AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hei. Jeg har nylig startet opp med cipralex pga. en moderat depresjon, 10 mg/dag. Jeg venter på psykologbehandling, og har fått beskjed om at jeg må vente i hvertfall et år på dette. I mellomtiden skal jeg ta cipralex, og har lest en del om medikamentet. Det står at det ikke anbefales å drikke alkohol under behandlingen. Jeg studerer og jobber, og de fleste som kjenner meg aner ikke at jeg sliter med depressive tanker. Du kan ikke se det på meg. Jeg går på fest kanskje 2-3 ganger i måneden, og har en viss glede av dette. Da drikker jeg alkohol. Blir aldri dritings, men jeg drikker gjerne en del halvlitere i løpet av kvelden, eller en flaske vin. Jeg vil ikke slutte med det, for jeg syns det er veldig gøy og jeg er mer utadvent når jeg drikker, og samtidig vil jeg ikke gå på fest med venner uten å drikke da de kan begynne å spørre meg om hvorfor jeg ikke drikker lenger. Jeg vil ikke at noen skal vite at jeg går på cipralex. Er det noen her som har erfaringer når det gjelder cipralex og alkohol? Blir det bare kluss hvis man drikker? Jeg vil helst ikke bli kjempefull og drite meg ut, eller få noen alvorlige anfall etc. Men jeg vil også fortsette å drikke alkohol på fest. Hvis ikke må jeg slutte å gå. Kan man for eksempel drikke tre øl eller glass med vin uten at det skjer noe uventet? Takk for at du leser innlegget mitt. Anonym poster: 050f33be86f9cbb6bb981ba6be4f725f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Det har ikke noe å si. Har gått på det i 5 år og tar gjerne en fest innimellom. Anonym poster: d5fc5f7d597f8237719c9832d2312b42 1