lygekryss Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hei, har bestemt meg for å iverksette mitt eget kostholdsregime siden jeg ønsker meg et par ekstra kilo på skrotten. Har alltid vært tynn og aldri særlig bevisst på hva jeg putter i meg, men har nå skjønt at grunnen til at jeg ikke har gått opp i vekt ikke har vært rask metabolisme, men rett og slett et for lavt matinntak. Så, etter å ha lest en guide og gått gjennom økonomi er jeg klar til å sette i gang. I morgen. Tydeligvis koster dette prosjektet litt så jeg blir nødt til å beregne et par ekstra lapper i måneden på mat. Trene gjør jeg også, litt muskler har jeg fått men vekten har holdt seg noenlunde stabil siden et halvt år tilbake. Ser nå at nøkkelen til suksess i denne sammenheng er å planlegge hvert måltid ned til den minste detalj; når jeg spiser, hva jeg spiser og hva jeg skal spise om 3 timer fra nå. Et patologisk kaloriregnskap og en del veiing følger nok med og da er det kun én ting som stopper meg: Fantasien. Jeg vet ikke hva jeg skal spise, eller hvor jeg skal begynne. Pasta? Kylling? Cottage cheese? Mellommåltider med forskjellige sorter nøtter skal jeg ihvertfall innføre. Jeg spør så ydmyk som jeg klarer å gjøre meg om dere kunne hjulpet meg, kommet med forslag til måltider for å forenkle denne oppgaven for en enkel mann. Jeg tenker å kjøpe inn alt jeg trenger til en hel uke samtidig, og lage mat for en hel dag hver morgen. I guiden jeg leste stod det at jeg burde beregne omtrent 40 minutter til dette, hvorvidt det stemmer eller ikke får vi se på tirsdag. Forslag til første handleliste, noen? Jeg vet enda ikke om dette vil fungere med det er verdt et forsøk, kanskje det blir til en flott samling som dere gjerne må bruke selv: Frokost: Havregryn i melk og sukker med banan, eple, rosiner Eggerøre eller stekt egg på brødskive med kjøttpålegg Lunsj: Kokt egg med agurk og majones på brødskive Karbonade og rundstykke Middag: Kjøttsaus i pasta Kylling og ris Lasagne Pasta i hvit saus med bacon, paprika Stekt hvitfisk med kokte poteter, hvit- og rødløk Kvelds: ???? Mellommåltider: Druer, appelsiner, bananer, epler, cottage cheese, blandingsnøtter Setter pris på innspill/forslag.
Gjest NozMonster Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 proteiner får man "aldri" nok av- så hva med en enkel salat med kokt egg og tunfisk/kylling i til kvelds? eller en omelett med cottage cheese i og skinke? kesam og/eller cottage cheese -lapper? smoothie? uansett, når man skal få til å ha sunt kosthold i lengden er det viktig å fokusere på hva man KAN spise fremfor hva man bør holde seg unna...Det man bør holde seg unna/ikke kan spise er ofte det man helst vil ha... (..men dette er forøvrig bare egne erfaringer)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Det finnes mye bra tips om du søker på google. Få i deg mat som er næringstett og som inneholder en del kalorier. Olje, avokado, nøtter, fisk, fløte, h-melk, havregryn Du kan også kjøpe næringsdrikk på apoteket som inneholder en del kalorier, som du kan tilsette i drikker og mat. Anonym poster: 47f0554e97805472dfb3b7f94a5eae65
Gjest NozMonster Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Det finnes mye bra tips om du søker på google. Få i deg mat som er næringstett og som inneholder en del kalorier. Olje, avokado, nøtter, fisk, fløte, h-melk, havregryn Du kan også kjøpe næringsdrikk på apoteket som inneholder en del kalorier, som du kan tilsette i drikker og mat. Anonym poster: 47f0554e97805472dfb3b7f94a5eae65 er det så lurt å få i seg sååå fete matvarer når åpenbart i tillegg får i seg nokså mye karbohydrater da? (jeg bare lurer, for det kan jo være at jeg har misforstått noe her..) Han har jo ikke skrevet hvor mye han trener, og min tanke er at han må trene en heeel del og samtidig synes det er vanskelig å få i seg tilsvarende med kalorier om han skal begynne med fløte. helmelk, olje og advokado i tillegg til kabohydratene fra risen og pastaen. Men du trener kanskje mye Lygekryss? Endret 10. mars 2013 av NozMonster
lygekryss Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Prøver å trene hver dag, det går litt opp og ned. For øvrig smaker avokado helt forferdelig. Not a fan. Endret 10. mars 2013 av lygekryss
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå