AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hei. Jeg har nylig startet opp med cipralex pga. en moderat depresjon, 10 mg/dag. Jeg venter på psykologbehandling, og har fått beskjed om at jeg må vente i hvertfall et år på dette. I mellomtiden skal jeg ta cipralex, og har lest en del om medikamentet. Det står at det ikke anbefales å drikke alkohol under behandlingen. Jeg studerer og jobber, og de fleste som kjenner meg aner ikke at jeg sliter med depressive tanker. Du kan ikke se det på meg. Jeg går på fest kanskje 2-3 ganger i måneden, og har en viss glede av dette. Da drikker jeg alkohol. Blir aldri dritings, men jeg drikker gjerne en del halvlitere i løpet av kvelden, eller en flaske vin. Jeg vil ikke slutte med det, for jeg syns det er veldig gøy og jeg er mer utadvent når jeg drikker, og samtidig vil jeg ikke gå på fest med venner uten å drikke da de kan begynne å spørre meg om hvorfor jeg ikke drikker lenger. Jeg vil ikke at noen skal vite at jeg går på cipralex. Er det noen her som har erfaringer når det gjelder cipralex og alkohol? Blir det bare kluss hvis man drikker? Jeg vil helst ikke bli kjempefull og drite meg ut, eller få noen alvorlige anfall etc. Men jeg vil også fortsette å drikke alkohol på fest. Hvis ikke må jeg slutte å gå. Kan man for eksempel drikke tre øl eller glass med vin uten at det skjer noe uventet? Takk for at du leser innlegget mitt. Anonym poster: 050f33be86f9cbb6bb981ba6be4f725f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Det har ikke noe å si. Har gått på det i 5 år og tar gjerne en fest innimellom. Anonym poster: d5fc5f7d597f8237719c9832d2312b42 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Folk reagerer forskjellig på medikamenter, anbefaler du hvertfall ikke drikker i oppstartningfasen av Cipralex. har selv gått på de. Ble dårlig når jeg drakk alkohol. Nå har jeg sluttet på tablettene og drikker ikke alkohol lenger heller. Du bør følge instruksene på pakningsvedlegget evnt ta det opp med legen din om du kan ta et glass eller to. Har litt og si hva slags tilstand du er i og. Anonym poster: 7e64722bd2a3d547b8119a56d297abdf
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Pass på å ta Cipralex medisinen på morgen, de dagene du drikker. Vær også obs på at du kan ha noe mindre toleranse for alkohol, dvs det trengs mindre mengde for å bli dritings. Anonym poster: ae5625d41cfe4233b99bcf1800e1ae66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå