Gå til innhold

Når begynte dere med ammeinnlegg?


Eliza

Anbefalte innlegg

Har et ørlite problem... Er nå 23+4 og har begynt melkeproduksjonen for fullt ser det ut som. I dag på jobb kjente jeg at hånda mi var så våt etter å ha stått med armene i kors over brystet, og når jeg skulle se etter så var genseren søkkvåt rundt den ene brystvorta. Heldigvis hadde jeg på svart genser... Men en annen dag har jeg kanskje ikke svart genser, og da kan det jo bli litt pinlig da. Kanskje jeg bør begynne å gå med ammeinnlegg allerede? Noen andre som har vært nødt til å begynne så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, dette har jeg ikke hørt om før. Trodde melka kom etter fødselen jeg, men det er mulig jeg er dum :oops: ? Jeg er i hvert fall omtrent like langt på vei som deg, og har det ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller ikke melk før etter fødselen ,men dette kan jo variere fra person til person. Om det er et sånt problem at gensere/t-trøyer e.l blir "Søkkvåte" så for all del - du må jo bruke innlegg da ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, søkkvåt var kanskje å ta i litt... :ler: Men en flekk er en flekk... Får håpe dette ikke gjentar seg hver dag, og heller bruke innlegg de gangene jeg absolutt ikke bør få flekker på klærne (i møter på jobb osv.)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ca halveis da jeg begynte. Lekket råmelk, og fikk tips fra jordmor om å begynne. Hun sa at enhver gravid egentlig burde gå med varme ullinnlegg for å holde brystene varme frem til fødselen. Når du begynner å amme, er det alfa og omega at du holder puppa varme!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å lekke råmelk ca uke 26, men det var bare om natta. For meg holdt det å bruke ammeinnlegg natterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne også lekke litt, men det var bare også om natta. Det var en ganske stor flekk på lakenet om morgenen. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var som en malkeko med den første og måtte bruge ammeindlæg rundt 24 uge, selvfølgelig er det lurt at have ammeindlæg med i tasken hvis du skulle begynde at læke, så længe det bare er en smule trænger du jo ikke at skifte så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har begynt meieriproduksjonen så tidlig :oops: Skal kjøpe meg noen ullinnlegg til påske jeg, så holder jeg puppene varme i tillegg til at jeg slipper pinlige situasjoner med våt genser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...