Gå til innhold

Hva hadde du gjort/tenkt ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mine barn var i helga på besøk hos sin far. vi har ett meget konfliktfylt forhold.

Han har en samboer og dei har en datter som bor delvis i avlastingshjem.

Dette er noe av årsaken til konflikten.

i helga måtte mine barn være med til avlastinghjemet å feire bursdagen til mannen i huset der.Jeg var ikke informert om dette og syns dette var noe spesielt.

Er det normalt å ta alle barna med til en avlastingsfamilie å feire bursdag til vertskapet der?.Mine barn har ikke møtt dei tidligere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Hva er problemet egentlig?

Sikkert hyggelig å bli kjente med den familien søsteren tilbringer litt tid hos.

• Liker 7
Skrevet

Dette ser jeg ikke problemet med. Mine barn synes det er gøy å bli kjent med nye mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

I konflikt så er det viktig å se på hvilken kamper som er verdt å ta.

Dette er neppe en av dem.

Bursdagsfeiring med lillesøsteren omsorgspersoner?

Du må snu her, assa.

Anonym poster: 47dd7b50b0504b273ff4f54b88442261

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Ts her. kjekt at dere er veldig positive til dette,men jeg er ikke det. Jeg ønsker ikke at mine barn skal være en del av barnevernstiltakene i samboeren til faren sin familie og sjønner ikke at dere synest dette er greit.

Lurer litt på om dere hadde ønsket slik involvering for egne barn.

Gjest Magdalene
Skrevet

Ja, en slik involvering hadde ikke gjort meg noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hadde heller ikke gjort meg noe,jeg ser ikke helt problemet med det.

Anonym poster: 1d07c53474e439967a71fb8aee0f68ab

Skrevet

Ja, en slik involvering hadde ikke gjort meg noe.

Ikke meg heller.

Hun har vel bursdag en gang i året. Og barna dine er søsken til en som sliter. Det kan skje hvem som helst.

De er og blir søsken...

• Liker 1
Skrevet

Ts her. kjekt at dere er veldig positive til dette,men jeg er ikke det. Jeg ønsker ikke at mine barn skal være en del av barnevernstiltakene i samboeren til faren sin familie og sjønner ikke at dere synest dette er greit.

Lurer litt på om dere hadde ønsket slik involvering for egne barn.

Hva er galt med slik involvering? De feiret jo bursdag. Antar at barna ikke hadde noe imot å være med å spise kake? Barnevernstiltak smitter ikke vet du, så det er ikke farlig.

• Liker 5
Skrevet

Nei dette syntes jeg ble storm i vannglass gitt. ;) Hadde overhodet ikke sett besøket som noe problem så lenge disse menneskene er normale oppegående folk.

Gjest Gjest
Skrevet

Ts takker for svar,er ikke ute etter medlidenhet.men synest uansett dette er noe spesielt. og ser ut til å være den eneste som synest det.

Så kansje dette er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

øøø, er du redd for at hvis ungene dine blir kjent med barn som i blant er i avlastningshjem under barnevernet, så skal det samme skje med dine egne unger :klo:

For jeg skjønner ikke helt at det her er en stor greie?

Anonym poster: 3d91e4ff79ced00ddeb60822dc467ef8

Gjest Gjest
Skrevet

øøø, er du redd for at hvis ungene dine blir kjent med barn som i blant er i avlastningshjem under barnevernet, så skal det samme skje med dine egne unger :klo:

For jeg skjønner ikke helt at det her er en stor greie?

det er jo en grunn til at barna er i barneverntiltak da..
AnonymBruker
Skrevet

det er jo en grunn til at barna er i barneverntiltak da..

Jammen, kjære vene, da jeg vokste opp hadde jeg en vennine som permanent ble tatt fra foreldrene sine og vokste opp i fosterhjem pga narkomane foreldre, jeg havnet ikke under barneverntiltak for det. Barneverntiltak er da vitterlig ikke smittsomt som en forkjølelse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var rart at hele familien dro, ikke bare dine barn. Jeg skjønner at jenta som bruker å være der ble invitert, men jeg hadde syntes det var mer naturlig å kjøre henne dit og hente henne etterpå.

Istedet for å ta denne kampen, så kan du jo spørre barna dine hva de følte om besøket, og om de ikke lurer på noe (for det kan jo være at de synes det er rart at søsteren deres har to ekstra "foreldre") så lar du det være. Om de synes det er rart, så kan du forklare dem at dette er helt normalt.

Anonym poster: ac01f7f8ce4e27be6c98386906120f97

Skrevet

Men så flott at de var velkommen og ble tatt med til bursdagsfeiring da!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner godt at dere har et konfliktfylt forhold, spesielt hvis du bestandig er like vanskelig!

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er spesielt at Pappa blir glemt her.

En far tar med to av barna sine for å besøke det tredje på bursdagen sin og så blander mor seg inn i det!!

Enda godt far har hodet på rett plass!

Anonym poster: 47dd7b50b0504b273ff4f54b88442261

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet? Hun er søsteren deres og de feiret bursdagen hennes? Samme hvem som er omsorgspersonene hennes og hvor den ble feiret vel?

• Liker 1
Skrevet

1. Så bra at din eks og hans familie har et så godt forhold til avlastningsfamilien at de blir invitert i bursdager der!

2. Det er barnas fars privilegium å avgjøre hvem barna skal tilbringe tid sammen med når de er hos ham.

3. Barna er ikke på besøk hos sin far, de er i det som burde føles som deres annet hjem - han er faren deres, ikke en tilfeldig voksenperson!

4. I en perfekt verden der alle tar hensyn til hverandre og evner å sette seg i den andre partens sted kunne han informert deg om at de var invitert dit og tilbudt deg å bytte helg, men ...

5. vi lever ikke i en perfekt verden, og innimellom vil barnas far ta avgjørelser du av ulike grunner - rasjonelle og irrasjonelle - ikke synes noe om. Det er da du som mor og part i et foreldrepar som har valgt å gå fra hverandre må velge hvilke diskusjoner som er verdt å ta. At ungene spiser kake hos mennesker som for alt jeg vet kan ha blitt presentert for for barna som 'venner av familien' er ikke noe jeg ville laget en sak av - spar kreftene til det som direkte går på barnas sikkerhet og omsorgskår. Ordene dine får mer tyngde når det trengs om du ikke konstant påpeker små saker der du er uenig i løsningen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...