. Spørsmålet er om det er like lett å overtale mamma. Vi får håpe hun har litt humor! Når jeg skal kjøpe min helt egen hund om et par år, så skal jeg kalle han Willfred.

Velg et navn som klinger lett når dere skal rope på han, f.eks Bingo (Litt tøft om din far går å roper Bingo i skogen)

Anonym poster: d852c5da9e5a6ca3cea6855b12c4b8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dott

Så når du er ute og går på tur og hunden tar en lang pause, kan du si: "Dott, kom!" som: ".com" heheehhe :)

Anonym poster: e49ce184b508b0ace4d20041d42dd844

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker tøysenavn! Ole-Ronny, Roy-Morgan, etc. Typiske skurkenavn. Men de passer ikke helt til hunder da det er en god munnfull.

Ellers er sen-etternavn utrolig kult på hunder!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker tøysenavn! Ole-Ronny, Roy-Morgan, etc. Typiske skurkenavn. Men de passer ikke helt til hunder da det er en god munnfull.

Ellers er sen-etternavn utrolig kult på hunder!

Hehe, både mor og far har sen-etternavn, så kanskje vi får til noe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...