Tordensky Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Småen får så smått smake på ting om dagen. Vi putter da biter inni en sånn Babysafe Feeder, en sånn smokk med nett på så babyen kan sutte på ting uten å få biter eller med skje. I dag fikk han en bit søtpotet. Men når han sutter på den så blir det jo most gjennom nettet og han spiser det (som potetmos). Kom da til å tenke på at det kanskje kan bli for store mengder? Hvor mye er vanlig å gi når man bare gir smaksprøver? Han slutter vel kanskje å sutte på den om han blir mett? (men de skal kanskje ikke spise seg mett på smaksprøver?). Litt grønn her merker jeg :-P
SmallTalk Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 En smaksprøve er en t-skje her og der. Nå vet ikke jeg hvor gammel sønnen din er, men for min del så høres det tungvint ut å bruke en slik en og jeg ser ikke helt hensikten. Hvorfor ikke bare mose biten med gaffel og gi han den med skje? Da lærer han seg å svelge skikkelig også.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Det er jo ikke plass til så mye i et slikt nett da. Vi puttet i en liten bit og lot henne sutte i vei, hadde aldri noe problem med at det ble for mye Anonym poster: e689376a9b5c27e1638e51ebed9b7d7a
Tordensky Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2013 Han er 4,5 måneder så det er jo bare snakk om smaking foreløpig. Han syns det var stor stas å få sitte ved middagsbordet sammen med oss og sutte på potet. Det går ikke så mye oppi nei, men blir jo litt mer enn en teskje..kanskje heller tre? Men over tid da, han satt jo og koste seg med den en god stund. Kan jo putte en litt mindre bit i eventuelt. Men han spiste godt av puppen etterpå, så mett ble han nok ikke av poteten.
Kosejenta♥ Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Herregud så vanskelig det skal være nå.. Sånn var det ikke for 10 år siden og gudselov for det.....Sunne og friske barn allikevel jeg ;-) 1
SmallTalk Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 TS: Du kan ta det med ro. Han blir ikke mett av det lille du gir han. Det fungerer nok heller som en apetittvekker. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå