Gå til innhold

I mot at gutter har langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er så mange i mot at gutter har langt hår? Ser det spesielt blant gamle.

Langt hår på gutter er jo heller ingen ny mote i dag, det har vært vanlig i hvertfall siden 80-tallet, så at man ser en mann med langt hår er jo ikke akkurat noe fremmed. Men av likevel så hører jeg at mange er i mot dette, også på en mobbete måte. Jeg har en gutt på 17 i familien som har langt hår og han får gjennomgå i hver eneste familiesammenkomst. Også i nærmiljøet sitt.

Hvorfor?

Noen av de som er veldig i mot dette er "kristen" har jeg forstått. Men Jesus hadde jo mest sansynlig langt hår, i hvertfall slik han blir fremstilt. Så hvorfor skulle dette være et problem om man er kristen? Hvorfor går ikke flere kristne menn med langt hår når Jesus hadde det? Norge har jo vært et kristent land veldig lenge, men av likevel så er langt hår på gutter ikke akseptert av de fleste virker det som. Men kors rundt halsen går man jo med.

Og hvorfor kan damer ha kort hår uten at så veldig mange i hvertfall, sier noe på det?

Anonym poster: 0670dfd33ba80cf9e970cea42fb4f9ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langt hår på gutter kom faktisk på 60-tallet med the Beatles.. ;) Men ja, jeg har personlig ikke noe i mot at gutter har langt hår, folk må da få være som de vil. Likevel synes jeg gutter er kjekkere med kort hår.

Hvilken stil har du ellers? Rocka? Hippie? Surfestil? Uansett, bra at du tør å ha langt hår selv om du føler det ikke er full aksept for det. Jeg på min side har ikke fått det inntrykket at folk ikke synes noe om gutter med langt hår..

Anonym poster: 2766fa092a0c55f6f69db10108efaa77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvorfor, jeg er kristen og liker langt hår på gutter. Veldig kort hår er rett og slett lite tiltrekkende. Folk har vel ulik smak, det er greit. Men å la noen "gjennomgå" pga en hårsveis blir bare dumt.

Anonym poster: bd913dab9b669353ced8ae8694da82ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Personlig liker jeg gutter med langt hår like mye som gutter med kort :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår på gutter kom faktisk på 60-tallet med the Beatles.. ;)Anonym poster: 2766fa092a0c55f6f69db10108efaa77

Da er du nok ikke helt oppdatert, for langt-hår-moten var ekstremt populær i vikingetiden og antagelig før det også. ;) ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stil har du ellers? Rocka? Hippie? Surfestil? Uansett, bra at du tør å ha langt hår selv om du føler det ikke er full aksept for det. Jeg på min side har ikke fått det inntrykket at folk ikke synes noe om gutter med langt hår..

Anonym poster: 2766fa092a0c55f6f69db10108efaa77

Jeg har vel egentlig en litt mer bærtestil kan man si. Gutten jeg nevnte er ikke meg, jeg er jente. Men han har vel egentlig bare en helt vanlig stil. Tror ikke han har noe spesielt stil egentlig. Han liker bare å ha det langt vet jeg.

Da er du nok ikke helt oppdatert, for langt-hår-moten var ekstremt populær i vikingetiden og antagelig før det også. ;) ;)

Det stemmer ja. Men så døde vel moten ut? Det var ikke så vanlig ellers på 1900-tallet før det kom tilbake i 60-årene? Og ble vel enda mer vanligere på 80-tallet.

Anonym poster: 0670dfd33ba80cf9e970cea42fb4f9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langt hår er fint det, men det må være rent. Ikke alle som kler det heller, men det er vel en stil som en er eller ikke er. En føler seg vel med det, eller ikke. Det finnes så mange gutter som har tykt og nydelig hår, men som velger å følge kort hår-moten uansett. Dem om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du nok ikke helt oppdatert, for langt-hår-moten var ekstremt populær i vikingetiden og antagelig før det også. ;) ;)

Ja ja, selvsagt! Jeg snakket om hårmoten i nyere tid ;)

Anonym poster: 2766fa092a0c55f6f69db10108efaa77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vel heller eldre som forbinder det med rebeller og hippier.

Jeg liker langt hår på menn.

Anonym poster: e5ce9072c684882b84825fe3491c2601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg studerte til å bli frisør kom det 2 kompiser av meg innom, en med kort hår og en med langt. Jeg skulle klippe han som allerede hadde kort hår. Da fikk jeg kommentar fra en kjerring i klassen at "det var han andre du skulle klipt!". Stygg kjerring selv, og kompisen min med langt hår var så absolutt flott med det! Merkelig hvordan noen folk ikke takler at andre kan ha selvstendige tanker og gå utenom strømmen, og føler de må rakke ned på dem...

Anonym poster: e71e3761e49cf65b07846bf62ca15de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fordi vi liker å se om vi går bak en mann eller dame.

Synes selv at langt hår er feminint, men det kommer ann på frisyren. har en onkel som har ganske langt hår, men har også skjegg og håret er langt fra femi. Men de som har langt glatt hår, og samtidig har en kroppsbyggning som kunne passet til en dame blir bare litt merkelig synes jeg.

Har ikke noe IMOT langt hår, synes bare det passer best på damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...