Gå til innhold

Forslag til bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga for liten plass i vår nåværende bil, ser vi etter en ny. Har en veldig liten SUV nå, som er veldig praktisk, men litt liten.

Har mest lyst på en nyere SUV, kanskje 2008-9 eller nyere. Gjerne litt mer uvanlig bil. Gjerne rundt 250 000 kr.. Noen forslag?

Sett litt på Jeep Patriot, men synes den er litt lav..

Anonym poster: c69bc284c0cd7f19f94331d2573515d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit å nevne hvilke bil dere har fra før av.

Hva med:

BMW X3

Toyota Land Cruiser

VW Touareg

Volvo XC 60/90

Vet ikke om alle de blir definert som en SUV.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 3 dørers rav 4..

Alle de bilene der kommer vel på litt mer enn 250 000 kr? :-)

Anonym poster: 9f103b2b18c40cad3f3f36abc4177802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Kia Sportage? Kanskje det er litt den samme størrelsen...vanskelig å komme utenom Chevrolet når du skal ha noe stort billig, men her må man stålsette seg for et harry sosialt stigma. Det finnes også firehjulsdrevne VW Caravelle, eller Toyota Hiace.

Anonym poster: 754927fa1c5ac9d2b148bd89ab470079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123 treff på Finn på søk med følgende begrensninger:

- Pris 200-300000

- Minst 2007-modell

- Minst 6 seter

- Firehjulsdrift

http://www.finn.no/finn/car/used/result?MOTOR_DEALER_SEGMENT=&PRICE_FROM=200000&PRICE_TO=300000&MILEAGE_FROM=&MILEAGE_TO=&YEAR_MODEL_FROM=2007&YEAR_MODEL_TO=&WHEEL_DRIVE=2&TIRES=&ENGINE%2FEFFECT_FROM=&ENGINE%2FEFFECT_TO=&CAR_SALESFORM=&NO_OF_SEATS_FROM=6&NO_OF_SEATS_TO=&keyword=&periode=&rows=50&sort=0

Ser at Mitsubishi (på norsk ofte uttalt som: Misjubitsji) Outlander stiller sterkt - mulig den er hakket større enn en RAV4, men neppe noe som er et sjeldent syn på norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi anbefales sterkt. Outlander eller ASX. Forholdsvis billige biler, komfortable å kjøre, relativt billig i drift samt at de er slitesterke. BMW X-serien ville jeg anbefalt å styre unna. Latterlig liten bagasjeplass i forhold til størrelsen på bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitsubishi slit med mykje støy inne i kupeen, og kjennst billeg. Men om dette ikkje er noko problem so er det heilt ok bilar

Anonym poster: ba5c37ea781ef86422a8f663d934b35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Gjeld dette også for Grandis 2.4 bensin?

Anonym poster: 754927fa1c5ac9d2b148bd89ab470079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg fikk med meg, var Grandis en upålitelig bil som var dyr i drift for noen år siden ihvertfall...jeg ville gjort en del research før jeg vurderte en slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia må jeg sjekke ut! Og ASX! Hva med Yeti, kan det være noe? Takk for forslagene

Anonym poster: 9f103b2b18c40cad3f3f36abc4177802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Vil anbefale følgende merker og modeller:

Merceds-Benz E-klasse (stasjonsvogn)

Ford Mondeo

Opel Insignia

Skoda Superb

BMW X5

Lexus RX400h

Volkswagen Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

"Uvanlig

Vil anbefale følgende merker og modeller:

Merceds-Benz E-klasse (stasjonsvogn)

Ford Mondeo

Opel Insignia

Skoda Superb

BMW X5

Lexus RX400h

Volkswagen Touran

Kjøpe brukt RX400h for 250.000? Bmw X5? Øhhh..Dersom du er klar for å bruke mangfoldige tusen på verksted så kanskje. Face it..ingen synes X5 er noen kul bil lenger. Suger gjør den også. Mye feil, høyt drivstoff-forbruk, dyre deler. Mercedes er heller ikke hva det en gang var. Du kan ikke kjøre en ny E-klasse 800,000 og bare skifte støtdempere som man kunne med tildig nittitallsmercene.

De andre du nevner er gode, driftssikre og praktiske biler for den jevne nordmann. Har man ikke en million å bruke på bil i Norge så får du ikke noe som er kult. Det er ikke kult med en Skoda..jeg mener Audi med 180 dieselhester. Sorry. Like lite kult som en Avensis med 126. Så går for noe trygt, rimelig og driftssikkert.

Yeti har jeg hørt mye godt om, men den ER ganske liten. VW Touran tror jeg er et bedre valg dersom plass er viktig.

Jeep må du bare holde deg langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Touran er en bil som har mye feil med sensorer og slikt - veldig dyrt å fikse. Etter min erfaring er det alltid tryggest å satse på japansk, selv om du ikke imponerer noen som helst med det.

Lexus har visst Norges mest fornøyde kunder ifølge AutoIndex. Yetien er mindre enn din RAV4.

Anonym poster: 754927fa1c5ac9d2b148bd89ab470079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...