AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Jeg drar til Egypt neste søndag, og håper ikke at jeg har gått på samme smellen som jeg gjorde ifjor.. Da dro jeg nemlig til Tunisia uten å sjekke værmeldingen før, og det var dritkaldt. Da dro vi midt i april. Jeg har sjekket værmeldingene nå, men stoler ikke helt på de. Er det noen som har vært i Sharm El Sheik i mars før? Hvordan var temperaturen? Tror dere jeg blir brun? Jeg drar alene til Naama bay, for å få meg en uke alene. Mindre smart vil noen si, men jeg er heldigvis ikke særlig naiv av meg, og vet hvordan jeg skal forholde meg til arabere. Er det noe jeg MÅ oppleve? Pyramidene har jeg sett før, i tillegg til at det er altfor langt, så det er dessverre uaktuelt. Jeg har veldig, veldig lyst til å dykke, men jeg har så vannskrekk. Er det noen av dere som har gjort det, som kan anbefale det? Hvilke strender er fine i nærheten av Naama bay, Sharm El Sheik? Ellers er delfinsvømming, apeparker og andre ting som omhandler dyr uaktuelt så lenge det ikke er garantert at dyra har det bra. Setter stor pris på tips Anonym poster: 3d18bcff2b7b2c15df641fdb46a20144
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Ingen? Anonym poster: 3d18bcff2b7b2c15df641fdb46a20144
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har bare ett tips....vær nøye med hygienen og ta med kulltabletter eller andre former for mavesykeremedier. De aller fleste som reiser til Egypt for mageproblemer, små eller store... Anonym poster: 5b6b4ae17768a3957ea75d44f0d30556
Betty2 Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 hvis du vil dykke, så anbefaller jeg å begynne med snorkling, der gjøres fra de fleste hotel strender i sharm. hvid du tror du klarer å fortregne vansskrekken, så anbefaller jeg å ta kontakt med colonna diving, de har gode instruktører og kjører scuba diving, med en instruktør og 1 elev. il mercato er et senter utenfor namabay, nærmere bestemt i hadeba, det er ca 10 min med drosje fra namaabay sentrum til il mercato, like ved il mercato har du også et marked, egentlig masse små butikker, med væsker og div, her kan du prute til du er lei (men det er mye shopping i namaa bay også) mann har mulighet til camel ridning i ørke, selv synes jeg ikke dette er noe å anbefalle, du blir kjørt ut på en buss, også ri en liten tur på camel, før du blir kjørt hjem igjen..... men kan være du vil like det. temperaturen i mars, er ganske grei, man koker ikke vekk, og det kan være greit å ha med en cardigen til kvelden, men temperaturen på dagen er ok. ja du blir brun, dersom du pleier å bli det.
freddy Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Var i Sharm for to uker siden, og da var det godt og varmt, dog litt for kaldt til å bade i havet etter min mening. Sola går jo relativt tidlig ned, og det blir ganske kaldt om kvelden. Men bikini og solfaktor er no problem. Som et alternativ til dykking, kunne du kanskje vært med på tur i undervannsglassbåt? Jeeptur i ørkenen med besøk hos beduinen er en flott tur. Og "tusen og en natt-show".
gladidag Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Var i Sharm i begynnelsen av desember, godt og varmt hele tiden. Dykket to dager og snorklet masse. Så båttur med dykking/snorkling er et must!!! Spiste masse god mat, hadde fullpensjon og spiste grønnsaker og salater i bøttevis;)ble ikke dårlig i det hele tatt...det egyptikse ølet var og godt:-)
Wonders Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 (endret) kom hjem i natt! Vi hadde ca 30 grader på dagen og 20 på kvelden i Sharm. Litt hårfønervind. Deilig. Der er det regn hvert 6-7 år i ca 20 minutter...Fra nå og utover er det varmt. Endret 11. mars 2013 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Tusen takk for tips alle sammen! Merker jeg gleder meg utrolig mye. Jeg har så ufattelig lyst til å dykke, men jeg får angst bare jeg ser på filmer/bilder fra dykking. Det er min store, store drøm, men jeg vet ikke om jeg klarer. Vurderte å kjøpe et vanntett kamera til 2000 ista bare for å ha en sinnsykt god grunn til at jeg MÅTTE gjøre det. Ååh Men men, det blir nok en bra tur uansett. Deeeilig med varme! Anonym poster: 3d18bcff2b7b2c15df641fdb46a20144
Gjest Badabing Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 Anbefaler generelt ingenting som har med dyr å gjøre. Både dyreparker og kamleridning i Egypt er ikke noe særlig. Skal du dykke, finn en Padi-sertifisert instruktør. Det finnes mye useriøst. Du bør også finne en som snakker godt engelsk så det ikke blir språkproblemer. Selv har jeg egentlig vannskrekk, men med dykkerlappen starter du pent på grunt vann og det er mye terping på hva du skal gjøre på land også. Tror ikke du bør ha 24 timer mellom siste dykk og flyreisen hjem om jeg ikke husker feil. Jeg klarte i alle fall å fullføre dykkerlappen, og angret ikke! Det føles som en annen verden når du først er under vann, jeg følte meg ikke utrygg. Tror det er perfekt temp nå. Jeg har vært der i begynnelsen av april, og da var det for varmt til å finne på noe. Vaksiner bør være i orden, ja. Booster av vanlige barnevaksiner, og i tillegg bør du ta Havrix/hepatitt A. Har vært borte i folk som ikke visste de måtte ta den, som var dårlige hele ferien og lenge etterpå. Sånt er kjedelig! Eventuelt kan du vurdere Dukoral, men det er bare 20% beskyttelse eller noe slikt.
Betty2 Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 jo, du må ha minimum 24 timer fra siste dykk, til du skal fly. spesielt du som ikke er vant til å dykke fra før. Colonna diving er bare sertifiserte instruktører og dive masters, og stort sett alle snakker et skandinavisk språk. God tur.
Wonders Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 om du ikke får dykket, det er bare å snorkle. Fisken er helt inntil land der bølgene vaskes opp. Så noen 10 meter uti yrer det av liv. Jeg satt på denne plastbryggen å dyppet beina å kunne se rett ned i det klare vannet. Noen ganger er det vind som vist i min video, andre ganger litt vind innimellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå