Gå til innhold

ca. 40 gjester rundt bordet


Sunny

Anbefalte innlegg

Det blir ca. 40 gjester til middagen og jeg lurer på hvordan jeg skal lage bordplanen og bordoppsettet. Tenker på å ha det i en hestesko, men lurer på hvor mange bord jeg bør ha hver vei. Bør hovedbordet eller "armene" være lengst, eller er dette helt det samme og i forhold til lokalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen regler for dette, dere gjør som dere vil, og etter hva som passer dere. Antallet dere vil ha ved "enden", størrelsen og ikke minst formen på lokalet etc.

(Antall bord er jo også vanskelig for oss å si - siden vi ikke vet hvor store bordene er...)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sitte i en hestesko, og vi blir også rundt 40 stykker. Ser for meg at bunnen av hesteskoen blir litt kortere i lengden enn de to sidene, men dette har vi egentlig ikke tenkt så mye på ennå. Rommet vi skal sitte i er ganske langt og smalt, så det faller jo mest naturlig å sitte sånn også da. Jeg vil også tro at plasseringen kanskje virker mer intim om man har en kort bunn og heller to litt lenger langsider, da blir ikke langsidene sittende så voldsomt langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 40 middagsgjester og U-bord. Hos oss passet det da best å plassere 9 på hovedbordet, 8 på utsiden av hver arm, og 7 på innsiden av hver arm. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir også ca 40 stk. rundt middagsbordet, men vi har valgt å bruke e-form på bordet. Da synes vi det blir litt mer intimt på en måte. Hvis du går inn på http://brollopstorget.nu/

og klikker deg inn på Festen - så tilbords og så bordplassering, så finner du et verktøy som kan hjelpe deg med selve plasseringen, det er mange muligheter. Vi har også valgt å sette alle par over hverandre, utenom på hovedbordet, der sitter de ved siden av hverandre.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...