Gå til innhold

Spinning


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sitronen

Har lyst å trene spinning. men leste her om dagen i VG at det burde jeg ikke, da den høye musikken kunne påvirke barnet slik at det ble stresset, og at jeg kunne bli stresset og få høy puls. Men hva hvis man sykler i sitt eget tempo, og musikken ikke er så høy? Noen som vet noe om spinning og graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt så advares det må å slite seg helt ut når man er gravid (dvs. bli skikkelig svett + jobbe med høy puls). Men så lenge du tar det litt med ro og lytter til kroppen så tror jeg det går helt fint. Hvis du kjenner ubehag av noe slag så skal du selvsagt ikke fortsette (men det gjelder jo det meste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hmmmm

Husker jeg så på God Morgen Norge at Kari Jaquesson(?) sa at det var veldig fint med spinning når man er gravid, for man kan stille opp styret på sykkelen og da får man plass til magen..... Høres ut som det er greit når man får det anbefalt av en person som er såpass seriøs som henne da.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Takk for svar!

Ja, hvis man ikke sliter seg totalt ut, så skulle man vel tro at det var grei trening. Har ikke lest noe annet negativt når det gjelder spinning og svangerskap, så jeg tror jeg går på neste spinningtime - men tar det litt rolig, og passer på at jeg ikke får så høy puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...